<Ivan Puopolo> Taas sama. Israel nakuttaa kirurgintarkasti sotilaskohteisiin, naapuri räiskii kerrostaloihin.
<Rehtori Keijjo Transu> Vietän helteistä viikonloppua naisten bikineissä. Mikäpä sen parempaa näin kesäisellä säällä.
<Benjamin Netanjahu> Olemme avanneet väylän Teheraniin. Hyvin pian näette Israelin ilmavoimat ja rohkeat pilottimme Teheranin yllä.
<Fox News> Tämä on Israelin versio Pentagonista, Kiryat. Ja yksi rakennus tuossa kompleksissa sai juuri osuman. Vahinkoja on merkittäviä. Noin 150 iranilaista ballistista ohjusta oli suunnattu tähän maahan koko illan ajan. Ne eivät ole suunnattu vain asuinalueille, vaan myös sotilaskohteisiin. Koko kortteli tuhoutui lähes kokonaan, pyyhitty pois maan pinnalta. Pelastusryhmät kaivoivat raunioista yrittäen havaita mahdollisten ruumiiden lämpöjälkiä. Näimme ohjusten osuvan maahan aiheuttaen merkittävää vahinkoa.
<Dmitri Poljanski> Tietenkin jokaisella maalla on oikeus puolustaa itseään. Mutta tässä tapauksessa Israel aloitti hyökkäyksen – hyökkäyksen Irania vastaan ​​– täysin rikkoen YK:n peruskirjaa ja kansainvälistä oikeutta… En voi kuvitella, miten se voidaan tulkita oikeutetuksi itsepuolustukseksi. Hyökkäys Iraniin on erittäin vaarallinen provokaatio kansainvälistä oikeutta, kaikkea sitä vastaan, mikä todella pitää maailmamme koossa, ja se voi aiheuttaa erittäin vakavia seurauksia alueellisesti ja kansainvälisesti.Perverssiä logiikkaa kutsua Israelin hyökkäystä Iraniin itsepuolustukseksi.
<Kysymys> Joudumme ilmoittamaan taas että koimme suuren pettymyksen posteljooninaisen liikennekäytökseen. Neiti posteljooni ei ole ottanut opikseen vaan sama vaarallinen ajotapa sai jatkoa. Nainen jättää autoaan jatkuvasti tyhjäkäynnille täysin tarpeettomasti, kaahaa kiertoliittymässä ja kiinteistöjen pihalla. Lisäksi olemme havainneet että nainen pitää lisäksi radiota kovalla äänenvoimakkuudella. Tällainen käytös liikenteessä ei voi jatkua. Neiti posteljooni on sitä mieltä että hän saa tehdä miten häntä huvittaa.

Nimesi:

Lausahdus:

103 Käyttäjää paikalla! 0.0090439319610596

Muista katsoa myös paikallaolijat!

Herra_Snellman

Pena Palsta

Etusivu | Haku | Käyttäjälista | Rekisteröidy

Pena on RasperryPI:ssä!

Etusivu -> PenaSäätiöt -> Pena on RasperryPI:ssä!

PenaItse
Pena on RasperryPI:ssä!
Lähetetty: 12.8.2013 18:20
Pena on muuttanut väliaikaisesti RasperryPI:hin!

Kuluvan kesän aikana tänne tuli niin vitun pitkä sähkökatkos, ettei edes UPS pitänyt Penaa päällä:@ YLI VUODEN UPTIME meni! Ihme, kyllä Pena nousi linjoille takaisin sähkön tultua ilman mitään ongelmaa, enkä edes alkuksi huomannut Penan olleen sammunut.

Archin Pacman on niin solmussa, ettei sitä voi korjata lisäksi Archiin on kuluvan vuoden aikana tullu suuri initd:Stä luopuminen ja johonkin systemd siirtyminen, ettei vanhaa varmaan saa kovin helposti päivitettyä ajantasalle.

Eräs päivä siirrin Penan käyttökoneelle ja koitin asentaa Archia uudelleen, mutta kaikki yritykset USB-bootilla johti ilmoitukseen "isolinux.bin missing or corrupt", vaikka imagen tekisi kuinka oikein ja vaikka se muilla koneilla toimiikin. Mitävittua???:O

Se hautui pari viikkoa, kunnes yritin RasperryPI:Stäni tehdä HTPC-konetta. RasperryPI on ensimmäinen kone, josta saan ulos OIKEAA PAL-signaalia, jonka Salora Finlandia toistaa. RasperryPI HTPC-projekti meni jäihin kun sillä on niin vitun hankala toistaa videoita ja se vaatisi DVD tiedostojen toistoon OSTETTAVAN MPEG LISENSSIN! VOI PYHÄ VITTU! Lienee helpompaa tehdä tehdä normaalista PC:Stä HTPC!

