Paskalaki sipilä
← Takaisin aiheisiin
→ Neuvotteluja ←
Paskalaki sipilä
[17:56:30] Propt:
paskalaki
sipilä
paskalaki
sipilä
Hallitus on vastuussa vain omille äänestäjilleen ei koko kansalle, tämä näkyy kyllä myös toiminnassa. Kansaa ei kuunnella yhtään ja hallitus ajaa vain omien eturyhmien asioita, ei kansan. Jos
sipilä
haluaa ajaa "koko" kansan asioita niin se tarkoittaa sitä että hän ei silloin ajaisi hallituksen asiaa.
...
Suomi kuntoon
Pääministeri
Sipilä:
Suomen pitää näyttää mallia muille EU maille siitä kuinka ilmastoystävällisesti tulee elää, kuten Suomi on jo näyttänyt.
...
Onko mitään rajaa?
Sipilän
ja muiden keskustan poliitikkojen toiminta on häpeällistä ja moraalitonta. Tämä maa ja tämä kansa on liian pieni, että tällaisella toiminnalla, jota keskustan edustajat
Sipilä
ja Tiilikainen sekä Anne Bernerkin on tehnyt, saisi aikaan mitään hyvää Suomelle.
...
Hallitukselle hyvä arvosana koska työttömyys alenee, talous kasvaa ja velkaantuminen vähenee, eikä kukaan joudu leipäjonoon.
On myös hienoa nähdä että
Sipilän
johtama hallitus ei anna vihervassarien mädättää Suomen kulttuuria ja hyvinvointia.
...
Kuinka anne berner sai niin nopeasti suomen kansallisuuden?
Ja sitä en tajua miten kokomuksen orpo tai
sipilö
saavat jatkaa hallituksessa kun heidän johdollaan on suomea alas ajettu, eikä nämä ole olleet muuta kuin suomalaisten alasajajina. Kansalaistemme pitäisi jo nousta tätä porukkaa vastaan ja pian, sillä näyttää että olemme kohta samassa jamassa kuin eteläeuroopan maat jos tämä peli jatkuu! Kohta alkaa olemaan meilläkin mellakoita kuten kreikassa nyt jne.
Eihän täällä suomessa tavallinen kansalainen pärjää enää palkoillaan kun ei riitä ruokaankaan rahaa hintojen nousujen vuoksi... sekö on tarkoituskin??? HÄVETKÄÄ!!!!! Missähän ne OIKEAT päättäjät ja kansamme edustajat oikein piileskelevät?????? He jotka puolustavat oman kansansa etua!!! Kaikki päätökset tehdään kansan etujen vastaisesti!! Miten me saadaan tuo
sipilän
johtama porukka aisoihin? Nyt kaikki barrikadeille ettei kohta täällä suomessa ole kuin köyhiä joita riistää eliitti, joilla itsellään menee todella hyvin!
...
Toivottavasti nämä ministerit Berner,
sipilä
,Soini ym. poliitikot joutuvat vastuuseen vielä tekemistään asioista Suomen kansan eteen ennen kuin ehtivät aiheuttaa liikaa vahinkoa tälle valtiolle jonka ovat lahjaksi saaneet....!?!?!?!?!?!!??!!!
...
suomen pitäisi erota emusta niinkuin islanti teki. kun ei pystytä noudattamaan omia lakeja niin mikä mättää? eu lait menevät kansallisten lakien edelle vai menikö minulta jotain ohi? suomen kansa haluaa että maamme saa päättää itsenäisesti asioistaan mutta eliitti vie kuin pässiä narussa ja ne joilla on valtaa he käyttävät valtaansa häikälemättömästi hyväkseen! ihan hävettää olla suomalainen!! toivon hartaasti eusta eroa, markkaa takaisin se olisi meidän raha. en voi hyväksyä sitä mitä
sipilä
kumppaneineen tekee koko ajan...köyhiltä viedään leipäkin suusta..ihan hirveää katsoa kuinka vähävaraisilta otetaan rahat pois. toivottavasti berneri saisi potkut kun vei kansan omaisuutta.
Anne Bernerin osakkeet romahtivat ainakin minun silmissäni välittömästi tämän jupakan jälkeen! Olen aina ollut jotenkin viehättynyt hänestä, koska hän näyttää aivan filmitähdeltä, on fiksu ja hyvä puhuja, mutta nyt kyllä pisteet karisivat melkoisesti. En ole ikinä tajunnut miksi
Sipilä
nosti juuri hänet hallitukseensa ohi monen paljon ansioituneemman ministerin?
On erittäin outoa että jo toinen kepulainen ministeri kärähtää veroparatiisifirman käyttämisestä!! Herääkin kysymys mikä tässä kepuloinnissa haisee? Mitä Kepu tekee näillä veroparatiiseihin kytkeytyvillä bisneksillään?? Kepuli-miljonääri-pääministeri Juha
Sipilällä
ei taida olla puhtaat jauhot pussissaan??
...
Tämä ohjelma oli mielenkiintoista katseltavaa varsinkin niille jotka ovat ihmetelleet miten anne berner sai niin nopeasti suomenkansalaisuuden. Kyseinen rouvahan tuli ensimmäisen kerran esille vasta muutama vuosi sitten ja kun hän osti vaursuskiinteistön kemijärveltä jossa toimii nykyään lääkärikeskuksen tiloissa. On kummallista ettei media ole saanut vielä tähän päiväänkään mennessä selvitettyä minkälaisella järjestelyllä hän sai niin nopealla aikavälillä kansalaisuuden että oli mahdollista osallistua
Sipilän
järjestämään busines finland rahanjakojakamiseen jonka jälkeen hänestä tehtiinkin heti ministeri suomeen.
...
Sipilä
sanoi aiemmin tänään Ylen Ykkösaamussa, ettei aio erota ja kertoo sopineensa pelisäännöistä Timo Soinin kanssa . Jos vihreät ilmoittaa jättävänsä hallituksen ydinvoimalaluvan vuoksi niin eiköhän
Sipilä
sano myös siinä tapauksessa eroavansa. Keskusta ei taida kuitenkaan olla se joka kärsii eniten tästä hallituskriisistä. Tai jos Stubb sanoo että lähtee kun kepu ja PS eroavat hallituksesta.
...
http://eliitinesoteerisetsymbolit.blogspot.fi/2016/04/laki-ja-passikuva-2017.html http://mikkoelo.puhe/REDACTED/ja-uusi-laki https://suomenkansaensin.fi http://www.kansanuut/REDACTED/n-
sipilalle
https://www.uusisuom/REDACTED/lla-lauseita --- ----- Onko nyt tosiaan niin, että kansa on tyhmää ja huijattavissa kun äänestää keskustan joka kerta uudestaan pääministeri puolueeksi vaikka
Sipilä
& kumppanit eivät muuta kuin huijaneet äänestäjiltä äänet valehtelemalla äänestäjille päin naamaa lupaamalla että "koulutuksesta ei leikata" ja kas kummaa taas kävi samoin? http://yle.fi/uutiset/3-6000000
...
Joopa, joo on Bernerillä aika kovat ansiot verrattuna
Sipilän
ansioihin.. Taitaa
Sipilä
saada enempi palkkioita valtion omaisuuden myynnistä kuin tuon Berner vuodessa.
...
Kyllä Berneri on
Sipilän
ohjauksessa ollut alusta lähtien, vaikka väittää ettei tunne koko
Sipilää
ennen kun pyysi hänen hallituksensa ministeriksi! Hän esittää kovaa poliitikkoa, mutta sisältä ihan samanlainen mitä kuka tahansa politiikko... Kyllä
Sipilä
voi luottaa että tämä ministeri ajaa vain ja ainoastaan keskustan politiikkaa..
...
Ei kannata vetää sitä hernettä nenuun ihan kaikesta mitä kirjoitetaan..
Sipilä
nimenomaan valitsi Bernerin ministeriksi!
...
Se voi tietenkin olla että vielä näemme kun Berner myy suomen jollekin toiselle maalle ;)
Sipilä
varmasti keksii sopivan palkkion!
...
Mutta...se tärkein pointti.. Miten berneri ja
sipilä
junailivat niin nopeasti suomenkansalaisuuden?
...
Olisi erittäin mielenkiintoista kuulla
Sipilän
suusta mitä tämä tarkoittaa käytännössä kun Berner avaa suunsa ja esittää omat "visionsa" Suomen tulevaisuudesta. Siinä saattaisi
Sipilälle
itselleenkin nousta pala kurkkuun jos näitä visioita tarkemmin pureskellaan julkisuudessa.
Sipilä:
Ei mitään kiirettä... eikä muutenkaan syytä hötkyillä! Eli taas sama, minkä olemme kuulleet niin moneen kertaan aikaisemminkin: Hallitus on jo aloittanut työnsä kaikessa rauhassa keskittyen siihen olennaisimpaan - hallitusohjelman suunnitteluun!
...
Kyllähän tuon uutisen rivienvälistä oli luettavissa, että Bernerin juna on liikkeellä mutta
Sipilä
pisti ainakin jarrut pohjaan asian suhteen hetkeksi. Voihan tietysti olla, ettei koko suunnitelma mene läpi koskaan hallituksessa tai se otetaan takaisin uuteen tarkasteluun. Ja tuo uudelleen tarkastelu kyllä viittaisi siihen suuntaan, ettei tuota suunnitelmaa toteutettaisi vaikka sitä nyt alettaisiinkin runnoa kiireellä lävitse.
...
Ei tule muuttumaan liikenneverkkoyhtiö miksikään niin kauan, kunhan ministereinä eivät istu
Sipilä
tai Berner. Kaikki muut muutokset ovat pelkkää sanahelinää, jos tämä kaksikko pysyy vallassa, niin kansalaisten ryöstö jatkuu entistä rajummin heidän haluamallaan tavalla.
...
En kuitenkaan pidä täysin mahdottomana etteikö liikenneverkkoyhtiötä jossain muodossa saada perustettua kunhan ministereinä istuu
Sipilä
ja/tai Berner. Tai ehkä vielä parempi tilanne olisi se ettei
Sipilän
hallitus kaatuisi vaan saisi jatkaa koko kauden loppuun jolloin Bernerillä on kaikki valttikortit käsissään viedä tätä hanketta haluamaansa suuntaan - oli siinä järkeä tai ei. Sen sijaan jos seuraavissakin eduskuntavaaleissa SDP/KOK saisivat suurimman kannatuksen, tarkoittaisi tämä sitä että seuraavassa hallituksessa liikenneministerinä toimii todennäköisesti Antti Rinne tai Sanna Marin joka kyllä lopettaa tällaiset hullut hankkeet välittömästi kun näkee minkä verran ne aiheuttavat närää kansalaisten keskuudessa.
