112 Käyttäjää paikalla!
0.0083191394805908
Muista katsoa myös paikallaolijat!
Etusivu | Haku | Käyttäjälista | Rekisteröidy
Etusivu -> Yleinen keskustelu -> Ruokaa roskiksesta
PenaItse Liittynyt: 11.5.2012 18:55 ![]() |
Ruokaa roskiksesta
Lähetetty: 12.4.2013 02:39 Hain romikselta ruokaa! Painotin terveellisiin leipiin, koska "terveelliset elintavat pääsee kunniaan .." ![]() Oliivipatonki oli pakko ottaa, kun se on niin hyvää! En tiiä mitä nuo vitun juustot on, mutta ei näytä kovin halvoilta, ehkä ne vois laittaa sopan sekaan tai makaronilaatikkoon. Pitää kattoa mitä seuraavaksi tekee. Lihaa ei valitettavasti löytyny> ![]() P1010172.JPG ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Vs: Ruokaa roskiksesta
Lähetetty: 6.5.2013 22:17 Alkaa nälkä hiipiä. Katotaan mitä tänää löytyy ![]() ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Lähetetty: 22.5.2013 23:37 Muokattu viimeeksi: 22.5.2013 23:38 Löysin lihhaa ja juusto harkon! Ai jai kun naudan grilli pihveistä tuli vesi kielelle. Viimeinen käyttöpäivä on tänään, mutta paketti on tosi pullistunu. Aistihavaintoja tehdessäni en löytänyt moitteen sijaa herkullisista grilli pihveistä. Tosin voimakkaiden mausteiden haju saattaa syrjäyttää pilaantumisen hajua. Ei ne silti kovin pilalla voi olla, jos ne on pilalla. Ei muuta kuin pannulle vittu! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() P1010033.JPG P1010034.JPG ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Lähetetty: 22.5.2013 23:44 On ne vähän itkenyki sinne pakettii.
---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Lähetetty: 22.5.2013 23:46 |
Lähetetty: 23.5.2013 00:06 OMNOMNOM lihassa ei oo mittään vikaa! Toinen löntti tirisee pannulla rauhassa kun se on niin huonon muotonen ettei se kypsy sisältä kovin helposti. Punaseksi en uskalla näitä jättää P1010036hbegctil.jpg ![]() ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Lähetetty: 23.5.2013 00:11 |
Lähetetty: 30.7.2013 01:29 Muokattu viimeeksi: 30.7.2013 01:56 Autiotaloista romiksellePäätin eräs ilta mennä tutkimaan paikkakuntani autiotaloja. Olin itse "löytänyt" yhden uuden autiotalon, jo vesakkoa kasvaneen omakotitalon. Valitettavasti vain POLYYSI oli virittämässä tutkaansa juuri käännöstä edeltävälle linja-auto pysäkille, joten jouduin keksimään muuta ohjelmaa. Päätin siis mennä katsomaan muita autiotaloja, joista olin saannut vihiä tutustumalla paikkakuntani historiaan ![]() Menin sitten tutkailemaan taloja ja löytyihän niitä! Työmaa-alue jne, mutta sehän ei ole mikään ongelma ... En uskaltautunut taloihin kovin syvälle sisään, koska liikuin yksin yöllä ja MÖRKÖ tulisi! Täytyy mennä joskus valosalla tutkimaa lisää niitä. P1010059ktgklamq.jpg ![]() P1010060.JPG P1010061.JPG P1010062kszzzzux.jpg ![]() P1010063hnpvrhem.jpg ![]() P1010064.JPG Täytyy mennä joskus päivällä uudestaan kattelemaa. Aika pahasti ne on varmaa jo kaluttu läpi, mutta se löytämäni omakotitalo on aika hyvä. Siinä ei kukaan varmaa asu, koska vähän graffiittia on siihen ilmaantunut, mutta syrjäisen sijaintinsa, tai siis kun se on vain autotien varrella - ei ollenkaan kävely-yhteyttä, niin se on pysyny aika siistinä. Sinne pitäis vaan murtautua. Katotaan syksymmällä uudestaan, kun vesakko rapistuu ja pääsee kiertämään tönöä kunnolla. Kuka tulisi kaveriksi? Koska kello oli jo kovin paljon, päätin mennä tutkimaan ALEPA:n roskiksen. Onhan minulla sentään nälkä eikä minulla ole ruokaa, paitsi terveellistä ruisleipää ja juustoakselin pätkä. Kello oli noin 23:15, kun menin ALEPA:n roskiksille tonkimaan. Kokemus osoittaa,että ALEPA:n tytöt tulevat noin kymmentä yli pois työmaaltaan ja lähtevät kimppakyydissä autolla koteihinsa. Menin alepan roskiksille, koska kello oli yli kymmentä yli eikä autoja näkynyt. Roskiksilla ei ollut mitään availlessani kansia. Silloin kuulin (viereisen) oven avautuvan ja tyttölauma tuli ulos alkaen avata polkipyöränsä lukkoja. He joko eivät huomanneet minua tai eivät välittäneet (todennäköisesti jälkeinen). Roskiksilla ei edes ollut mitään - vaan jotain vitun luumutomaattia ja pussitta heitettyä munkkia ![]() Ajattelin kerta kiellon päälle ja lähdetaan vielä toisen paikkakunnan SIWA:lle! Ajelin SIWA:lle, jätin ajoneuvon tyhjäkäynnille valaisemaan