Kerran aiemminkin koitin Penaa RasPIlla ja tulokset olivat lupaavia, joskin PenaPedia ja valvontatyökaluni olivat aika hitaita.

Nyt siirsin Penan uudelleen RasPI:lle ja otin osoitteet ja kaikki käyttöön. RasPI:Ssa on Archin ARM sisällä, muistikortilla ja Pena on ulkoisella kiintolevyllä, ei se edes mahtuisi 16 GB tikulle :$

PEANUT on usein ehdottanut PXE-palvelimen pystyttämistä, jonka avulla saisin lähiverkon kautta käyttöjärjestelmän sisälle - olen ehdotuksen tyrmännyt huonona, mutta ainut vaihtoehto se taitaa olla (tai sitten romppu), mutta kun romput on VANHAA PASKAAA ja minä en pidä VANHASTA PASKASTA, niin en sitten käytä VANHOJA PASKOJA ROMPPUJA!>:D>:D

Löysin romikselta pakasta vedetyn TeleWellin, jolla saan luotua lähiverkon. Kaapelimodeemista sitä en viitsi tehdä, kun se on laitettu siltaavaksi vitunmoisen operaation jälkeen. Siltausasetukset oli "piilotettu" niin,että sille täytyi tehdä oma html sivu jolla oikeat POST tiedot lähetetään ja siten sen saa siltaavaksi. Pitäis muuten sekin ohje kaivaa esille, jos tuo joskus täytyy resetoida syystä tai toisesta.

No mutta RasPI:lla Pena toimii aika hyvin. Muutamia optimointeja olen siihen jo tehnyt, RasPIn pienestä tehosta johtuen karsitaan turhaa rankemmalla kädellä. Esimerkiksi minulla oli myslipöytä, jossa oli kaikki Penalle tuleet IP:t vuodesta 2008. Poistin sen käytöstä, sillä joka sivun latauksella pöydästä täytyi tehdä haku ja katsoa onko jo ko. IP:tä siellä. Se on aika hidasta ja siitä ei tule mitään informaatioarvoa nykyisille työkaluilleni. Nykyiset työkaluni perustuu vain lisäämiseen - mitään ei haeta tai muuteta, kun sivunlataus tehdään. Sellanen on nopeaa ja käyttäjälle optimaalista.

P1010105.JPG
P1010105.JPG

----------------------------------------
olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan

PenaItse
Vs: Pena on RasperryPI:ssä!
Lähetetty: 12.8.2013 18:54
- PenaPediaan HTML-cache päälle
- PenaPalsta generoimaan HTML-tiedostoja (helpommin sanottu kuin tehty:$)
- Valvontatyökalut keskusmuistille (ajastettu siirto talteen kiintolevylle)
- Pulautteet HTML-cachena (menetettäisiin arvottu väri)

Ennemmin suuri kertahitaus, kun joka kerta vähän hidas. Aina kun tehdään jotain interkatiivista, pulautetaan, uusi foorumiviesti tai tullaan sivustolle - se saa olla hidasta. Pelkkä selaaminen tulisi olla mahdollisimman nopeaa.

Ei siis sillä,että asian eteen tultaisiin koskaan mitään tekemää (6)(6)(6)

olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan

PenaItse
Lähetetty: 12.8.2013 18:58
Aikoinaan, kun oli Pena. Siis Kirjaimellisesti Pena, ei edes ykkönen, vaan pelkkä Pena. Tein kyselyn, joka generoitui HTML-tiedoksi. Sen teko oli aika mielenkiintoista.

Penalla on ollu usein kyselyitä, ne on aina kuollu ja kuopattu. Vois yrittää jaksaa tehä täydellisen kyselyjärjestelmän! Jota vois pidemmässä juoksussaki käyttää!

PenaItse
Lähetetty: 12.8.2013 18:59
Jonnet ei muista!!!!!!

PenaItse
Lähetetty: 12.8.2013 19:37
- Turhat require_once()t vittuun!

PenaItse
Lähetetty: 15.8.2013 23:48
Tein PenaPalstan etusivulle onnistuneesti HTML-cachen. Voin asetustiedostosta päättää onko cachetus päällä, jos ei ole, niin aina se generoidaan uudelleen. Jos on, se generoidaan joko 1) jos sitä ei (jostain syystä ole), 2) jos uusi topic luodaan 3) jos olemassa olevaan topiciin tulee uusi viesti. Cachetuksen myötä nopeus nousi 0.2:Sta 0.002 sekuntiin!