Itse en ole kovin innostunut bernerin ja
sipilän
kaltaisista henkilöistä jotka keräävät ensin valtion (tai muiden yksityisten yritysten) omaisuuden omiin käsiinsä myymällä kaiken pois ulkomaille. Sitten he siirtyvät politiikkaan ajamaan omia asioitaan joihin kuuluvat mm. Suomen liittäminen EU:n liittovaltioksi sekä liikenteen valvontakameraverkoston rakentaminen jokaiseen suomen kolkkaan vaikka siihen ei olisi mitään järjellistä syytä - syynä tälle lienee ainoastaan se, että näillä halutaan korvata poliisivaltion malliin kameravalvonta ja sakottaa ihmisiä jopa sellaisista teoista joissa rikoksentekijä on toiminut itsepuolustustilanteessa välttyäkseen suuremmalta vahingolta (ja näiden lakien voimaanastuessa kukaan ulkopuolinen kun ei saa enää tulla auttamaan esim. autokolarin uhria ilman pelkoa rangaistuksesta).
...
Miten kukaan voi olla noin pihalla kuin tämä Anne Berner on? Eihän sillä ole edes mitään koulutusta liike-elämästä, ihan tyypillinen poliittinen broileri vailla vertaa, ja sekin niin helvetin huono ettei siitä taida koskaan ministeriä tullakaan. Ihmekös se sitten että osaa vältellä vastuuta. Tuollaisille kun ei anneta anteeksi yhtä tai kahta virhettä niinkuin jollekin
Sipilälle
annetaan joka tekee samat virheet monta kertaa putkeen.
...
Vaikka kyllähän tässä alkaa näyttämään pahasti siltä, että juuri tähän nämä hallituksen ministerit pyrkivätkin.
Sipilä
haluaa tehdä itsestään valtakunnan ykköspellen joka jää historiaan miehenä jolla oli kanttia sanoa julkisesti "vittu" kun joku tuli pyytämään nimmaria
...
https://keskustelu.s/REDACTED/si-etenemista#comment-99000000 https://www.kauppale/REDACTED/9675e336a5af https://fi.wikipedia.org/wiki/Anne_Berner Wikipedia kertoo mm; Berner valittiin kansanedustajaksi ensimmäisen kerran vuoden 2015 eduskuntavaaleissa Keskustan sitoutumattomana edustajana 4 987 äänellä Uudenmaan vaalipiirissä ja hän oli
Sipilän
hallituksen liikenne- ja viestintäministeri 29. toukokuuta 2015 – 22. kesäkuuta 2017.
...
"
Sipilän
mukaan asiasta ei keskusteltu etukäteen omistajaohjauksesta vastaavan pääministerin Juha
Sipilän
(kesk) kanssa eikä ministerisalkkuja käsiteltäessä.
Berner kertoo keskustelleensa mahdollisesta ministerin tehtävästä myös pääministeri
Sipilälle
ja valtiovarainministeri Petteri Orpolle (kok), mutta päätös syntyi ilman heitäkin."
...
- Se tarkoittaa sitä, etten tule missään nimessä olemaan ministeri sekä
Sipilän
johtamassa hallituksessa ja pääministeripuolueen eduskuntaryhmän jäsen. ... . - Nämä on keskusteltu meidän eduskuntaryhmässä jo silloin kun tulin ministeriksi viime vuoden maaliskuussa eikä kukaan tässä puolueessa osannut kuvitella mitään tällaista. Tämä tuli itselleni aivan yhtä isona yllätyksenä kuin kaikille muillekin suomalaisille...."
...
Berner taitaa olla
Sipilän
sukulais tai muuten vaan kaveri niin eihän sitä voida vaihtaa kesken hallituskauden vai miten se oli?
...
...Ja lisää tulee koko ajan....ja nyt hän haluaa avata vielä tämän taksialan! Eikö mikään riitä?! Berner ja
Sipilä
pitäisi heittää pihalle välittömästi! Ei nämä idiootit enää ajattele Suomen etuja yhtään missään asiassa!!!
...
vierailevat ensimmäistä kertaa vaalea|ammattilainen löytää morsian pallo imee|Illuusio haihtuu heti kun joutuu tekemisiin viranomaisten tai politiikkojen kanssa. Kyllä hän oli se joka nosti sen taksilain, niin kuin myös
paskalakikin
tuli Berneriltä! Itse en usko tähän, vaan on täysin varma siitä ettei tässä ollut kyse pelkästä työmatkasta ja bisnesvierailusta vaikka ministeri itse asian haluaakin kääntää näin.|
...
Iso vaalea sukupuoli lähellä Pietarsaari -Selitit asiaa siten, että se kuulostaa niin simppeliltä mutta et kuitenkaan kerro sen tarkemmin miten tuo sitten tapahtuu. Jos joku oikeasti luulee tätä salaliitoksi eikä näe Bernerin olevan täysi epäpätevä henkilö tällaiseen tehtävään hän voi itse käydä katsomassa sitä listaa johon on lueteltu suomen kansalaisuuden saaneet henkilöt.
Todellinen ystävä rasva sisään Helsinki -Se pitää vielä lisätä ettei Berner edes yritä esittää tekevänsä hyvää ja vastuullista politiikkaa, sillä juuri sitähän ei tämä hänen toimintansa ole missään muodossa. Suomen kansalaisuus kuuluu kaikille Suomessa oleskeleville ulkomaalaisille paitsi suomalaisille itselleen! Koska sehän tarkoittaa että heidän pitäisi hyväksyä täysin se kaikki mitä
Sipilä
heille sanoo vaikka eivät kannattaisi sitä pätkääkään esim jos on kyseessä lakiehdotus jonka
Sipilän
oma firma aikoo ajaa läpi. Eli niin kauan kuin joku haluaa myydä hänelle tavaraa hän maksaa veroja, koska veron määrä lasketaan loppuhinnan perusteella joka sisältää jo alvinkin jota maksetaan aina kun tavara vaihtaa omistajaa ellei myyjä ole ulkomaalainen jolloin suomen verot eivät tule kysymykseenkään vaan myyjän kotimaan verot jne? Suomen kansalainen saa valita missä EU-maassa tahansa maan jossa asuu ja nauttii myös ko maassa sen eduista. Berner on siis täydellinen idiootti mutta sehän nyt ei varmaan kenellekään enää yllätyksenä tullut! Hän tuli Suomeen lastensairaalan hallituksen puheenjohtajaksi Sveitsistä asti. Eli niin kauan kuin joku haluaa myydä hänelle tavaraa hän maksaa veroja, koska veron määrä lasketaan loppuhinnan perusteella joka sisältää jo alvinkin jota maksetaan aina kun tavara vaihtaa omistajaa ellei myyjä ole ulkomaalainen jolloin suomen verot eivät tule kysymykseenkään vaan myyjän kotimaan verot jne?
...
P.s olen tietoinen mitä kaikkia linkkejä tällä blogistilla tulee olemaan joten ne voi jättää väliin jos niin haluaa mutta joskus nämä asiat on tuotava julki kaikille koska salailuhan vain lisää kansalaisten epätietoa näistä asioista.
Berner, tämä entinen miljonääri oli Keskustan ministeri kunnes hänen loikkauksensa Kokoomukseen paljastui ja Keskusta vaihtoi ministerinsä uuteen puheenjohtajaan. Hän pääsi sitten takaisin ministeriksi Kokoomuksen mandaatilla kun
Sipilän
hallitukseen tehtiin ministerimuutoksia uuden puheenjohtajan myötä kesäkuussa 2016
...
Anne Bernerin kohdalla herättää kysymyksiä miksi hän haki itselleen Suomen kansalaisuuden vain kolme vuotta sitten eli 2016 jolloin hänellä olisi ollut mahdollisuus hakea kansalaisuutta jo vuoden 2010 alusta ja se tuli automaattisesti jos toinen vanhemmista oli myös syntyperäinen suomalainen tai siis kaksoiskansalaisuus, kuten Annella.
Miksi juuri nyt ? Halusiko olla mieliksi
Sipilälle
vai tuliko käsky ulkomailta. Ulkomaista ainakin Saksa on vahvasti esillä, sen tiedämme Bernerin suvun kytkennöistä Saksaan Bernereiden perheyritysten kautta joilla menee hyvin kiitos saksalaisten kauppakumppanuuden ja korkean teknologiansa ansiosta. (Bernerit ovat vahvoja Saksassa jossa toimivat myös tytäryhtiöissään)
...
ilmoita asiattomaksi Tapio Keskinen 28.9.2018 08:08 Kansalaisuus pitäisi ansaita. Sitä ei saisi saada noin helposti.
ilmoita asiattomaksi Kari Jääskeläinen 30.6.2019 16:01 Olen samaa mieltä että kansalaisuus ansaitaan eikä anneta kuin Manulle illallinen ! Nyt nämä
Sipilän
hallituksen sankarit eivät ansaitse Suomen kansalaisuutta
- Berner ,
Sipilä
,Orpo !
...
"Suomen kansalaisuudesta säädetään perustuslain 9 §:n mukaan lailla. Ulkomaalaislaissa puolestaan säännellään siitä menettelystä, jonka myötä ulkomaalainen saa hakemuksesta Suomen kansalaisuuden sekä edellytyksistä, joilla Suomessa olevalle ulkomaalaiselle myönnetään hänen entinen kansalaisuutensa (entinen Suomen kansalaisuus). " Näin sanoi muistaakseni ministeri Soini eduskunnassa Bernerin asiassa.
Berner ja
Sipilä
eivät edusta mitään kansan tahtoa - heitä äänestettiin koska luvattiin jotain mitä he
...
Näinkö me hyväksymme tällaisen demokratian häpäisemisen? Pitääkö meidänkin ottaa mallia Saksasta jossa kansalaiset ovat nostaneet suuren joukon oikeuskanteita valtiota vastaan kun eivät saa maksamiaan verojaan takaisin?
Meidän maamme päättäjät pilkkaavat demokratiaa! Koska tähän tulee muutos?
Sipilä
lupasi ennen vaaleja ettei koulutuksesta leikata - ja siitä leikattiin juuri se 150 milj. euroa jota sitten kutsuttiin uudistukseksi (ikäänkuin mikään leikkaus olisi uudistus!)
Sipilä
puhui "uudistuksesta" ikään kuin kaikki mitä tehdään on jotenkin edistyksellistä!
Sipilä
puhui "koulutuksesta ei enää leikata, jos minusta kiinni... Ja kuitenkin koulutukseen tehtiin suurin säästö mikä oli mahdollista tehdä!
Sipilää
äänestäneiden lasten lapsilleko hänen ministerin palkkansa nyt menee?
...