roskispyttyjä, kun menin niille tonkimaan - samaan aikaan SIWA:n takaovi aukesi ja sieltä ilmestyi silmälasipäinen SETÄ! Kysyin sedältä "onko ruokaa?", oletin,että sitä aikoo häätää minut pois, mutta hän ei häätänyt! Hän vain sanoi "jotain" ja heitti sekajätepussukkansa sekajätteeseen ja painui takaisin sisälle. Mukava setä! Mutta jumalauta niitä aarteita mitä löysin sieltä BIOjätepytystä! KARJALANPAISTI 2x 700 g! sen lisäksi viljapossun ohutleike! Otin ne mukaan ja lähdin pois kotia kohti. P1010065.JPG Ai jai jai aartein kallein P1010066.JPG Ne paketit oli jossain vitun limassa, täyty huuhdella ne kotiin tullessa tiskialtaassa kuumalla vedellä. Tänään syön possun ohutleikkeet. karjalanpaistia varten täytyy etsiä osviittaa valmistusmenetelmistä ja hankkia kunnon vihannes -ja maustereservi sen valmistamista varten. Padassahan se tehään, pataa ei oo kattila kai kelpaa ... karjalanpaisti-kuutioille ![]() ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Lähetetty: 30.7.2013 02:18 Muokattu viimeeksi: 30.7.2013 02:35 Ai jai jai P1010067.JPG Ai,että, kun tuore liha tuoksyy HYVÄLLE, vaikka se onkin hankittu ROMIKSELTA! P1010068.JPG Pannulle totta kai voin ja öljyn seos. P1010069.JPG Kuumalle pannulle pihvein. P1010070.JPG Edellisistä ruuista on jäänny FUSILLIMAKARONI, täysjyvä jne. Olikohan se 55 % täysjyvädruhumvehnäjauhoja ja loput normaalia vehnäjauhoa ja muuta, kuitenkin terveellisintä ja täyttävintä mitä SIWA ![]() P1010071.JPG Herkkujen herkku odottelee huomista jääkaapissa. P1010072.JPG No perkele! Päätin sitten mikroaaltouunin sijasta lämmittää fusilliteveellisyysmakaronini pannulla pihvein mausteen ja rasvan seassa! Enkä kadu ![]() P1010073.JPG Ai jai kun tummunee ![]() ![]() ![]() P1010074.JPG ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() P1010075.JPG OMNOMNOMNOM HAISTAKAA KASVISYÖJÄT PASKA ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Lähetetty: 30.7.2013 02:26 |
Lähetetty: 31.7.2013 01:41 Muokattu viimeeksi: 31.7.2013 01:53 Herkku itseOhjeet netissä on niin vitun ympäripyöreitä, niin monta ohjetta kuin tekijääkin, joten aijon luottaa tässä(kin) asiassa vain itseeni! Sen sain tietää mitä ylipäätänsä edes Karjalanpaistiin kuuluu. Oikeasti siihen ei kuuluis mitään! Pelkkää lihaa ja vettä. Se on vanhanaikaisittain kun oli koko elukka possu lehmä ja lammas käytettävissä luut ja kaikki. Nykyään (ja varsinkin rasialihaan) tarvii selvästikin maustetta. Ohjeita selailemalla olen huomannut de factoksi muodostuneen porkkana ja sipuli sekä laakerinlehti mustapippureineen. Se kuulosti aika hyvältä. Ostin siis kilon porkkanaa ja kilon sipulia. Muut löytyi valmiina. Oikeasti minulta löytyy sipulikin valmiina aina, mutta viimeruokaan se pääsi loppumaa. Toisessa ketjussa taisinkin humalassa tehdä pitsaa jossa se sipuli loppui! P1010077.JPG Jotkut ohjeet käskee lihaa paistaa pannulla väriä varten ja jotkut ei. Ajattelin tehdä niin. Liharasiat oli huoneenlämmössä yli tunnin ja silti ne oli kylmiä. En jaksanut odottaa kauemmin kun haudutus kuitenkin kestää niin kauan, ei varmaa ennen neljää viiva viittä yöllä tarvitse odottaa valmistumista. Olihan ne lihat ehkä vähän päälle kymmenenasteisia kun heitin ne kuumennetulle pannulle. Voilla rasvattuna totta kai! Ei se vitun pannu ollu tarpeeks kuuma! Lihat alko tosi nopeaan hikoilemaa eikä saannu väriä. Seuraavaa satsia lämmitin pannun ihan vitun kuumaksi, silloin alko vähän väriä tulee, vaikka sekin alkoi vähän hyytymää. Olkoon minkä värisiä onkaan pataan vaan saatana ![]() P1010078.JPG P1010079.JPG Niin enhän muistanutkaan minulla olevan lasivuokaa! Se toimikoon paremmin patana kuin KATTILA ![]() Kymmenisen pippuri palleroa ja ronskisti suolaa. Lähes jokainen lukemani ohje painotti suolan tärkeyttä! P1010080.JPG Sipulilohkot laitoin neljä sipulia.(pientä sipulia ![]() Uuniin 200 asteeseen puolisen tuntia, peruslämpö tulee silloin hyvin. P1010081.JPG Lihat saatana ois pitäny varmaa huuhdella ennen pataan laittoa, muodostuu samanlaista vaahtoa kuin lihasoppaa tehdessä! Ne kannattaa kauhoa pois. P1010082.JPG ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Lähetetty: 31.7.2013 01:54 Porkkanaa en lopulta laittanu kun alkoi epäilyttää sen sopivuus. En ehkä aijo laittaa sitä ollenkaan.