Se oli vähän niin kuin lämmittelyä itse ongelmaan. Jos tahdotaan nähdä alueella olevat viestit - se on hidasta! Samaa systeemiä voitaisiin soveltaa siihen, ELLEI siinä olisi käytössä sivutusta! Sivutus tekee tästä hankalan!

Oletetaan meillä olevan 10 sivullista aiheita. Tehdään uusi aihe sinne. JOKAISEN sivun aiheet pitää mennä -1 eteenpäin, jotta sivulaskuri ja järjestys pysyy ennallaan. Mehän voisimme generoida kaikki sivut uudelleen, mutta silloin aiheen lähettämiseen menisi 10 kertainen aika kuin ilman cachetusta. Tai niin paljon, kuin sivuja olisi. Se ei olisi suotavaa. Yksi ratkaisu olisi ajastettu sivujen generointi.
Vielä en tiedä miten sen käytännössä toteuttaisin ja kuinka se tulisi vaikuttamaan käyttömukavuuteen, ellen tekisi sitä todella nopeasti esim. 10 sek välein. Siinä tosin ei olisi kovin järkeä ...

Ainut ratkaisu tähän hätään on tehdä se generoimaan ensimmäinen sivu ja ajastetusti taustalla generoimaan muutkin sivut (ajastus vaikka 1 sek välein, generointi, jos muutos on tapahtunut). Toki sen täytyisi olla immuuni kahdelle muutokselle yhtä aikaan jne ...

Olen yrittänyt ratkaista ongelmaa myös MySQL-indeksien avulla, siinä kuitenkaan toistaiseksi onnistumatta :$

PenaItse
Lähetetty: 17.8.2013 22:40 Muokattu viimeeksi: 17.8.2013 22:45
PenaPalstassa on nyt cache!

Keksin miten se tehdään! Vitun yksinkertasta!

Edellisessä viestissä käy ilmi ongelmat, mutta nehän ratkeaa sillä, että cachetaan sivuja sitä mukaa, kun niitä ladataan!>:O Se ei oo yhtään pahempi tilanne siihen nähden kun joka latauksessa ne generoitaisiin aina uudestaan!

Jokainen alueen sivu on generoitu omaan tiedostoonsa. Etusivu omaansa. Kun viesti lähetetään, kaikki sen alueen cachetut sivut poistetaan ja etusivu poistetaan. Sitä mukaa, kun sivuja avataan, generoidaan ne uudelleen tiedostoon ja näytetään käyttäjille. Etusivulla ja alueella on omat riippumattomat generaattorit luomaan sivun lähdekoodi. Jos sivua pyydettäessä cachetiedostoa ei ole - se luodaan.
Jos jättää uuden viestin, poistetaan etusivun cache sekä kyseisen alueen kaikki cachet. Se toimii kuin itsestään!(6)

Toki asetustiedostostani saan sammutettua cachen nopeasti, jos siinä ilmenee jotain ongelmia. Cache toimii niin kirjautumattomille kuin kirjautuneillekin käyttäjille.

EDIT;
Ai niin, nälkäni kasvaa syödessä! Olen yrittänyt asettaa cachetiedostoja keskusmuistille, siinä kuitenkaan onnistumatta. Jos julistan cache kansioksi /tmp, ne tiedostot kyllä cacheutuu johonki mutta niitä ei näy /tmp:llä!>:O Sinnehän pitäis kaikilla käyttäjillä olla oikeus päästä .. vai oisko httpd userilla erioikeudet. Vois koittaa tehä documentroottiin tmpfs kansion ja kattoa toimisko sitä kautta.

PenaItse
Lähetetty: 17.8.2013 23:04
Joo se täyty mounttaa oma tmpfs kansio johon ne sijoittaa. Mutta ei siitä taida käytännön hyötyä olla. Linux ydin varmaa itse cacheaa ne kun ne on pääosin vain luettavia tietoja.

PenaItse
Lähetetty: 17.8.2013 23:22
Saisin luovuttua viimeisistäkin levykirjoitusoperaatioista, jos sijoittaisin valvontatyökaluni keskusmuistille ja ajastetusti kopioisin kiintolevylle talteen ...

Nyt joka sivun latauksella tulee kiintolevyn kirjoitusoperaatio. Apachen & kumppaneiden loki toki kirjoitetaan aina, mutta se on flash-muistille. Se ei oo kovin hidasta eikä se näy käyttäjälle. Omat työkaluni toimii PHP:n toimesta, jolloin kaikki on pois sivun generointiajasta.