Tämänkö me suomalaiset olemme ansainneet - tällaista hallituspolitiikkaa? Kaikki jotka äänestävät porvareita saavatkin juuri sen minkä halusivat. Se joka on saanut kaikki ilmaiseksi haluaa jatkossakin saada kaiken maksamatta yhtään mitään!
Sipilän
hallituksessa ei ollut ainoatakaan oikeaa KANSANedustajaa ja
Sipilän
politiikka olikin rikkaiden etuja ajavaa politiikkaa jossa köyhät laitetaan maksamaan hallituksen töppäilyt! Äänestämällä seuraavissa vaaleissa vain niitä, joita nyt jo tunnette tiedätte varmasti keitä he ovat.
...
Orpo vs. Halla-ahoHalla-aho: https://www.youtube.com/watch?v=jRM7HQmTbFE&t=2s Orpo: http://www3.ilkka.fi/1.2000000 0
Sipilä
petti äänestäjänsä!!Tästä olen varma! Mutta kuinka monta keskustalaista vielä antaa äänensä tälle petturille??? Ja muistakaa että keskustan äänet tulevat suurelta osin pientiloilta ja maaseudun elä5794321
...
Mitä tapahtui Ylen A-studiossa?Mikä se oli se iso möhkö pöydän toisessa päädyssä, joka istui nurkassa ja katsoi aina kameraan kun siellä joku puhui jotain? Kun katson Areenal622451
Eikö täällä kukaan välitä demokratiasta??Yle gallupin tulos on järkyttävä: keskusta romahtanut vihreiden taakse. Ei näytä olevan kovin suurta innostusta
Sipilän
"kolmesta pointista"!111958179261532222827
...
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201807192201085390_u0.shtml?fbclid=IwAR1kRZCzE4M5Sq3tA7XiJDxnNHjBcTvUGWdV6Km8hLQyO9gPFs2pbYe
Anne Berner ja
Sipilän
hallitus ovat näyttäneet ettei suomessa ole korruptiota eikä lahjontaa! Se mitä berner on saanut aikaiseksi muutamassa kuukaudessa sen eteen olisi tarvinnut tehdä töitä kymmeniä vuosia...
...
Bernerin osalta asiaan vaikutti oleellisesti sekin että hän oli sveitsiläisenä tehnyt jo hyvän uran Suomen valtion kanssa aikaisemmin eli kokemusta maasta löytyy paljon pidemmältä ajalta eikä Bernerin taustassa ollut mitään epäilyttävää vaan kyse on hyvin menestyneestä liikemaailmasta sekä hallitusammattilaisesta Suomessa.
Kun
Sipilä
tuli keskustan puheenjohtajaksi ja otti Bernerin ministeriksi, keskusta ei saanut uutta puheenjohtajaa vaikka siihen olisi ollutkin tarvetta. Se johtuu siitä että
Sipilän
johdolla puolue hävisi kaikki vaalit minkä seurauksena myös Bernerille alkoi lähtölaskenta ministerinpestistään ellei jotain tapahdu eli sitä että nyt vuorostaan kokoomus häviää seuraavat vaalit jolloin molemmat puolueet saavat jättää hallituspaikkansa seuraaville vaalivoittajille.
...
Nyt onkin mielenkiintoinen asetelma jos sdp pääsee seuraavissa eduskuntavaaleissa pääministeripuolueeksi, saako se keskustan jatkamaan edelleen hallituksessa kokoomuksen kanssa. Vai joko silloin kokoomuksesta tulee apupuolue kuten kepukin oli koko viime hallituskauden ajan?
Tämä ei välttämättä ollut kovinkaan hyvä idea tehdä Berneristä liikenneministeriä vaikka
Sipilän
tarkoitus saattoi olla aivan toinen eli saada "oman miehensä" hoitamaan maan asioita mahdollisimman hyvin ja siten varmistamaan puolueen vaalimenestystä seuraavissa eduskuntavaaleissa, siinä myös todennäköisesti onnistuen.
Sipilän
poliittinen kokemattomuus näkyi monessa muussakin asiassa kun Bernerin nimittäminen liikenneministeriksi mutta sen seurauksena kävi näin että hallituksen sisältä alkoi kantautumaan huhuja joita ei voinut julkisuudessa mitenkään esittää tai koko hallitus olisi saanut luottamusäänestyksessä kenkää.
Liikenneministeri oli
Sipilälle
aivan uusi alue minkä hän on vasta nyt oppinut eli valtion omistuksessa olevat tiet ja radat. Tästä tuli kallis oppitunti keskustapuolueen puheenjohtajalle mikä sitten johtikin ministerin vaihtumiseen eikä ihan vähän aikaistetulla aikataululla kun se piti tehdä jo kesäkuussa mutta
Sipilän
vaatimuksesta vasta heinäkuussa
...
https://fi.wikipedia.org/wiki/Anne_Berner
Suomi sai uuden kansallisaarteen , Bernerin (KEPU), jonka avulla maamme ajetaan alas mahdollisimman tehokkaasti! Kepussa on monta samanlaista ahnetta ihmistä, mutta
Sipilä
edustaa niistä kaikista suurinta rosvosakkia!
...
Mutta eipä sillä ole merkitystä tässä yhteydessä kuinka rikkaita jotkut ovat tai miten tulonsa ansaitsevat koska siitä ei nyt ollut kyse.
Kyse oli lähinnä Anne Bernerin ja muutaman muun rikkaasta henkilöstä jotka ovat saaneet kansalaisuuden nopeasti jotta pääsevät ajamaan suomalaisten asiaa
Sipilän
kanssa mahdollisimman hyvin kun nämä rikkaiden edut kuitenkin tulevat jossain määrin aina menemään niiden edelle joilla on vähemmän. Kyse taisi olla enemmänkin heidän oman edun tavoittelusta kuin koko maan edusta johon he varmasti itse vilpittömästi uskovat. Tuskin heillä kuitenkaan tuli edes pieneen mieleenkään miten suomen kansalaiset tuohon "kauppaan" suhtautuisivat vaikka kuinka yrittävät ajatella kaikkien parasta ja pitää sitä kaikkein tärkeimpänä.
...
Anne Berner olisi hyvä edustaja mihin puolueeseen tahansa, sillä hänellä ei ole sidoksia mihinkään. Hänellä olisi hyvät mahdollisuudet mennä läpi myös eduskuntavaaleissa 2015.
On niitä jotka lupaavat yhtä jos toista - ja sitten toisia joista todella tietää mitä saavat aikaan päästessään päättämään maan asioista... Niin kävi nyt keskustalle jonka
Sipilä
lupasi jättää puheenjohtajan tehtävät tämän kauden jälkeen mutta toisinpa käy eli Keskusta menettää äänestäjiä runsaasti ja puolue saa olla varma että puheenjohtajaa ei tarvitse vaihtaa!
...
|Takaisin alkuun |
|Viesti : Mitä noi
Sipilä
,Orpo ym. sekoilee?
...
http://beta.oikeamedia.com/o1-27212 Berner oli vielä kesällä täysin tuntematon ja näkymätön poliitikko, kunnes hänet löydettiin Kepun puheenjohtajakilpaan vetonaulaksi
Sipilän
houkuttelemana. Se juna ei pitkälle edennyt - ainakaan hallitukseen saakka! Mutta ministerinä Bernerin olisi ollut vaikea jatkaa kepun mukana enää kauan...kunnes koko kansakin huomasi millainen tuholainen hän on Suomelle!
...
http://rayhablogi.bl/REDACTED/i-
sipila
.html http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=5&id=10739 http://reijotossavai/REDACTED/si-soinin-hallitus https://www.youtube.com/watch?v=wYfwnrTzJyo&t=41s
...
Tässä olisi muuten jollekin toimittajalle vähän tongittavaa eli mikä sai Anne bernerin kiirehtimään suomen kansalaiseksi? Oliko syy kenties siinä että se tiesi jo ennalta joutuvansa syrjään ministerin paikalta kun kepu ei saanut nostettua sitä pääministeriksi vaikka itse
Sipiläkin
lupasi sille sen paikan vaalien jälkeen, koska kyseessä on kuitenkin hyvin kaunis nainen ja pääministeri tarvitsee sellaisia lähelleen jotta ihmiset tuntisivat olonsa turvalliseksi.
...
Näinpä siinä juuri kävi,ettei tuo berneri edes hallituskumppaneiltaan kysellyt onko hän oikeassa vai väärässä kun uudistuksen taksialalle suunnitteli... Ja niinhän tässä tulee käymään jatkossa myös muissakin uudistuksissa jotka koskee niin tavallisia ihmisiä kuin meitä taviksiakin ja lopputulos ei ainakaan minua tule miellyttämään. Tuo hallituksen touhu tuntuu nyt vaan menevän ihan väärään suuntaan....kaikki tehdään päin helvettiä vaikka ensin on tutkittu ja hutkittu,mutta mitään järkeviä ehdotuksia hallitus ei ole tehnyt eikä tuo nykyinen kokoonpano saa kyllä enää aikaankaan niitä. Se ero bernerissä verrattuna
sipilä
+orpo parivaljakkoon on että ne sentään osasi kuunnella mutta nämä nykyiset pellet tekee päätökset kuulematta kansaa . Taitaa käydä seuraavissa vaaleissa niin että jos se soinin poppoo saadaan pidettyä ulkopuolella noista vaaleista...niin kannatus laskee huomattavasti.....kyllä kansa tietää
...
Kun Juha
Sipilä
valittiin pääministeriksi syyskuussa 2015 alkoi tapahtua: Valtio myi 49,9% osuuden Fortumin sähköverkosta ja yhtiöitettiin valtion 100%:sti omistama "verkkoyhtiö" Caruna Oy. Samana päivänä kun Fortum ilmoitti sähköverkon myynnistä uutisoitiin kuinka Anne Berner suunnittelee tieverkon yksityistämistä. Päivää myöhemmin Yle kertoi että Bernerin ministeriö on perustamassa Valtion kehitysyhtiön (vake) alaisuuteen ”kiertotalousyhtiötä” jolla rahoitetaan liikenneinvestointeja myymällä mm Postin osakkeita. (4)
...