---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Lähetetty: 31.7.2013 01:58 Muokattu viimeeksi: 31.7.2013 01:59 Nyt se on ollu vähän yli tunnin haudutuslämmössä. Uunin säätöruuvien mukaan 110 asteessa. Vittukun vituttaa tuo paskauuni vanhassa hyvässä Strömbergissä olisi AJASTIN! Uudessa paskauunissa ei tietenkään ole! Joskus kun hankin omistusasunnon, tulee sinne kellotaululla varustettu Strömberg! Nyt täytyy joko valvoa viiteen tai herätä viideltä ottamaa tuo pois. En oo vielä varma tarviiko tuo lihaliemikuutiota. Äsken kun luukun avasin, sieltä pölähti lihaliemen haju. Ehkäpä se liha itsessään luovuttaa tarpeeksi liemiään eikä ulkopuolisia myrkkyjä tarvita. P1010083.JPG ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Lähetetty: 31.7.2013 02:11 Siemailin vähän lientä ja oli se aika mautonta. Lisäsin vähän suolaa, kolme sipulia. Ne sipulit kerkee kyllä pehmentymään monen tunnin aikana! Lisäsin myös 3/4 osaa lihaliemikuutiota (1/4 osaa söin siitä ![]() Liemen täytyy maistua jos tuota pottumuussin kanssa nauttii. Ostin paljon perunoita ja pottumuussi täytyy tehdä vielä tämän yön aikana. P1010084.JPG ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Lähetetty: 31.7.2013 03:26 Nyt on hyvä aika valmistaa pottumuussi. Olin ostanut irtopottuja ja ne täytyy yleensä pestä. En jaksanu pestä niitä kovin hyvin, hieroin vain niitä juoksevan veden alla käsien välissä, suurimmat mullat pois. Yhestä potusta täyty höylällä kaivaa iso pala pois ja yksi pottu oli mätä. En itse asiassa tiedä soveltuuko nuo potut edes muussiin paskanko väliä keitetetään tarpeeksi kauan muussaantuu ne siitä halvalla kun saa tuoreita pottuja. P1010085stzyvdkw.jpg ![]() P1010086jgavpznl.jpg ![]() ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Lähetetty: 31.7.2013 04:20 Muokattu viimeeksi: 31.7.2013 04:34 Pimeässä uunin lämmössä paistuu herkku. P1010088qztaecjr.jpg ![]() P1010090xopfctuf.jpg ![]() Pottu alkaa olla valmista. En edelleenkään tiedä mitä pottua se on ja sillä ei oikeesti ole paskankaan väliä. Soppaa jos teet sillä on väliä, mutta muussiin käy mikä pottu tahansa. Kiinteäkin keittyy pehmeäksi kunhan vain keittää. Tämä on nyt keitetty pehmeäksi - oli kumpaa oli. Haarukalla todennettu "sopiva" pehmeys. P1010091ichfdwjo.jpg ![]() Muussikauhalla painellaan potut sileeX!!! P1010092bquizysq.jpg ![]() Pottumuussiin käytetään sopiva ripaus suolaa, maitoa desilitra-pari riippuen kuinka kiinteää tahtoo. Suolaa sopivasti ja ehdottomasti voinokare. Minä kun Teille ohjeita tai mitä nyt toimiani kuvailen saa se minut hajamieliseksi ja unohdin lisätä ja ottaa kuvaan VOIN! P1010093xmrcpaun.jpg ![]() Nokare voita. Ehkä 25-40 g miten tykkää. P1010094ojtqdnwl.jpg ![]() Kas näin. Veivataan ja sekoitetaan sekoitetaan vittu viimeistä päivää ja veivataan painellaan ilman tunnon tuskia. Kuoret kuuluu asiaan, tähänhän siis potut kuorineen paineltiin ja veivattiin, kuorien maku soosin seassa tuo hyvän soosin tunnun lisäksi kuorissa on terveellisyys! P1010095.JPG Hetken mietin juustoakselin jauhamista muussiin. Vois olla aika hyvä maku se ei kuitenkaa sovi tähän tilaisuuteen. Joskus täytyy kyllä koittaa juustoakselin ja muussin seosta, ehkä jos tästä jää muussia yli voidaan siitä tehdä liha-perunasose laatikkoa ja siihen muussiin juusto sopisi vallan mainiosti! P1010096qdquaaib.jpg ![]() Muussin valmistuttua nostin padan uunista ja siemailin lientä OMNOMNOM suolainen jne sopivan lihainen! ja se lihaklimppi! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ja se on itse asiassa jo hyvinkin mureaa ja kypsää! ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Lähetetty: 31.7.2013 04:36 Monien kokkien mukaan sen pitäis kuitenkin olla tyyliin heti hajoaa jos vähänkään kosketaan kauhalla. Tää ei vielä ole siinä kunnossa, vaikka suussa sulavaa on, tai no myönnetään keskeltähän se ei tietenkään niin suussa sulavaa ole ![]() Antaa padan vittu hautua kunnolla ei se haittaa voi tehdä! ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Lähetetty: 31.7.2013 04:37 Nesteenki pitäis kai haihtua vähän enemmän pois ...