PenaItse
Lähetetty: 17.8.2013 23:57 Muokattu viimeeksi: 17.8.2013 23:57
Hihihihihihihihiiii!

En voi jumalauta olla ajattelematta sitä kuinka Pena palvelee! Niin pieni kuin onkin!

Sohvalla maatessa näen kiintolevyn vitun kirkkaan lampun vilkkuvan se näkyy kattoon asti aijaij kun ASIAKKAAT siellä selailevat PALVELUITAMME(6)(6)

P1010162.JPG
P1010162.JPG

Pena tuo ei valitettavasti ole :$ Se kyllä voisi olla! UPS kestäisi maailman tappiin jne (nytkin on muuten UPSattu), ja pieni on kaunista olen aina ollut sitä mieltä. Toisaalta olen konservatiivinen. Pena on aina ollut Pena - ei sen suo muuksi muuttuvan! Kotelot ja kaikki! PenaPedia ei myöskään oikein jaksa pyöriä RasPIlla. Kaikki optimoinnit on tehty siihen, silti se on turhan hidas. Varmaan, kun jaksetaan Pena laitetaan toimintakuntoon. En tiiä pitäiskö hypätä GENTOO:n tai FreeBSD:n kelkkaa. Vituttaa Archin systemd se on vitun perseestä lokitkin binäärimuodossa se kertoo siitä jo kaiken:@

Jatketaan nyt kuitenki toistaiseksi näin. RasPIlla täytyy kaikki optimoinnin roposet mitä vaan löytyy saada käytettyä. Jos nyt saadaan helvetin hyvin optimoitua, voidaan vaan miettiä miten nopeasti hommat toimii OIKEALLA Penalla!

Uutisten dumppaamisesta uudelleen näkyville haaveilen kovasti. Se onnistuisi vallan mainiosti haaveilemallani järjestelmällä, mutta PenaPalstan ohjelmoinnissa anonyymit kirjoittajat toivat (lähes)ylitsepääsemättömiä ongelmia. Olis mukavaa saada tänne anonyymi vastaus mahdollisuuskin, se on vaan ohjelmointiteknisesti todella hankalaa. Täytyis saada siihen joku ahaa-elämys, niin kuin palstan cachetukseen. Vittukun en edes muista kunnolla miten tää palsta toimii :$ Tästä saatais ns. "täydellinen palsta", jos voisin asetustiedostolla julistaa saako anonyymi kirjoittaa sinne. Se ois itse asiassa unelmieni täyttymys! Tää tarvii kyllä paljon pähkäilemistä. Jos sen sais tehtyä, ei tarvis ehkä enään ikinä muuta tehdä(6)

PenaItse
Lähetetty: 27.8.2013 01:43 Muokattu viimeeksi: 27.8.2013 01:54
Olen tässä jo eilisestä asti koittanut saada Penaan Archia. RasPI on tosiaan liian tehoton. En pääse toiteuttamaan mielihalujani siihen. Myöskään PenaPedia ei toimi kovin nopeasti, vaikka on täysi HTML-cache päällä, siis "täysi" - meneehän se silti MediaWikin monimutkaisten rituaalien läpi, vaikka html-vedos valmiina löytyy.

Kaivoin naftaliinista pakasta vedetyn TeleWell:in (romis-TeleWell) - no eihän se saatanan paska toiminu, edes lamppu ei syty vaikka siihen liittää tietokoneen!>:O No päätin koittaa toista TeleWelliä, joka on v3c irtonaisesti löydettynä romikselta. Ihme juttuja siinäkin, lopulta paljastuu, että siinä on oletuksena 2 porttia siltaavana!>:O sehän ne ihmejutut selittääkin! Mielestäni TeleWellissä on defaultina ollut kaikki portit reitittäviä vai muistanko väärin??? ADSL-ajasta on kuitenkin pitkä tovi:$ Tässä oli 3-4 siltaava ja 1-2 reitittävä.

Se tieto helpotti minua suunnattomasti. Liitin TeleWellin minun CISCO EPC3825 (siltaavaan) modeemiin verkkojohdon lenkillä, sain kaivettua TeleWellistä NAT:in takana olevan IP:n, jossa netti toimi (TeleWell sai IP:n ethernet-portin kautta CISCO:lta). No nyt on vittu kaikki mahollisuudet PXE:n toimintaansaantiin.
En muuten voi vittu käsittää, miten on mahollista, ettei Penan emolevy boottaa enään muistitikulta!>:O Kirjoitin dd:llä imagen onnistuneesti, annoin perään sync:in sekä (hätävarjelun liioitteluna) eject:in. Ei jumalauta siltikään! "Isolinux.bin missing or corrupt" muilla PC:illä kyllä toimii. Ja kyllä, annoin dd:lle /dev/sdk en antanut osion numeroa (Torvi kun en ole). Alustin myös ko. mediana /dev/zeron avulla - ei vaikutusta. Nollasin Penan BIOS:in pariston irroittamalla - ei vaikutusta. Mikä jumalauta tuommoista voi tehdä!>:O Vuos sitte siihen on juuri tikulla asennettu arch.