Kuka maksaa näiden naispoliitikkojen kaksoiskansalaisuuksien hankinnan, passin? Miten he voivat hoitaa kansan asioita ja myydä maatamme vapaasti? Kansalla pitäisi olla oikeus tietää! Miksi meidän verorahat eivät riitä kuin pakolaisten elättämiseen kun samalla supistetaan omaa koulutusta, terveydenhoitoa ym. Näitäkään kustannuksia ei kansalaisille kerrota julkisesti kuten
Sipilän
hallituskin pimittää mm valtion omistamien pörssiyhtiöiden jättivoittojen piilotellussa kansalaisilta jotka nekin maksavat verot tähän yhteiskuntaan!! Tätä kansaa pidetään täysin tyhmänä jota on helppo johtaa ja manipuloida "yhteisten hyvien" puolesta?? Onko niin? Herätkää suomalaiset! Tämä maa on jo tuhottu!!!! Ei ihme että moni jättää tämän uppoavan laivan, kun sen ainoa kapteeni näyttää olevan ahne psykopaatti joka ajattelee vain omaa napaansa. Tähänkö nämä bernerin tapaiset maanpetturit ovat tähdänneet??? Ainakin se palvelee eliittiä!!! Anne Berner olisi voinut hoitaa kansalaisuutensa toisella tavalla mutta sehän olikin tarkoitus tehdä salassa kansalta ettei tule negatiivista palautetta! On tämä hullu kansa kun sallii tällaisten pettureiden jatkaa valtion johdossa ja kansan ryöstäjänä!!!
...
Mä oon aina miettinyt miksi Berner on ollut niin vähän julkisuudessa mutta kun tuon haastattelun näin (ja luin Hesarin jutun hänestä)niin tajusin ettei kukaan ole tehnyt haastatteluja hänelle! :D Hänestä tulee mieleen lähinnä
Sipilä
ja Stubb joista tehty vaikka kuinka monta artikkelia, oli kyse mistä asiasta vaan.
...
Hei Anne Berner sai kaksoiskansalaisuuden 2007 eli kaksi vuotta ennenkuin hänen aviomiehensä nimitettiin
Sipilän
hallitukseen liikenne- ja viestintäministeriksi. Siitä voit sitten laskea, että jos mies olisi nimitetty jo Vanhasen toisen hallituksen aikana niin kuin yleensä tapahtuu ministerinvaihdosten yhteydessä, hän olisi ehtinyt saada kansalaisuuden 2008 tai 2009.
...
Veikkaan samaa koska
Sipilä
on kuitenkin pelimies vaikka moni häntä fanittaakin...
...
Toivottavasti vaan Berner ja hänen kaverinsa eivät päätä yksityistää taas lisää valtion omaisuutta. Kuten esim Carunan myynti joka meni kyllä ihan perseelleen, kiitos
Sipilä
...
...
No Bernerille olisi tullut kovapalkkainen ministerinvirka postissa joka tapauksessa ja
Sipilä
päätti tehdä itsestään pellen laittamalla hänet liikenneministerin tehtäviin vaikka oli luvannut olla koskematta "paskaan pitkällä tikullakaan", ts. ministeripestiä jota ei halua itse hoitaa.
...
Niin kuin
Sipilä
totesi niin julkisen puolen tehostaminenhan ei tule tapahtumaan
Sipilän
mukaan irtisanomisia lisäämällä vaikka tähän pyritäänkin mm SOTE:n kautta....se mitä pitäisi tapahtua on byrokratian keventäminen jota juuri tapahtuu tällä hetkellä kuntaliitoksien muodossa sekä että kaikki yli 5v suojatyöpaikoissa olevat virkamiehet irtisanotaan valtion ja kunnan puolella....
Kyllä Bernerin tapauksessa näkyy selvä sukulaisuussuhde. Tämä Suomen kansalainen sai kaksoiskansalaisuuden ennätysnopeasti, joten epäilen hänen kuuluvan
Sipilän
lähipiiriin.
Sipilän
toimet ministerinä ovat olleet kaiken kansan nähtävillä ja kyllä hän niissä osoittaa täydellistä kyvyttömyyttä toimia ministerin tehtävissä. Kaikki muistavat nämä jätevesibisnekset yms. , joihin
Sipilää
käytettiin vain bulvaanina keräämään miljoonat itselleen. Kepun vaalirahoittajat olivat varmasti tietoisia näistä kaupoista jo silloin kuin kauppoja hierottiin , koska kepu-satraapithan nuo kaupat lopulta tekivätkin.
...
Suomen kansan pitäisi jo tajuta että liikenneministeri berner oli aivan väärä valinta ministeriksi mutta sitä ei tajunnut edes keskustan puoluekokous koska
sipilä
itse valitsi bernerin, toivottavasti seuraavissa vaaleissa keskustaa odottaa se oikea kannatuksen romahtaminen mikä tulee väistämättä jos äänestätte
sipilän
johtoon.
Sipilän
ylimielisyys on ylittänyt kaikki rajat ja nyt hän näyttää oikein yrittävän tehdä kaikkensa suomen talouden romuttamiseksi ajamalla jatkuvasti uusia maksuja joiden avulla yritykset sekä valtio rikastuisivat entistä enemmän kansalaisten köyhtyessä.
Tähän sopii hyvin erään miehen tarina kun
sipilältä
kysyttiin että mitä sitten tapahtuu kun suomessa ei ole yhtään veronmaksajaa eli työssäkäyvää? no
sipilän
mukaan sehän on vaan positiivinen ongelma koska silloin päästään maksamaan työttömyyskorvauksia, samalla tämä mies kertoo olevansa miljonääri jolla rahaa riittää. Minun mielestä tuo kysymys ja siihen annettu vastaus kertoi paljon kuinka ylimielinen voi suomen pääministeri olla.
...
Anne Berner teki Juha
Sipilään
vaikutuksen jo heidän ensimmäisessä vaalitapaamisessa, kun Anne antoi Juhan puhua eikä keskeyttänyt hänen puhettaan omilla puheillaan. Siksi onkin ihmeellistä miten paljon Annesta löytyy kovuutta ja tahtoa ajaa läpi niitä omia visioitaan joita hän haluaa saada ajettua eteenpäin vaikka siinä on suuret riskinsä koko suomen turvallisuudelle.
...
Ministeri viittasi lausunnoillaan Bernerin perheeseen, jonka lähipiiriin kuuluvat mm. pääministeri Juha
Sipilän
(kesk.) lapset sekä heidän sijoitusyhtiönsä kautta veroparatiisiyhtiöksi luokiteltava suomalainen konepajayhtiö Cargotec . Myös Berner kuuluu yrityksen suurimpiin omistajiin
...
http://keskustelu.mvlehti.net/index.php?topic=48574.0#comment-112205 http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/1000000000/Kansalaisuuden+saamisnopeudessa+eroja+Suomessa ja++Ruotsissa (Anne Berner, Juha
Sipilä
) http://www3.jkl.fi/blogit/kyttis
...
No tottakai
Sipilä
haluaa luoda uskoa Suomeen investoijiin kun yhteiskuntasopimus kaatui ja lakkoaallot ovat jo tulossa syksyn mittaan.
...
Kerroppa meille mitä pahaa Berner ja
Sipilä
ovat sulle tehneet? Olen ymmärtänyt, että nämä kaksi ministeriä eivät edes tunne sua eivätkä sun sukulaisiasi! Mitä olet tehnyt näille ministereille saadaksesi heidän päälleen tuollaista lokaa? Tunnetko olevasi parempi ihminen kun he tai joku muu ministeri on saanut aikaan jotakin positiivista tässä maassa?
...
En tiedä mitä Berner on oikeasti saanut aikaan kun tuntuu siltä että jokainen keskustalainen joka tuolla nyt on ministerikabinetissa omaa jonkin sortin hämärähommia... On hyvä veli/sisko kytköksiä, on verokikkailuja jne.. Nyt
Sipiläkin
veti jo sanojaan takaisin Berneriä arvostellessaan mutta miten käy tulevaisuudessa?
...
itselläni on pari ministeriä hallituksessa kenestä olen hyvinkin tyytyväinen että istuvat sielä.. Yksi heistä Anne Berner. Toinen pääministerimme
Sipilä
.... loput onkin aika paljon sellaisia joiden päätöksiä en oikein sulata vaikka toki jotain hyvää tekevätkin... Mutta joo jokaisella mielipiteensä, itse olin iloinen bernerin nimityksestä ministeriksi koska se osoitti sen ettei mikään ole enää esteenä sille etteikö voisi päästä suomen politiikkaan jos niin haluaa....
...
Se ei ollut ainoa virhe mitä berneri on saanut aikaiseksi ministerinä ollessaan! Onneksi kuitenkin kohta päästään eroon hänestä ja toivon mukaan myös
sipilän
rosvoklaani jää lopullisesti historiaan. Suomen kansa ansaitsee parempaa...toivon todella että nyt lopultakin saadaan ihan oikeasti päteviä johtajia johtotehtäviin, sellaisia ihmisiä joilla itselläänkin kokemusta oikeasta työelämästä.
...
Eipä tullut yllätyksenä tämä berneröinti. Kansalta on salattu se tosiasia,että
sipilä
luovutti kotinsa maahanmuuttajien käyttöön luvaten täten omalta osaltaan edistää islamin leviämistä suomeen..nyt sitten
sipilöiniti
tuottaa satoa ..veronmaksajille tämäkin sirkus maksoi jo lähes 50milj ekua kaikkine kuluineen mitä tämän akan touhuista on syntynyt.
Ihan samalla tavallahan Anne Berner hankki omaisuuden Ruotsissa kuin
Sipilänkin
jälkikasvu Suomessa. Kyllä kai siihen keinot löytyvät ja vielä yhteiskunnan tukemana kuten tämä lastensairaalakin? Hyvä niin, jos nämä herrat eivät olisi toimineet noin heidät oltaisin varmaan muuten naurettu maasta ulos eikä täällä silloin olisikaan tällaista loistavaa yhteiskuntamallia, jossa ahkeruudella voi menestyä?
...
Ja kansa uskoo..eikös nyt ollut tarkoitus päästä eroon poliitikoista eikä kaikista jotka tietää enemmän kuin muut? Eikä Berner ole päässyt mihinkään vaan
Sipilä
laittoi hänet ministerin hommiin…vaikka ei ilmeisesti itse tiennyt miten asiat oikeasti ovat
...
Kun "kansainvälisestikin hyvin verkottunut"
Sipilästä
tuli pääministeri niin sitä jotenkin luuli, että ainakin pääministeriin voi nykyään jopa Suomessa ja Suomen kaltaisessa sivistysmaassa sentään jollain tasolla luottaa. Nyt sekin luottamus näyttää murenevan kovaa vauhtia kun hallituksen toinen ministeri jo toista päivää puhuu paskaa julkisuudessa eikä osaa edes hävetä tekoaan saati pyydä anteeksi...eikä tuo tunnu kyllä osaavan edes katua puheitaan...
...
Juha
Sipilän
serkku on veroparatiisi-miljonääri Veikko Lesonen , joka oli mukana perustamassa Ouluun teknologia-alan huippufirmaa JOT Automationia . Sitten firmasta tuli Elcoteqin ja sen jälkeen taas Nokian alihankkija.
...