Lähetetty: 31.7.2013 06:13 Kyllä m' luulen,että se alkaa olla jo aika valmista alkaahan setäkin olla jo kovin humalasssa. P1010098uczqzlde.jpg ![]() ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Lähetetty: 31.7.2013 06:17 Antaa uunin vielä hetkinen paahtaa kovalla lämmöllä saadaan neste katoamaan turhaa nestettä tarkoitan, ettei liikaa lientö,
Lähetetty: 31.7.2013 06:28 |
Lähetetty: 31.7.2013 06:30 Vittukun olen ohjelmoinnut tämän näin se on kuin vuoristorata kun kelaaan sivun alaspäin liemi ja lihha murenee käsiin, ei siis liemi muussilla aamiaisen huomenna aloitan.
Lähetetty: 31.7.2013 06:47 |
Lähetetty: 31.7.2013 06:49 HAISTAKAA KASVISSYÖJÄT PASKA
Lähetetty: 31.7.2013 06:51 Tietääkös Herrat kuka ei voi syödä juustoa?!
Lähetetty: 30.8.2013 00:42 KalapäivätEilisellä (tai oikeastaan toissapäiväisellä) kierroksella tein kalalöytöjä! 4x300 grammaa lohta marinadissa! Jostain syystä oletin noiden olevan fileitä (en ajatuksella ajatellut edes mitä niissä lukee) melkoisesti hämmästyin, kun ne avasin seuraavana aamuna. En oo ees tienny kalaa saatavan samassa muodossa kuin BROILERIA! Onneksi makaronilaatikosta oli jäännyt (tummaa) makaronia, päätin sekoittaa ne marakonin sekaan. Koska ne ei ollut fileeitä, ei niitä kannattanu kaikkia paistaa. Ihan hyvää tuo soosi on, mutta ei aivan sitä mitä odotin ... P1010126cxhxvtqq.jpg ![]() P1010127gfupqckx.jpg ![]() P1010128qjucdulz.jpg ![]() ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Lähetetty: 30.8.2013 00:46 Koska "terveelliset elintavat pääsee kunniaan" ostin tänään pakastevihanneksia. Aijon sekoittaa ne tuohon soosiin. Ostin myös täysjyväspaghettia, joka sekin ehkä olisi hyvä sekoittaa tuonne, mutta valitettavasti unohdin sen autoon, joten nyt tehdään vain vihannes lohipatavittu.
Lähetetty: 30.8.2013 01:24 Muokattu viimeeksi: 30.8.2013 01:47 No niin. 2x250 g jäljellä. Kaadoin ne pannulle. Sipuli sopii KAIKKEEN, sipulia siis pilkoin mukaan reilusti. laitoin raa'asti kaikki kylmälle pannulle, jotta sipulikin ehtii kuullottua. En tiiä saako kalaa heittää kylmänä kylmälle pannulle, mutta minä laitoin jääkaappikylmän kalan huoneenlämpöiselle pannulle! Joukkoon pääsee myös halvat pakastevihannekset (59 snt/ 250 g!!!!) Hyvvää ja vittu terveellistä ja halpaa saatana ![]() P1010129vbvjaaez.jpg ![]() Mukaan sitruunapippuri, ripaus mustapippuria ja TILLI. P1010130fmercvpj.jpg ![]() HUI HELVETTI!> ![]() P1010131mbqvasoa.jpg ![]() VITTU Homeinen spaghetti! Eii saatana! Oon tainnu humal-päissäni unohtaa keitetyt spaghetit joskus sinne ... kansiki vielä päällä ... puhdas kattila odottelee ![]() P1010132eoxsrkbn.jpg ![]() Hyi vittu mikä lemu, todella voimakas käynneen kiljun ja pullan haju ja hiivan haju ja jotain limaa hyi helvetti. Tuo on ainut isompi kattila minulla, ei auta muu kuin pestä se. Se on hyvä kattila, siinä on noin 10 mm paksu pohja. P1010133lwwlxbld.jpg ![]() Kaadoin vihannekset ja soosin pestyyn kattilaan, ei vittu se on kuivaa ... Olin kaatanu vasta 2 pussia vihannesta sekaan. P1010134nquqlkax.jpg ![]() Onneksi olin ollut kaukaa viisas ja jo aiemmin tajunnut, ettei kaikkea neljää pussia ole järkeä käyttää tähän, vaan laitoin yhden takaisin pakkaseen ennen kuin se sulaa. Kaksi pussia käytetty ja pakko se saatana on kolmas sinne laittaa, kun se on kerinny jo osittain sulaa Kolmas pussi seassa. P1010135lqtmjhmn.jpg ![]() Pakko oli lisätä vettä, ei tästä muuten tuu mitää. Mietitään vedenlisäämisen seurauksia sitten myöhemmin. P1010136vkfnuhaf.jpg ![]() Katselin jääkaappia, jos sieltä löytyis jotain täytettä tuonne. Juustoharkon pohjat, ei ei se haisee jo ihan jalkahielle ![]() ![]() Mutta jumalauta! Onhan siellä se edellinen tekemäni soosi! Siinä on makaronia ja samaa kamaa mitä tässä! Ei sitä paljoa oo, mutta