No kuitenkin. Sisäverkko saatiin päälle, (pienen) tappelun jälkeen saatiin PXE-palvain, sen jälkeen (pienen) tappelun jälkeen saatiin Pena boottaamaan verkon yli. Jumalauta se oli riemuvoitto! Hurautettiin käyntiin Arch-live. Aavistin jo pahaa ja heti ensimmäisenä koitin verkon toimivuutta wgettaamalla pena.dy.fi - no eihän se vitun verkko toiminu saatana. IP tuli modeemilta (tosi outo sellainen). Yritin paljon asioita, yritin myös liittää Penan suoraan CISCOon, joka on siltaavana suoraan ELISA:lle, dhcpcd löysi IP:n sieltä, mutta se ei päivittynyt ifconfig:iin eikä verkko toiminut, vaikka dhcpcd oli IP:n sieltä löytänyt. Kirosin asiaa PEANUT-SÄÄTIÖLLE ja sieltä kun vittu apteekin hyllyltö tuli vastaus; sammuta dnsmasq. tein työn käskettyä ja johan alkoi perkele verkkoa löytyä, tuttua TeleWellin oman DHCP:n IP:tä löytyä ja pacmankaan ei herjannut enään voi sitä riemun tuntua!

Asennus edistyi toivotulla tavalla ja onnistui KERTALAAKISTA! No tosin ARCH-laatuun luottaen se useimmiten onnistuu KERTALAAKISTA!

Ohessa kuva asennuksen vaiheista, tosin siinä ollaan jo pidemmällä Penan httpd-palvelujen pystyttämisessä.

P1010123.JPG
P1010123.JPG

Nähkäämme kuinka keltainen verkkojohto heittää lenkin CISCO:Sta TeleWell:iin. Voisin itse asiassa koittaa jonkin aikaa, miltä tuntuu elämä sisäverkon takana (jonnet ei muista, kun PENA oli sisäverkossa!). Täytyis kaivaa netin syövereistä ohje CISCO.n muuttaminen siltaavaksi, se on vitun "hankalaa", täyty luoda oma html-tiedosto, jolla lähettää oikeat POST-parametrit, jotka muuttavat sen siltaavaksi. Saunalahti (tai CISCO) on piilottanut ko. ominaisuuden, sitä ei oo poistettu, mutta se on piilotettu hallinnasta. Verrattakaamme sitä TeleWellin "piilotettuihin asetuksiin" mm. WLAN tehonsäätö;)
P1010125fxhldqeh.jpg
P1010125fxhldqeh.jpg

PenaItse
Lähetetty: 27.8.2013 01:59
Otan tässä juuri vedosta RasPI:lta Penalle. Se menee aika hitaasti, kun RasPI on suoraan ulkoverkossa ja Pena on TeleWellin kautta myös ulkoverkossa, se siis menee uppikaistan maksiminopeutta. pena.dy.fi:n "kautta". Penalla on kuitenkin kymmenisen gigaa tavaraa;) (suurin osa piilossa Teiltä;);););))

PenaItse
Lähetetty: 9.9.2013 00:39
Pena on ollut jo pitkän aikaa onnistuneesti PenassaItsessään!

Valitettavasti emolevy ei huoli yli kahta gigaa keskusmuistia. Länttäisin sinne toiset kaksi muuten. Tosin riittää tuo 2 GB aika hyvin, jää vielä käyttämättäkin.

Lisää suoritintehoa sinne olis kiva saada, jotta voin palvella käyttäjiäni mahdollisimman nopeasti ja luotettavasti. Voisin tehdä monenmoisia statsi-järjestelmiä, ne edellyttävät operaatioita joka sivun latauksella, mutta suurella teholla se ei kai haittaisi. Tietysti onhan minulla kaikki tapahtumat tallessa. jos voisin sitä tietoa hyödyntää vaikkapa ajastetusti ...

Kovin tekis mieli tehä kaikkea vaikka en tiedä mitä tahdon tehdä:@

Vastaa aiheeseen

Sinun pitää kirjautua sisään tai rekisteröityä osallistuaksesi keskusteluun!

Copyright © PenaNetworks säätiöt 2006 - 2025