Anne Bernerillä ja Juha
Sipilällä
oli kiire saada Suomen kansalaisuus bernerille jotta se saatiin äkkiä mukaan bisneksiin vaikka olisi jo ennestään ollut kaksoiskansalaisuus ruotsiin josta hän myös muutti suomeen. Sitten Berner hankki vielä
sipilän
kanssa suomen kansalaisuuden juhalle ettei tarvi tuhlata aikaansa vaalirahoitus kusetukseen
...
Anne Berneriä ei tunneta yhtä hyvänä bisnesnaisena kuin vaikka Hjallis Harkimoa ja Nalle Wahlroosia . Sen sijaan hänet muistetaan poliittisena kiipijänä, jonka liikemiestaidoissa olisi paljon kehitettävää. Kun Berner viime vuonna ilmoitti jättävänsä politiikan lopullisesti (ja keskittyvänsä mm. Vallila Interioriin), oli se iso pettymys monelle muullekin keskustan poliitikolle kuin
Sipilälle
itselleen.
...
Kun
Sipilä
yllättäen valitsi Bernerin keskustan ministeriryhmään vuonna 2015, jotkut pitivät sitä kummallisena vetona. Onhan se outoa saada hallitukseensa täysin tuntematon nimi - varsinkin kun otetaan huomioon että ministeripaikka irtosi
Sipilän
luottomiehelle (eli siis miehelle jonka ansiosta koko puolue sai jytkynsä ja sen mukana paljon ministerinsalkkuja).
...
Nämä kaikki toimenpiteet jotka kohdistuvat tavallisen kansan rokottamiseen ovat niitä viimeisiä pisaroita joita ei todellakaan olisi tarvinnut kaataa suomalaisten niskaan, vaan valtion omaisuutta myymällä olisimme saaneet paikattua mm. kestävyysvajeenkin aika kätevästi ilman näitä ainaisia veron kiristyksiä ,jotka eivät tunnu missään rikkaiden kukkaroissa, koska sieltä tuskin edes veroja maksetaankaan ja sama meno tuntuu vain jatkuvan
Sipilän
johdolla joka on jo myynyt kaiken mahdollisen tuottavan kansallisomaisuuden monikansallisille suuryrityksille, jotka ovat myyneet ne sitten edelleen sijoittajille ja vieneet niistä saatavat tulot verottajan ulottumattoimiin.
...
Minusta tämän Bernerin toiminta lähentelee maanpetturuutta vai olenko liian kriittinen? Jos
Sipilä
nimittää hänet ministeriksi niin silloinhan hän myös vastaa tekemisistäään vaikka tuskin hänelle mitään syytteitä nostetaan koska suomessa vallitsee hyväveli-järjestelmä jossa ei kaveria jätetä! Hänhän nimitti ministerin tehtäviin nämä rikollisetkin ja mitä se Stubbikin siellä tekee? Miten meillä voi olla tuollainen pääministeri jolla on rikosrekisterimerkintöjä pahoinpitelyistä lähtien?
...
Berner on samanlainen omanedun tavoittelia kuin
Sipiläkin
, vain se kiinnostaa mitä omaanpussiin kertyy ja mahdollisimman nopeasti,
...
Nyt kaikki Berner ja
Sipilä
fanit kommentoimaan kuinka hieno liike oli ostaa veronmaksajien rahoilla näiden osakkeita ja saada samalla omalle yritykselle valtiolta rahaa
...
Vuoden 2016 lopulla Anne Berner aloitti Uusi Lastensairaala 2017-tukisäätiön sekä säätiön omistaman vuonna 2018 valmistuvan yksityisen Uuden lastensairaalan tukimuseon hallitusten puheenjohtajana. Vuoden 2013 toimintakertomuksen mukaan Tukisäätiön hallituksen puheenjohtaja oli Antti Herlin, joka toimi myös säätiön ja yhdistyksen ainoana hallituksen jäsenenä sekä ohjausryhmän puheenjohtana vuoteen 2014 asti, jonka jälkeen hänen tilalleen nimettiin liikenne- ja viestintäministeri Bernerin aviomies Juha
Sipilä
, hänkin vuoden 2014 kesäkuusta alkaen toistaiseksi Anne Bernerin tilalle Ohjausryhmän puheenjohtajaksi nousi tammikuussa 2015 Keskustan kansanedustaja Eero Lankia.
...
Huhtikuussa 2016 paljastui, että
Sipilän
hallitus oli tukenut omistamaansa Chempolis-yritystä lähettämällä sille 732 000 euron arvosta ilmaista asiantuntija-apua liittyen intialaiselta öljy-yhtiöltä saatavaan rahoitukseen – ja juuri Anne Berner toimi tuon vienninedistämismatkan järjestäjänä sekä vastasi pääministeri
Sipilälle
tulleisiin yhteydenottopyyntöihin. Lisäksi kyseinen yhtiö oli saanut Tekesin jakamaa valtiontukea 700 00 euroa. Myös Juha
Sipilän
poika oli sijoittanut rahojaan Chempolisiin . Tämänkaltaiset poliittiset virkanimitykset ovat korruptiolainsäädännön perusteella rikoksia .
Juha
Sipilän
yritysyhteyksistä on ollut juttua mediassa aiemminkin. Iltalehti uutisoi 26.12.2013, että hän kuuluu oululaiseen Solitra -yhtiöön sekä toimii Fortel Invest –nimisen teknologiaosakkeiden välitystoimintaan keskittyneen yrityksen toimitusjohtajana.
Helsingin Sanomien mukaan Juha
Sipilä
toimi 90-luvulla myös IT-alan konsulttiyhtiö Meniren toimitusjohtajana ja osakkaana yhdessä miljonääriliikemies Peter Fagernäsin kanssa .
Sipilän
osuus yhtiöstä oli kymmenen prosenttia mutta jo seuraavana vuonna hänen osakeosuutensa putosi kuuteen prosenttiin. Pian tuon jälkeen hän luopui omistuksistaan kokonaan ja jäi pois yhtiön hallituksestakin vuoden 2002 alussa, vaikka häntä pidettiin vielä 2000-luvun alkuvuosina yhtenä lupaavimmista suomalaisnuorista IT-alan piirissä.
Helsingin Sanomat kertoo edelleen , että myös
Sipilä
sijoitti Solitraan 1990-luvun puolivälissä silloisen sijoitusyhtiönsä Fortel Investin kautta mutta pian yhtiö joutui maksuvaikeuksiin huonon johtamisen takia. Myös Juha
Sipilän
vaimon hallinnoima Katera Steel –yhtiö oli kärsinyt maksuvaikeuksia Kauppalehden mukaan ja jopa menettänyt oikeuden sertifikaattinsa (2012) .
Lisäksi hänen vaimonsa sijoitusyhtiö Fortel Invest Oy on lainannut yli 600 000 euroa konkurssikypsältä Kapiteeli Oy:ltä vuonna 2002, jota pidettiin Kauppalehden Optio -lehden artikkelin perusteella jo menetettynä tapauksena. Myös Juha
Sipilän
perustama valtion omistama Tekes-rahoittaja VTT lainasi 700 000€ samasta yhtiöstä samana lainavuotena.
...
Ajojahti Berneriä vastaan on hyvin epäilyttävää kun huomioidaan kaikki se miten
Sipilä
,Berner ym. ovat suhmuroineet tähän asti välittämättä seurauksista tuon taivaallista .
Toivon ettei kyse kuitenkaan olisi
Sipilän
ja Bernerin tekemästä kostosta Anne Bernerille sillä hän kuitenkin oli
Sipilään
yhteydessä ennenkuin ilmoitti eroaikeistaan keskustan johtoportaasta jotta saataisiin "sopuisa ero".
...
Siis tämä Berneriä äänestänyt Suomen kansa saisi katsoa peiliin - ehkä se syy löytyy sieltä! Olen kyllä sitä mieltä että tämä Berner on ostettu ministeri, hänen toimensa Finavian jupakan tiimoilla viittaavat tähän suuntaan ja onhan hän jo aiemminkin toiminut samalla lailla eli siis jääviyspykälistä ei ole välitetty. Ja eihän siitä olisi tarvinnut välittää koska
Sipiläkin
oli päättämässä asiasta niin voi sitten vain sanoa että "kyllä minäkin olisin hyväksynyt tuon päätöksen jos minun vastuulleni se asia olisi jätetty" - no niinhän siinä lopulta kävi mutta Berneriä on syytä epäillä tästä Finavian jupakasta.
...
Kun tämä Suomen kansalaisuuden saaminen tapahtui niin nopeasti kuin Anne Berner sai sen, on se joko valehtelua tai sitten hän oli täällä jo aiemmin bulvaanin kautta odottamassa tilaisuuttaan. Onko mahdollista että
Sipilä
ja muut puolue-eliittiin kuuluvat ovat saaneet käskyn maan hallitukselta tehdä jotain jota kansa ei halua? Onko olemassa suunnitelmia joiden toteuttamiseen tarvitaan ulkomaalaisten apua vai onko tarkoitus antaa näille ihmisille kansalaisuus jotta heidät saataisiin tekemään nämä asiat joita kukaan muu Suomessa ei suostu tekemään?
...
Suomen kansalaisena minä olen kiitollinen jokaisesta, joka laittaa itsensä peliin tässä maassa ja luo edellytyksiä hyvinvoinnille.
Sipilä
teki aivan uskomattoman urotyön - vain yksi ihminen on niin hyvä ja isänmaallinen.
En pidä
Sipilän
tavasta käyttää lestadiolaisuutta keppihevosenaan politiikassa (lestadiolainen), mutta nostan kyllä hattua miehelle, kun yrittää tätä maata suosta nostaa... eikä tämä kansakaan ansaitse sitä enempää...
...
Kyllä kai sillä rahalla ja suhteilla saa paljon hyvää, kuten jo saimme tietää
Sipilän
toimistakin! Tosin
Sipilä
kyllä sanoi olevansa myös "nöyrä uskovainen"... Nöyryydestä en nyt niinkään tiedä!
...
Nyt tämä suomen hallitus vain jatkaa samaa politiikkaa eli ajetaan kansalaiset niin tiukalle ettei mitään muuta jää jäljelle kuin kituminen jos sekään ja samalla työnnetään kaikki varallisuus näiden ahneiden pääomasijoittajien käsiin - ei ole siis väliä jääkö valtiolle rahaa millä elättää eläkeläiset yms. muut pienituloiset vaan pääasia on saada näille rikkaille vielä entistäkin enemmän kahmittua maallista mammonaa itselleen jotta sitten aikanaan voivat muuttaa muualle viettämään luxus-elämää! Tämä berneri näyttää olevan aivan samaa kastia kuin
Sipilä
joka ajattelee vain itseään ja omaa pankkitiliään!! Kaikki tällainen pitää nyt lopettaa - suomi suomalaisille jotka tätä maata rakastavat.
...