jos se vähän auttais! P1010137exqbybfm.jpg ![]() Joo se heitetään sekaan! P1010138racckdav.jpg ![]() Se tuo vähän sellasta pastan tuntua tähän, mutta on se silti aika vetistä. Pitäiskö tästä yrittää tehä keitto vai pasta. Muualla ei oo makaronia tai spaghettia(paitsi autossa, jota en jaksa hakea). Riisiä on, mutta se ei ole pastaa eikä se edes sovi tähän. Pastan teko lie ainut vaihtoehto, en jaksaisi uskoa tästä tulevan hyvää, jos sopan vääntäisi. P1010139tticauqw.jpg ![]() Laitoin hitusen jauhoja ja sekoittelin viimeistäpäivää! Jauho samentaa vettä ja lämmössä makaroni pehmenee ja imee nestettä, joten loppuenlopuksi aika hyvä pastahan tästä tuli. P1010140ewkydkdh.jpg ![]() Eikö vain ![]() ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Lähetetty: 30.8.2013 01:58 OMNOM JUMALAUTA! Ei ollenkaa pahaa! Näköjää vihannekset painaaki aika paljon, puol kattilallista ruokaa tuntuu jo painavalta, toisin kun spaghetti bolognese. Jos alkais syömää vihanneksia ja lihhaa! En tiiä vielä miten vihannekset pitää paljon syötynä nälän poissa, täytyy tutkia tarkemmin sitä. Nälkähän se kallein menoerä on elintarvikekustannuksissa. P1010141wsqpbbxn.jpg ![]() ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Lähetetty: 30.8.2013 02:05 Ei helvetti. Tuntuu vähän samalta, kun Resilar:in väärinkäytön jälkeen, kuin sitruunahappo olisi liottanut kiillettä! Viljelin tähän aika paljon sitruunamaustetta ( ei siis hyvältä tää maistuukin), mutta onko sitruunamausteessa myös sitä sitruunahappoa, joka on hampaan kiilteelle vahingollista? > ![]() ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Paskaisto Liittynyt: 7.9.2013 23:14 ![]() |
Lähetetty: 9.9.2013 00:07 |
Paskaisto Liittynyt: 7.9.2013 23:14 ![]() |
Lähetetty: 9.9.2013 00:07 Oho olin Paskaistolla sisällä.
---------------------------------------- Jumala auta meitä poloisia Ikeestä pois. |
Lähetetty: 9.9.2013 01:49 Joo hyi helvetti, on tuo aikamoista litkua. Mukana tullut soosi toi vähän makua, mutta silti ei mikään makuelämys. Tuoreena olisi saattanut olla. Nälkä on kovin, mitähän muuta keksin nauttia herkuistani. P1010172xnyqgcst.jpg ![]() ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Lähetetty: 9.9.2013 02:02 Muokattu viimeeksi: 9.9.2013 02:09 Nälkä vielä painaa! P1010173.JPG Ei saatana tiedä onko tuo oikeaa graavilohta vai tarkoittaako tuo "graavisuolattu" jotain muuta, eli siis voiko sitä nauttia kypsentämättömänä!> ![]() P1010174.JPG Suklaadonitseja voi napsia kyytipoikina ![]() P1010175.JPG Kakkupohjista tehhään KAKKUA! Hilloa, kermavaahtoa, persikka, banaani, mansikka nompparellia ja jotain muuta yritetään jäljitellä äidin tekemää kakkua lapsuudesta. P1010176.JPG Sika-nautaahan löyty yhteensä 800 grammaa, sille ei taida tähän hätään löytyä arvoistansa käyttöä. Tämän kera löytyis hyvää syötävää, joten jos tämä valmistettaisiin. P1010177.JPG Vai,että ihan medaljonkeja. P1010178.JPG Ohjeet käski laittaa uuniin. Minä en jumalauta tottele niitä, heitän vähintään sitruunapippurin ja tillin kalain päälle! Kulinaristi olis ehkä tehny marinadin, mutta enhän minä sellaista osaa eikä minulla ole aikaa tai raaka-ainetta ![]() ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Lähetetty: 9.9.2013 02:20 Täytyis ottaa romikselta työn alle kunnon pieni pakastin. Nykyisen jenkkikaapin pakastin on ihan perseestä, siellä pilaantuu ruuat pidemmässä säilytyksessä. Koska siinä on vain yksi kompura ja sen pääasiallinen tarkoitus on jääkaappi, on laitteen termostaatti sijoitettuna vain jääkaapille. Pakastin on vain "siinä ohessa". Pakastimen lämpötila seuraa tarkasti jääkaapin lämpötiloja, pakastin voi kylmentyä vain silloin, kun jääkaapin on tarpeen kylmentyä. Koska pakastimessa on huomattavasti suuremmat lämpöhäviöt, on sen lämpötilan