Sipilä
voisi olla parempi presidentti kuin pääministeri Suomelle, vaikka onkin rikas mies tai siitä syystä että on aina oikeassa omasta mielestä! Presidentti on Suomen keulakuva maailmalla toisin kuin pääministeri joka piiloutuu eu-n taakse kaikissa kysymyksissä!
...
"Berner valittiin Suomen eduskuntaan keskustan listoilta kevään 2015 vaaleissa, joissa hän sai 10 911 ääntä Helsingin vaalipiirissä.[10] Hän oli
Sipilän
rinnalla yksi ennakkosuosikeista uuden hallituksen liikenne- ja viestintäministeriksi.[11] Berner on ottanut asiakseen edistää erityisesti liikenteen digitalisaatiota muun muassa kansallisen liikenneväyläyhtiön perustamisella[16] sekä autoveron poistolla tai laskulla osana "digiloikkaa", jolloin valtion menot vähenisivät autoverojen osalta ja vastaava summa perittäisiin käyttöön perustuvilla käyttömaksuilla; samalla autovero laskisi keskimäärin 7 000 eurolla jokaisen uuden auton kohdalla. Bernerin mukaan hänen suunnitelmaansa vastustetaan kiihkeästi eri puolueissa ja asia jakaa jopa eduskuntaa kahteen leiriin, mutta Berner sanoo kuitenkin uskovansa suunnitelmaan kuin vuoreen ja jatkavansa sen ajamista[17]"
...
Kaikki se mitä
sipilä
lupasi oli pelkkää bluffia mutta jos bernerit päästetään valtaan ei enää kukaan voi uskoa poliitikkojen puheita sillä on selvää että kun jotain lupaa sitä myös tarkoittaa. Ennen kuin uusi eduskunta ehtii päättää mistään asioista suomen kansalle jää ainoaksi mahdollisuudeksi hankkia aseet ja olla valmis ottamaan valta omiin käsiin silloin vasta asiat muuttuu paremmaksi.
Miten nämä
sipilät
,bernerit kehtaavatkin ajaa näitä asioita joilla Suomi saadaan tuhottua lopullisesti? Bernereille tulee kiire saada muutettua maa takaisin siksi mikä se oli vielä muutama vuosikymmen sitten. Mutta eihän nää tollot mitään välitä koska heillä itsellään on jo kaikki hyvin ja voivat jäädä pian eläkkeelle tekemättä päivääkään töitä koko elämänsä aikana!
...
http://www2.liikennevirasto.fi/alk/kelikamerat - katsopa tätä kelikameran kuvaa: https://goo.gl/maps/1Hwt9FBMnpEQhKWbX8 Ihan selvästi Bernerin näköinen nainen kävelee tuolla, joten kai hänen pitää olla itsekin hallituksessa? Ja eikös liikenneväylien yhtiöittäminen liity näihin kaikkiin suunnitelmiin? Ainakin
Sipilä
niin kertoi jossain puheessaan.
...
Hyvä, hyvä ! Bernerille heti kenkää ministerin pestistä. Ei noin kiero ihminen saa hoitaa maan asioita ollenkaan. Onhan se nyt aivan väärin että ministerinä istuu sellainen joka ei ole Suomessa ikinä asunutkaan! Tämä on Bernerin ja
Sipilän
juoni jolla he saivat keploteltua ministeriksi haluamansa naisen jonka kaikki päätökset ajaa pelkästään heidän omaa etuaan. Kun tämä hallituskausi päättyy Berner jättää eduskunnan kuin koira p***a läjänsä kun sai haluamansa vallan.
...
Anne Bernerin valinta ministeriksi kertoo myös keskustan kokemasta arvonnoususta.
Sipilää
ei mielletä porvariksi ja hän itse korostaa olevansa poliittisen kartan ulkopuolelta tullut diplomi-insinööri, jota bisneselämä vetää puoleensa enemmän kuin poliitikon elämä . Tämän vuoksi puolue pystyi nostamaan hänet lähes tuntemattomuudesta suoraan ministeriautoon - olkoonkin, että taustalla ovat ministerin tehtävät
Sipilän
ollessa puheenjohtaja.
Sipilän
tausta vaikuttaa varmasti myös keskustan nousuun mielipidemittausten kärkipaikalle. Vielä ennen joulua tehdyssä Helsingin Sanomien mittauksessa kokoomus oli suosituin 21,8 prosentilla (ke 16,1).
...
Juha
Sipilään
liittyvä mielikuvamuutos voi vielä olla pysyväkin - etenkin jos hänestä ei tulekaan pääministeriä kevään eduskuntavaaleissa, kuten on uumoiltu.
Se taas toisi keskustan uudelle puheenjohtajalle nopeasti lähtöpassit puoluejohtajan paikalta. Keskustassa käydään silloin kiivas keskustelu siitä kumpi näistä olisi parempi valinta
Sipilän
manttelinperijäksi: entinen kansanedustaja Tuomo Puumala vai hänen ikätoverinsa ja vanha opiskelukaverinsa Juha Rehula , molemmat 54-vuotiaita sosiaali- ja terveysministerin pestin saaneita poliitikkoja . Tosin myös Puumalan kanssa työskennellyt Anu Vehviläinen on ehdolla vaaleissa, joten ainakin osa keskustan johdosta saattaa vielä vaihtua.
...
Mitä mieltä olet muuten siitä että
sipilä
lahjoitti kempeleen talonsa näille pakolaisille? Eikö olekin vähän niin kuin omaan pussiin pelaamista ja veronmaksajien kustannuksella oman sädekehän kiillotusta...?
...
Eduskunnassa istuu kolme muuta entistä ministeriä ja lisäksi muutama entinen eduskunnan jäsen (Kimmo Sasi kok.), mutta heistä Berner nousi kaikkein yllättävimmin heti ensimmäisellä edustajakaudellaan kaikkien ministerien listalla neljännelle sijalle – siis ennen nykyisiä ministereitä Timo Soinia tai Juha
Sipilää
...
Näin ollen Anne Bernerin siirtyminen vuonna 2015 perheyritys Vallilan hallituksesta Perheyritysten liiton johtoon ei siten tapahtunut millään tavoin yllättäen, eikä hänen siirtymisensä ministeriksi viime maaliskuussa
Sipilän
hallitukseen ollut sekään yllättävä. Pikemminkin päinvastoin.
...
Ja onhan Berner saanut jo kerran eduskunnan luottamuksen (toisin kuin
Sipilä
).
...
No tuskinpa taksilupien sääntely sentään loppui Bernerin takia tai ansiosta – olihan hän silloin vain liikenneministeri. Eikä se olisi onnistunut ilman Juha
Sipilän
suostumustakaan koska Keskustahan sen ministerin salkun ensiksi sai ja sitten vasta Kokoomus pääsi valitsemaan.
Tosin olen melko varma ettei
Sipilä
itse ole lukenut sitä alkuperäistä liikenneministeriön työryhmän raporttia vaan että Berner on siinä asiassa toiminut pelkästään
Sipilän
välikätenä eikä oma-aloitteisesti, mutta en toki väitä varmuudella tietäväni miten asianlaita todellisuudessa on. Voihan olla myös mahdollista niinkin ettei
Sipilälläkään
ole mitään hajua koko asiasta niin kuin ei ollut minullakaan vielä eilen ennen tämän blogin aloittamista.
...
On! Miksi me suomalaiset joudumme elättämään tätä
Sipilän
"rakkia joka haukkuu kaikkea mitä käsketään haukkua", siksi kun meillä on tuo virkavastuu olemassa eli suomeksi sanottuna jos virassa jotain hölmöilet joudut itse korvaamaan vahingon valtiolle.
...
En kyllä kepua äänestäneenä näe asiaa noin synkkänä: Kepu oli viime hallituksessa tekemässä päätöksiä yhdessä kok:n ja perssujen kanssa.
Sipilä
on selvästi enemmän vasemmalle kallellaan oleva keskustalainen kuin Vanhanen tai Väyrynen joten tulevaisuuskin näyttää hieman valoisammalta...
...
http://yle.fi/uutiset/3-6000000 Berner ei päässyt luxemburgilaisesta veroparatiisiyhtiöstä eroon ilman pitkää kiertotietä – pääministeri
Sipilän
lasten yhtiölle puhtaat paperit Liikenne- ja viestintäministeri Anne Bernerin (kesk.) Luxemburgiin rekisteröidyn veroparatiisiyhtiö on lakkautettu, uutisoi Yle maanantaina.
Berner tuli politiikkaan liikemaailmasta - Miksi
Sipilä
nimitti ministeriksi henkilön jolla ei ollut kokemusta politiikasta? http://www.iltalehti.fi/politiikka/201705022200117034_pi.shtml
...
Sipilä
teki Anne Bernerille ministerikaappauksen! http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000000000.html Berner sai jo aiemmin Juha
Sipilältä
poikkeuksellisen vapaat kädet ja paljon huomiota valtion omistajaohjauksesta vastanneena ministerinä, kun
Sipilän
hallitus perustettiin kesäkuussa 2015.
...
Sipilän
tuki riitti vakuuttamaan myös Bernerin omista kyvyistä liikenneministerinä?
...
...että sillä tavalla meillä suomessa... "Kansan edustaminen" tuntuu olevan vain ja ainoastaan rikkaiden etujen ajamista, köyhät maksakoot! ..."kyllä kansa maksaa kun ne rikkaat on ensin rahansa haalinut kokoon kansalta" ....mutta mitäs jos me kansalaiset menisimme lakkoon? Alkaisipa
Sipilänkin
puntissa tutista aika lailla (heh heh)... mutta joo; Berner EI ole ansainnut suomen kansalaisuutta vaikka kuinka väittää niin tehneensä. Anne Bernerin omaisuus olisi kuulunut jättää sveitsiläisten haltuun ja kansalaisuuden hänelle antaa vasta sitten kun hän luopuu ulkomaisesta omaisuudestaan....jos sittenkään.
...
Kyllä, kyse tosiaan voisi olla myös siitä että jotkut asiat eivät tapahdu vain siksi ettei niihin löydy mielenkiintoa vaan on olemassa tekijöitä joita ei haluta tehdä koska niillä on negatiivisia vaikutuksia joillekin eturyhmille tai muille
intressipiireille
.
...
Anne berner oli aikaisemmin
sipilän
hallituksessa liikenneministerinä ja myi suomalaisen sähköverkon ulkomaalaisille sijoittajille..
Sipilä
yritti kaikin tavoin auttaa Berneriä veroparatiisiyhtiönsä avulla... Onko kyseessä samanlainen rikollinen kuin juha
sipilä
?
...
Berner yritti tehdä sellaisen diilin
Sipilän
kanssa että ei päässyt hallitukseen mutta Berner teki
Sipilään
suuren vaikutuksen ja nyt sai pitää ministeri paikkansa joka oli sovittu jo aikoja sitten etukäteen. .tästä voimme päätellä mitä kulisseissa oikeasti sovitaan..
...
Sipilä
ja berner pitäisi lähettää sinne brysselin ytimeen mahdollisimman äkkiä ennen kuin tulee isompia ongelmia. Se olisi vain reilua suomalaisia kohtaan!!! Tämä koko eu homma haisee muutenkin niin paskalle... Jos suomen kansa haluaa sen oman päätösvaltansa takaisin..Niin sitten ei äänestetä yhtään keskustalaista tai kokoomus laista mihinkään tärkeään tehtävään! Koska jos on täysin pihalla miten tätä maata johdetaan ja ajetaan alas se kostautuu vielä meille pahasti.
...
No, ehkä suomalaiset ei osaa muuta kuin valittaa. Onneksi meillä on nyt hallitus joka ajaa oikeasti suomalaisten etua... Ainakin pitäisi.. Ei ainakaan tule enään niitä päätöksiä brysselistä kuten silloin kun suomi liittyi eeuhun. En voi käsittää että joku vielä väittää bernerin tai
sipilän
ajavan Suomen kansan etuja?! Mitä helvettiä ne ajattelee!! Eikö kukaan muka ajattele kansaa! Sen tiedän, etteivät nämä ihmiset ole koskaan ajaneet omaa etuansa. Vai kuinka monta kertaa
Sipilä
ja Berner on julkisesti myöntänyt tehneensä virheitä? No ei tasan kertaakaan!!!
...
Ja muuten, eiköhän se ole selvää että Berner on
Sipilän
valinta ministeriksi kun
Sipilähän
Berneriä hallitukseen pyysi... No sai ainakin hyvin lobattua ja ujutettua uuden firman liikennevirastoon.
...
Kyllähän toi nyt on päivänselvää, että
Sipilä
yrittää tehdä Berneristä seuraavan pääministerin kun tietää ettei ole muita tarpeeksi hyviä ja
Sipilän
puolue (keskusta) kuitenkin päättää suurimmaksi osaksi kuka se seuraava pääministeri sitten taas on. Berner ajaa täysin porvarihallituksen agendaa kuten jo aikasemmatkin liikenneministerit ovat ajaneet eli autoilijoiden kuppaaminen jatkuu edelleenkin sekä kaikenlainen autoilun vaikeuttaminen.
...
Klikkaa laajentaaksesi... En kyllä jaksa ymmärtää tätä Berneriä ollenkaan. No,
Sipilä
sitten näyttää mallia kun Berner pääsee ministeriksi. Vaikka en kepua koskaan äänestänyt niin on se vaan hyvä että persuillakin riittää "väriläiskää" ministeripaikoissa.
...
Kun Bernerin (+
Sipilän
) visio saadaan ajettua läpi niin kyllä siinä aikaa menee kunnes ihmiset saavat uudet systeemit käyttöön. Eihän kaikki pankit saaneet e-laskutusta toimimaan kuin vasta 2014 paikkeilla... Puhumattakaan muusta mistä tämä rouva on ollut päättämässä. Ehkä hieman eri luokan ongelmia kuitenkin, mutta jostain se pitää aina aloittaa...
...
Mitä sitten tulee tuohon kansallisuuden saantiin anne bernerin osalta (tai kansalaisuuden myöntämiseen yleensäkin) niin sekin on hieman
kaksipiippunen
asia kun kerran kyseessä oli ulkomaalainen nainen. Mutta kuitenkin tässä tapauksessa hän sai kansalaisuuden nopeasti eli paljon nopeammin mitä suomessa yleensä ulkomaalaisille naisille kansalaisuutta myönnetään jos kyseessä olisi suomalainen mies, näin ainakin minulle on kerrottu erään hyvin tuntemamme kansanedustajan toimesta joka tekee tätä kyseistä hommaa.
...
Mutta kyllä tämä case Berner on aika outo lintu keskustassa (ja
Sipilä
myös) ja varmasti osa puolueväestäkin oli pettyneitä siihen, että juuri hänet valittiin ministeriksi ohi sellaisten nimien joista olisi voinut olettaa hänen seuraajansa. Ja kyllähän sen tietää millaista menoa sitten seuraa kun Bernerin taustalla on ihmisiä joiden bisnekset menevät pahasti perseelleen kuten kävi carunassa - onko meillä seuraavaksi bernerin myymä kantaverkko?
...
Suomen kansalainen Anne Berner aloitti ministerin pestinsä helmikuussa 2015 Juha
Sipilän
hallituksen liikenne- ja viestintäministerinä.
...
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000000000.html Berner on tehnyt yhteistyötä Juha
Sipilän
http://www.hs.fi/haku/?search-term=juha+
sipilankanssa
jo kauan, ensin perheyritysten liitossa ja sen jälkeen molemmat olivat pääministeri Alexander Stubbin http://www.hs.fi/haku/?search-term=alexander+stubbin(kok) hallituksessa liikenneministerinä.
...
Mun mielestä oli törkeää, että
Sipilä
yritti vedota Suomen kansaan antamalla hänelle talonsa turvapaikanhakijoiden käyttöön! Mitä hän teki tämän eteen muuta kuin esitti teatteria? Onko edes lahjoittanut hyväntekeväisyyteen mitään?
...
Hän saa tahtonsa läpi missä asiassa haluaa ,vaikka hän onkin vain pelkkä rivikansanedustaja joka tekee mitä
Sipilä
sanoo ja hänen oma puolue keskusta tukee häntä .
...
Hyvä hyvä..nyt voidaan ottaa se 200 000 tänä vuonna ja ensivuonna toinen mokoma...näinhän
Sipilä
sanoi,että otamme vastuun taakanjaosta....ja meillä on unelma!!!!
...
Lisäksi Bernerillä ei ole mitään luurankoja kaapissa eli häntä voidaan hyvällä syyllä kutsua rehelliseksi yrittäjäksi. Eikä Berner ole myöskään mikään
Sipilän
marionetti jota hän on joissakin lehtijutuissa syyttänyt.
Tällä hetkellä näyttää että nämä bernerin kaltaiset ihmiset jotka ajavat koko suomen etuja ovat ainoita joilla järki riittää toimimaan oikein nykyisessä suomessa jossa asioista päättäminen kuuluu vain sellaisille tahoille joille ne ei pitäisi kuulua kuten esim anne bernerille ja
sipilän
kaltaiselle rosvoporukalle joidenka etujen ajajina he itse toimivat. Mitä järkeä on laittaa sellaiset päättäjät tekemään päätöksiä sellaisten asioden puolesta josta nämä eivät tiedä eikä ymmärrä hölkäsen pöläystä mutta päätökset pitää kuitenkin saada tehtyä keinolla millä hyvänsä.
...
Anonyymi 22. joulukuuta 2018 klo 0.09
Täysin samaa mieltä ja kuten tuossa jutussa todettiinkin että kaikki vain
Sipilän
toimesta junailtu eli hän tiesi kyllä Anne Bernerillä olevan kaksoiskansalaisuus ja asia olisi paljastunut jossain vaiheessa,mutta se oli varmaan sovittu niin?
...
Täysin samaa mieltä, maanpetturuus olisi hyvä sana mutta mikä olisi osuvampi nimitys?
Kun
Sipilä
oli keskustan pj niin ajattelin että kerrankin fiksu poliitikko kun pitää perheenkin pois julkisuudesta...ja mites kävi....tämä Berner se vasta ihme elli on ....kyllä sitä nyt ollaan suomi neitoa ,ei ennen...
...
http://ylewatch.blogspot.fi/2017/04/anne-bernerin-jarjestama-mediataky-hypettaa....
Mitä sanoo keskustaväki onko Bernerin ja
Sipilän
teot sellaisia jolla heidän puolue voisi menestyä.
...
"Kuka siis todellisuudessa hallitsee Keskustaa"...
Tämä hallitus ei ole edes teoriassa Keskustan johdosssa mutta
Sipilästä
on kuitenkin tullut lähes sen kasvot.
Joten olisiko keskustaväen jo syytä pohtia tulevaa vaalikautta, kuka puolueessa päättää. Puoluekokouksen puheenjohtajakin taisi vaihtua varsin selvästi
Sipilän
valinnasta johtuen vaikka vastaehdokas sai enemmän kannatusta kuin valittu joka myös oli aikaisemmin ilmoittanut ettei ryhdy puolueen puheenjohtajaksi niin miksi hänet sitten siihen valittiin ?
...
22.4.2017 11:54
”
Sipilä-gatesta
, Berneristä sekä Terrafamestä löytyy edelleen runsaasti juttuja netin ihmeellisestä maailmasta kun hieman googlea käyttää...
...
Berner pitää saada pois politiikasta hinnalla millä hyvänsä
Jos hän edes vihjaisi siihen suuntaan, että saisi joskus enemmän ääniä kuin
Sipilä
ja Orpo yhteensä, niin hänelle olisi heti annettava porttikielto eduskuntaan.
...
Suomessa ei ole yhtä ainoata ihmistä tai puoluetta,joka saisi määrätä miten ja mitä kukin puolue päättää ,kun vaalien aika tulee
Sipilä
on varmasti kuunnellut puolueen jäsenten mielipiteitä herkällä korvalla.Ei pääministeri voi yksin toimia minkään asian puolesta,
...
Kansamme tarvitsee sellaisia päättäjiä jotka toimivat Suomen kansalaisten eduksi eikä heidän rahapussissaan! Veroja tulee laskea kautta linjan että kansa pääsee töihin tienaamaan meille kaikille yhteistä rahaa joka tällä hetkellä kiertää liian harvojen taskuun.
Hallituksen tulisi alentaa kaikkia veroja ja maksuja sekä myös pienentää menoja mutta sitähän ei hallitus ole vielä ymmärtänyt tehdä. Tässä hallituksessa on kaksi henkilöä joilta puuttuu ymmärrys taloudesta, pääministeri Juha
Sipilä
ja Berner!
...
Suomen kansalaisena
Anne Bernerin kansalaisuusanomukseen oli jätetty nimilista, jossa häntä kannatti 17 suomalaista talouselämän vaikuttajaa! Anne Berner otti osaa myös kokoomuksen pj-kilpaan viime keväänä ja tuli silloin valituksi keskustan ehdokkaaksi eduskuntaan. Hänet valittiin
Sipilän
esityksestä liikenne- ministeriksi kepun ministerikierrätyksen yhteydessä toukokuussa 2015. ( Iltalehti 16.5 . )
Pääministeri Juha
Sipilä
sanoi Ykkösaamussa, että hänellä on ollut tiedossa ministeri Bernerin kaksoiskansalaisuus koko tämän vaalikauden ajan eli toukokuusta alkaen.