heilahtelutkin paljon suurempia. Pakastin on kyllä kolmen ja "puolen" tähden, mutta ei se käytännössä selviä ruuan pidempiaikaisesta säilyttämisestä. Olen mittaamalla todennut pakastimen lämpötilan seilaavan -15 ja -25 asteen välillä, riippuen jääkaapin kylmennystarpeesta. Asiaa ei auta yhtään se, että kyseinen kylmälaite on muutenkin aivan perseestä. Esimerkiksi lauhdutin on valettu laitteen vuorausten sisälle ... kaikenhuipuksi putkistoja kulkee jääkaapin ja pakastimen VÄLISEINÄSSÄ! Toisin sanoen jääkaapin ja pakastimen erottava seinä KUUMENEE! Mikä lisää entisestään pakastimen lämpötilannousua seisonta-ajoissa. Erillisessä pakastimessa olisi pyhitetty kompura vain yhtä tarkoitusta varten - se voisi pitää lämpötilaa koko ajan -22 asteessa, tai mihin sen nyt säätäisin (-18 on minimi pakastetuotteille). Tilavaan sellaiseen vois kerätä kunnon reservin ruokaa romikselta! ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Lähetetty: 9.9.2013 02:39 |
Lähetetty: 9.9.2013 23:10 Muokattu viimeeksi: 9.9.2013 23:13 Voi JUMALAUTA Ostin 17 eurolla aineksia makoistaa kakkua varten! Avasin kakkupohjapaketin ja sieltä pöllähti imelä ja tunkkainen haju, vähän käynneen haju myös. En löytäny (päälimmäisestä) mitään vikaa, se tuoksu hyvältä, jatkoin toimiani. Nostelin siivuja pois ja jumalauta sieltä se paljastui! HOME! Voi persekeen perkele! Niin tätä oli odotettu! P1010181.JPG Olin vieläpä kerinny maistamaa siitä palan - juuri sattumalta home nurkasta! P1010182.JPG ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Lähetetty: 9.9.2013 23:18 Itse tehtyyn pohjaan olis muut paitsi MUNA.
Lähetetty: 9.9.2013 23:25 Niin muuten, kakkupohjan viimeinen käyttöpäivä oli eilen. Tiukkaan se raja on vedetty, jos se nyt oli jo homeessa. On se ollu jo eilenki homeessa, ei se noin paljon homehdu päivässä.
Lähetetty: 29.9.2013 01:31 Niin siitä kakusta lisää on http://pena.dy.fi/keskustelu/index.php?aihe=85&sivu=1 tuolla. (En oo vielä ohjelmoinnu tähän linkitysmahdollisuutta määrättyyn viestiin. Laittakaamme se TODO-listalle!) Tänään löysin paljon ruokaa, jos mittarina on paino! Pro feel jugurttia, pottua ja paketin leipää. Jumalauta, että ois riittäny pottua. Ainaki kymmenen säkkiä, yhteensä siis parikymmentä kiloa Jakobsonn`sin luomupottuja! Ja aivan hyviä. Avasin pari säkkiä ja tutkin niiden laatua. Ei kasvanu nystyröitä eikä ollu pehmeitä. EN löytäny päiväystä, löysin vaan jonkun epämääräsen leiman jossa oli 13 luku ja numeroita, kai se joku päiväysleima oli tosi oudolla formaatilla. Toivottavasti pro feel jukurtti on hyvää! Ainaki säästää pitkän pennin jos sitä syö, senhän pitäis olla tosi täyttävää ja hitaasti imeytyvää. P1010241.JPG ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Lähetetty: 29.9.2013 01:34 Muokattu viimeeksi: 29.9.2013 01:44 Hyvännäköstä pottua. Vähän vaan pestää ja kuoritaan juustohöylällä huonot kohdat pois. P1010242.JPG Vaikka miten on myyräkuumeilla ja taudeilla peloteltu ihmistä, en minä jaksa saatana alkaa pottuja juuriharjalla pesemään tai kuorimaan. Hankaan niitä käsillä' juoksevan veden alla ja höylään juustohöylällä huonot kohdat pois, sellaset mustat läntit jotka ulottuu potun sisälle. Joskus voi joutua höyläämää monta kertaa. Itse asiassa kaksi pottua heitin roskiin kun niissä musta jatkui melkein koko potun läpi. Poisvaan. P1010243.JPG Kuori mielestäni sopii pottumuussiin ja tekee siitä hyvää. Sattumat sopassa, tiedättehän ![]() ![]() ![]() Nii empä oo vielä edes kertonu mitä aion tehdä! Ostin pari päivää sitten paketin jauhelihaa tietämättä tarkemmin mitä siitä tekisin. Nyt kun pottua löytyi, niin miksipä ei vanha tuttu LIHAPERUNA-SOSE-LAATIKKO! Se on aina hyvää! P1010244.JPG Raastelin potun jämät julmasti tiskialtaaseen. Ne ei mahdu viemäriin, koska tiskialtaan viemärin ritilän reiät ovat liian pienet. Voisin heittää potun kuoret roskiin, jolloin märät kuoret alkaisivat valuttamaan vuotavaa roskapussukkaa. Sekös vituttaisi! Onneksi on olemassa eräs toinen ratkaisu ongelmaan! Siivilöin tiskialtaasta perunankuoret kippoon (TUPPERWARE) ja kuljetan ne sanitettitiloihin. P1010245jnkcglai.jpg ![]() Kas näin! P1010246.JPG Ongelma ratkeaa kuin itsestään! P1010247.JPG Pottukin on jo hyvää vauhtia kiehumassa ja pikkuhiljaa valmistumassa. P1010248.JPG Pottumuussin ainekset. Tätä kirjoittaessa on menny niin vitusti aikaa, nyt on pakko tehä jo muussi, potut alkaa olla ylikypsiä! ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Lähetetty: 29.9.2013 02:15 Muokattu viimeeksi: 29.9.2013 02:47 Potut on valmiina! P1010249.JPG Pottumuussiin sopii mitä parhaimmin sipuli! Se jotenkin korostaa pottumuussin makua. Tässä tosin tein helvetin pahan virheen ja tein sen koska en ollut tarpeeksi humalassa tehdessäni ruokija. Virheestäni lisää myöhemmin. P1010250.JPG Myöskään sipulin pilkkomiseen emme tässä vaiheessa perehdy, se on oman tieteen alue ja sitä varten teemme omat ohjeemme siihen, tosin en ehkä ole paras siinäkään malttamattomuudestani johtuen ![]() Olen aina tahtonut kaiken HETI. En jaksa odottaa tai tehdä työtä asian eteen. MUTTA, teen työtä löytääkseni mahdollisimman helpon ja nopean ratkaisun saadakseni sen, jonka tahdon HETI ja HELPOSTI! P1010252.JPG Pottumuussin hienonnustyökalulla hienonnetaan keitetyt potut. Ensin esihienonnetaan hieman. P1010253.JPG Sitten soseet perään. Maito, voiharkon pala sekä suolamyllyn jauhoa. Sopiva määrä. Laitoin muutaman pyöräytyksen suolamyllystä, sopivan näköisen siivun voiharkosta ja kaksi sopivaa lorausta maitoa. P1010254.JPG Sipuli sekaan ja tilkka maitoa lisää. JUMALAUTA TÄSSÄ SE VIRHE TAPAHTUI! Oikeasti sipuli olis pitäny ensin KUULOTTAA ennen muussiin laittoa! Sipuli kun on risahteleva ja kova aines, kuullotettuna se olisi sekoittunut muussin makuelämykseen täydellisesti. En tiiä miten en edes ajatellut koko asiaa. Muistakaa Te kuullottaa sipuli. No ei tästä pahaa tule näinkään, mitä maistelin. Perunankuoriki sattumana joukossa. Maisteluissani huomasin vähäsuolaisuuden ja jauhoin muutaman kierroksen lisää myllystä. Täytyy kuitenkin aineiden määrissä muistaa tässä olevan (melkein) kaksikiloa pottua! Taisinhan minä kerran maitoaki lorauttaa lisää sekaan. Vittukun kuormasta syö se varsinainen nälkä karkaa ![]() P1010255.JPG Jauhelihhan paisto on edessä! Se on helppoa ja hauskaa! P1010256.JPG Perinteiset mausteeni. Nämä ovat suosikki mausteitani jauhelihan kanssa. Sipuli on myös aika tärkeä jauhelihan kanssa, mutta tässä tapauksessa ainokainen sipulini on muusissa, niin en sitä pysty eikä sitä ole tarvetta lisätä jauhelihan sekaan. Joskus saatan lisätä paprikajauhoa jauhelihaan. P1010257.JPG Jauhelihan on täytynyt olla huoneenlämmössä jo siitä asti, kun perunoita alettiin käsitellä tiskialtaissa. Pannu lämmitetään kuumaksi, hyvänä mittarina pannun kuumuudelle on käden kasteleminen ja vesitippujen neppaaminen pannulle. Kun ne alkaa ritisemään, on pannu tarpeeksi kuuma huoneen lämpöön lämmenneelle jauhelihalle. P1010258.JPG Huoneenlämpöinen, kuumalle pannulle asetettu jauheliha hienonnetaan nopeasti. P1010259ujdoyspi.jpg ![]() Lisätään mausteet mahdollisimman alkuvaiheessa. Mausteet imeytyvät lihan makuun parhaiten, kun se kypsyy mausteiden kera. P1010260.JPG Paistamisen kestäessä pyritään hienontamaan jauheliha mahdollisiman hienoksi lastalla painelemalla. Kypsyyden huomaa, kun liha muuttuu kauttaaltaan harmaan-ruskeaksi eikä missään näy punaista. Varmasti kypsää jauheliha on silloin, kun lähes kaikki lihasneste on haihtunut ja liha tirisee vain rasvassaan. P1010261.JPG No tässähän se