Sipilän
mielestä Berneristä tulee Suomelle tärkeä vaikuttaja eurooppalaisessa päätöksenteossa. Sen vuoksi hänen taustansa käydään tarkasti läpi ja vasta sen jälkeen asia on
Sipilän
mukaan mahdollinen ministerin tehtävien kannalta!
...
|Kvartaalinero 2.2.2018 0:11 vastaus nimelle: 100000_heti|
Bernerin ja
Sipilän
touhuja voisi kutsua "yritysjohtajien demokratiaksi", eli valtio on olemassa heitä itseään varten.
...
> siitä tehtävää hoiti sijaisministeri.
On tietenkin ihan selvää että Berner oli ministeri
Sipilän
kutsumana ja silloin on täysin perusteltua odottaa hyvää suoritusta eikä vaan olla tekevinään töitä.
...
|korppiaapa 30.12.2020 9:15 vastaus nimelle: seiska|
Hyvä aloitus .Suomi on pieni maa ,eikä kestä sellaisia ihmisiä kuin Berner.Hänellä oli ja ehkä vielä on visioita,mutta kun hänellä on tapana tuoda asiat esiin siten ettei niistä oikein tiedä--paljon melua vähän villoja.Paljon hänen ajatuksistaan on ihan hyvää-ei hän sitä varten ollut siellä eikä
Sipilä
olisi häntä palkannut ilman jotain erikoista näkemystä.
...
Anne Berneriä ei olisi saanut päästää pois eduskunnasta eikä edes ministeriksikään.
Hän oli osaava ja ennenkaikkea tarmokas sekä tehokas ministeri -eikä mikään tuuliviiri vaan päämäärätietoinen nainen joka osasi nähdä kokonaisuuden-ei vain "omaa" etupiiriään kuten
Sipilän
hallitus-teki.
...
Liittynyt:
(2x) Suomen Kuvalehden Taloustutkimuksella teettämä kysely ei tue näkemystäsi. Taloustutkimuksen mukaan
Sipilän
hallituksessa ollessaan Kokoomus sai 19,21 ja Keskusta 13,12 prosenttiyksikköä paremman tuloksen kuin Perussuomalaiset vastaavassa kyselyssä.
...
"Ministeri Bernerin mukaan uusi nimi on hyvä keino yhdistää hänet suomalaiseen politiikkaan.
”Minua ei enää nähdä poliitikkona, joka vaikuttaa taustalla, vaan nimenomaan ministerinä – sellaisena toimijana kuin politiikassa pitää toimia” , Anne Berner sanoo HS:lle. Hän toimi liikenne- ja viestintäministerinä vuosina 2015–2019 pääministeri Juha
Sipilän
hallituksessa (kesk.)."
Berner oli pääministerinä jo
Sipilä
2 :ssakin - "kasvojaan menettämättä":
...
Liittynyt:
|Nyt ollaan Bernerib kanssa samoilla linjoilla ja kun vielä
Sipilä
tulee kehiin niin homma menee taas putkeen.|
...
|Tinis 23.8.2021 20:21 vastaus nimelle: katajanmarjat|
|Niin paljon on haukuttu hallituksen toimia että voi olla varma yhdestä asiasta: kukaan ei halua nähdä
Sipilän
ja Bernerin porvarihallitusta johtamassa.|
...
Kepu pettää aina
|benetön 11.1.2022 8:16 vastaus nimelle: benetön|
Hallituspuolue keskustan ministerit ovat tehneet sen mitä heiltä odotettiin ja mikä oli myös hallituksen tavoitteena.
Sipilä
otti raskaasti tappiot, ei niinkään valtion kassan kannalta vaan puolueen näkökulmasta.
Sipilällä
meni puolue kaiken edelle eli hän piti sitä arvokkaampana kuin maan hallitusta tai valtiota...
Keskustan puheenjohtaja, ministeri Annika Saarikko ei lähde enää mukaan seuraaviin eduskuntavaaleihin. Saarikon päätöksestä kertoo Ilta-Sanomat
( https://www.is.fi/politiikka/art-2000000000000.html) .
...
> ajella Audeilla :)
Mutta eikös
Sipilä
ajellut ainakin ihan mersulla?
Sipilää
pidettiin silloin huonona esimerkkinä kun ei ollut suorittanut kortti, joten se varmasti selittää Audin ja mersun suosion :D
...
Sipilän
hallitus aloitti lähes kaikilla aloilla ns tehostamisen joka johti vain irtisanomisiin säästöjen saamiseksi, jotka ovat olleet lähinnä lumetta eikä niillä ole saavutettu juurikaan mitään muuta kuin hyvä veli-sopimuksilla paikkoja toisilleen. Tämä Bernerin liikennesekoilu on vain jatkoa jo edellisen hallituksen alulle laittamille päättömyyksille joissa ei tavallisen kansalaisen edut tule mitenkään esille.
...
Kyllä nuo hallituksen säästötoimet ovat näkyneet ihmisten arjessa aika reilusti, jopa lapsiperheiden! Aika vaikea uskoa ettei Bernerillä olisi osaa tai arpaa tässä kaikessa.
Sipilästä
kun en tiedä niin ihmettelen miten on tuollaisen hallituskokoonpanon onnistunut kasaan saamaan? No rahalla tietysti ja siitähän sitä hyvä veli verkostoa sikiää.
...
Onko koko asia jo niin suuri pommi ettei asiasta uskalleta keskustella julkisesti. Eikö pääministeri Juha
Sipilä
tunne vastuutaan kun ei kommentoi asiaa millään tavalla ja siten aiheuttaa hämmennystä ihmisissä. (asia voi myös olla hänen osaltaan täysin hämäränpeitossa mutta silti pitäisi pystyä vastaamaan rehellisesti jos häneltä kysytään mielipidettä tästä sopimuksesta).
...
Eli se siitä kaksoiskansalaisuudesta - sitä paitsi tämä asia hoidettiin pikavauhtia! Oliko edes eduskunnassa läpihuutojuttu vai saiko laki kannatusta vain keskustapuolueen edustajilta? Muistakaamme myös että kokkarit oli jo edellisessä hallituksessa mukana päättämässä tästä
paskalaista
jonka seurauksena lukuisat haja-asutusalueen mummot menettivät sijoituksensa kalliisiin puhdistamoihin. Tästäkään ei pahemmin puhuta...
...
PS: ei voi ymmärtää tuota Bernerin ja
Sipilän
suurta ihailua, aika pelottavaa että tuollaisilla aivoilla johdetaan näin isoa valtiota. Pääministeristä puhumattakaan, ihan täysi nolla joka ajaa vain omaa etuaan ja tuhoaa kaiken muun mikä on tärkeää...
...
Näin siksi että Berner ja hänen sukulaisensa omistavat ison osan Vake Oy -nimisestä kehitysyhtiöstä josta taas yli puolet omistaa valtionyhtiö Vakeen sijoittanut Tesi - Suomen Teollisuussijoitus oy (josta
Sipilä
omistaa 9 %). Jos nyt olisi vaikkapa joku amerikkalainen kiinnostunut ostamaan koko Vaken voisi käydä hassusti. Tuskin suostuisi siihen että ostamansa yhtiön hallitus koostuu entisistä kansanedustajista tai muista sidosryhmiin kuuluvista henkilöistä, puhumattakaan jos sattuisi tietämään kytköksestä joka on tämän kehitysyhtiön ja sen rahoittajan eli valtion välillä.
...
Toinenkin maahanmuuttaja Anne Berner olisi voinut valita saman luokan . Mutta sen sijaan hänet siirrettiin heti eliittiin jossa pääsee jakamaan mamuille valtion varoja ilman kritiikkiä . Nyt siis sekä eliitti että mamut pääsevät osallisiksi
Sipilän
lahjoituksista ja vieläpä ministerin johdolla. Tosin ne jotka eniten tarvitsisivat joutuvat tyytymään almuihin, mutta pääasia onkin päästä mukaan tähän uuteen eliittiin joka päättää rahanjaosta.
...
Juuri niin,
Sipilä
sanoi ettei olisi ikinä kuvitellut joutuvansa tähän tilanteeseen...ei kyllä totisesti olis luullut kukaan muukaan.
...
Eikö Berner ollut
Sipilän
hallituksen ministerinä joka siunasi sähkönsiirtohinnan korotuksen Carunan hyväksi.
Sipilällä
olisi syytä puuttua tähän epäkohtaan eli korotuksiin jotka ei perustu mihinkään kustannusten nousuun.
Ei Berneriä pidä moittia vaikka hänen pitäisi olla kansanedustajaehdokkaana seuraavissa eduskuntavaaleissa. Kansa äänesti häntä väärin perustein, joten äänestäjät ovat vastuussa eikä henkilö itse omasta ehdokkuudestaan.
Sipilä
voisi viheltää pelin poikki ja siirtää hänet takaisin Luxemburgiin kuten ehdotti Stubbillekin...
...
Se ettei
Sipilä
ymmärrä vaatia selityksiä asiassa jonka Berner osaa paremmin selittää kuin yksikään muu ministeri osoittaa
Sipilän
täydellisen tollouden tai sitten hän hyväksyy täysin mukisematta sen että hallituskumppanit ajavat omien intressiryhmiensä etua kansan kustannuksella ja siihen hänellä ei ole varaa enää 2015 vuoden jälkeen koska silloin meillä on hyvin nopeasti täysi diktatuuri, sillä kansalaiset jotka kokevat olevansa voimattomia hallituksen tekemien päätösten suhteen muuttuvat todella äkkiä verenhimoisiksi eläimiksi kun he lopulta ymmärtävät joutuneensa uhreiksi asiassa jonka luulivat itse voivansa muuttaa. Itse pelkään pahinta jo tässä vaiheessa.
...
Sipilä
teki tuon täysin tietoisesti eikä välittänyt vaikka moni tajusi mistä kyse, sillä hänellä oli kova halu saada nimensä historian kirjoihin pääministerinä jonka aikana tehtiin se yksi iso päätös joka hyödyttää pientä osaa suomalaisista ja maksajana on loput suomalaiset sekä Suomen valtio että myös sen veronmaksajat joita nyt
Sipilän
hallitus haluaa kyykyttää ihan olan takaa koska heistä ei ole
Sipilälle
enää hyötyä vaan ovat jo tajunneet poistua kuvioista joko omasta aloitteestaan tai pakolla. Osa heistä jatkaa vielä töissä, osa yrittää kituuttaa pienellä eläkkeellä jota saavat noin 1200 - 1600 euroa/kk brutto vaikka todellisuudessa eivät olisi eläkettä ansainneet ainakaan siitä syystä miten heidän oma hallituksesna heitä kohtelee ja osa on työttöminä.
...