vittu ajatus pähkinä tulikin! Muussia on liikaa jauhelihaa varten. Se on fakta. Ajattelin sekoittaa jauhelihan muussiin TUPPERWARE-kipossa. Vastavalmistunutta, kuumaa (yli sata-asteista) jauhelihaa en viitsi kaataa TUPPERWARE-kippoon, kun en tiedä sen lämmönkestoa. Lappasin TUPPERWARE-kippoon hitusen muusia, siihen sekoittaisin jauhelihan, vähän jäähtynyt muussi estäisi kuumaa jauhelihaa mahdollisesti vahingoittamasta TUPPERWARE-kippoa. Lapattuani muusia TUPPERWARE-kippoon, mieleeni hiipi ajatus tehdä asiat helpommin kuin hankalasti! ![]() Miksi en siis lappaisi reilusti jäähtynyttä muusia kattilasta TUPPERWARE-kippoon ja kattilan muusin sekaan jauhelihan! Jumalauta NEROhan minä olen! Näin vältyn edestakaisin lappaamiselta, ahtaassa kipossa sekoittamiselta. Kauhoin kattilasta noin puolet muusista TUPPERWARE-kippoon ja kaadoin kattilaan jauhelihan. Sekoitin ne. P1010262.JPG Jauhelihan osuus on liian suuri. Lapataan TUPPERWARE-kiposta muussia takaisin kattilaan ... P1010263.JPG Nyt se on aika hyvän oloista. P1010264.JPG Muussia ei paljoa jäänny. Ois pitäny ottaa perkele kaks säkkiä! Ei tää 2 kg hirveesti ole pottua, jos kerta 400 g jauhelihamäärä voi syödä sen 1500 grammaa. Ei tuohon nyt kun ehkä 300 grammaa jäänny muussia ja kaks pottua meni suteen. Jokupäivä on kalapäivä ja syödään loput muussit LIDLin halvan kalan kanssa pois! Nyt on muuten syöty niin vitusti kuormasta ettei ole nälkä ![]() ![]() ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Lähetetty: 29.9.2013 02:56 Kokeillaas. Tuoksuu ihan hyvältä. Paksumpaa, enemmän rahkamaista kuin jugurttia, johon olen tottunut jugurttina. Eiku perkele! Rahkaahan tuo on! Siinä lukee rahka! Miksköhän luulin tuon olevan jugurttia, olenko televisiomainonnan uhri ![]() No mutta kuitenkin. Esanssi maistuu, ei pipanoita. Senttiäkään en tuosta maksaisi, mutta ilmaiseksi saatuna se ajaa kyllä nälän ja aamujukurtin osan täydellisesti ja kaikenlisäks onhan se perkele super rahkaa½! P1010265.JPG ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Lähetetty: 11.3.2014 22:57 Aarre iltaEilen lähdin Pukkilaan etsimään polkupyörää, koska olen liian saita ostaakseni sellaisen. Tahdoin löytää polkupyörän, mutta huonojen tulosten jälkeen päätin anastaa sen! Löysin kuin löysinkin melkein kuin tilauksesta jo anastetun polkupyörän, ainakin hylkypaikasta ja lukottomuudesta päätellen. Anastin se uudestaan! Niin hyvin hommat meni, etten voinnut olla pistäytymättä ruokaromiksilla ja jumalauta mitä sieltä löytyikään! Ruokaa ylipursuava kassillinen! Jopa kassin jouduin ottamaan roskiksesta! Makkaraa, seitsemän pakettia jauhelihhaa, jugurtteja nakkeja juotavaa jugurttia, sämpyläinen. Mitähän vittua noista kaikista teen. Tänään on jauhelihanpaisto maratoni! Säilyvyyttä saa siten vähän jatkettua. En raaski elinkaaren lopussa pakastaa niitä ja muutenkin mielestäni pakastus pilaa lihan, varsinkin jauhelihan! Tortilla lättyjä löytyy muutama jos lihhaa niiden välissä maiskuttelisi. Joku päivä niistä saa PITSAN! P1010020xvjhsrxb.jpg ![]() P1010021yhghxdwc.jpg ![]() ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Lähetetty: 15.1.2015 02:16 Yritin metsästää lihhaa, mutta löysinkin NAMUSIA ja HERKKUJA! Kalinka purkki oli hajonnut ja sotkenut TROLL-namupussin, joten siksi se kai oli heitetty roskiin. Harkku leivoksiakin oli heitetty roskiin. Trolli-Dracula ostamamaan en suosittele, sielllä pussissa on vain noita vitun hampaita, hyviä ovat kyllä, mutta ahmia niitä ei voi ![]() P1010042pjmittxh.jpg ![]() P1010043.JPG P1010044.JPG ---------------------------------------- olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan ![]() |
Sinun pitää kirjautua sisään tai rekisteröityä osallistuaksesi keskusteluun!
Copyright © PenaNetworks säätiöt 2006 - 2025