Etusivu
PenaPedia
Tietoa Penasta
Valtiopäivät
Pena Palsta
Kuvakalleria
Savukehinnasto
Linkkejä
Materiaalia
Vanhat tiedotteet

Ajoneuvotietokanta (PROTO)
Osoitetietokanta (V.2 Tulossa!)

Yritystietokanta (UINUAA)

Vanhat uutiset

Sähkönsiirron tariffilaskuri

Lääketietokanta

Wikiselain

Kappale Kauneinta Suomea
Metsäkaatopaikkoja
--> Adolf <--
LOTTO-numerot

PenaNetworksin museo
PenaNetworksin kirjasto

Suosittelemme
Ääliömäiset sivustot
Artikkelien kommentit

Pulautteet

<Ivan Tertel> Valtion turvallisuuskomitea KGB on yhteistyössä muiden turvallisuusviranomaisten kanssa toteuttanut viime aikoina toimenpiteitä, joilla on estetty sotilaslennokeilla Liettuan alueelta tehdyt iskut Minskiin ja sen esikaupunkeihin.
<Marija Zaharova> Naton sotaharjoitukset lähellä Venäjän rajaa ovat luonteeltaan provokatiiviset. Heidän tehtävänään on tällaisen voimanosoituksen kautta kohdistaa sotilaallista painetta Venäjän federaatioon. Harjoitukset lisäävät mahdollisen sotilaallisen selkkauksen riskiä. Muistakaa Kremlin sotilasdoktriini.
<Lahtivatti > Gansta ja räppi yleensäkin ovat homojen musiikkia ja täyttä paskaa. Ostan myös naisten kusiset stringit omaan käyttööni.
<Lahtivatti> Perseeseen nussijat ry pitää kevätkokouksen stadissa, tervetuloa kaikki perseeseen nussijat ja runkkarit
<Lahtivatti> Lahti on edelleen tunnettu korkeana Hip Hop -mestana. Kaikki elää kuin Chicagon kaduilla, vaikka ghettoja ei näy missään. Gangsta on siis Lahdessa HOT ja rokki on ehdottomasti NOT. Kaikki tämä on nuorison kapinaa puudelinkusettajia vastaan. Lahdessa siis käydään kylmää sotaa nuorten ja puudelinkusettajien välillä.

Nimesi:

Lausahdus:

260 Käyttäjää paikalla! 0.024976015090942

Muista katsoa myös paikallaolijat!

Herra_Snellman

Pena Palsta

Etusivu | Haku | Käyttäjälista | Rekisteröidy | Ohjeet

Käyttäjätunnus: Salasana:

PenaSäätiöiden osoitetietokanta

Etusivu -> PenaSäätiöt -> PenaSäätiöiden osoitetietokanta

PenaItse
Liittynyt:
11.5.2012 18:55
PenaSäätiöiden osoitetietokanta
Lähetetty: 25.1.2020 05:01
Olen viime vuonna ajanut sqlite-databaseen väestörekisterikeskukselta saatavan osoitetietokannan, joka sisältää kaikki soumessa olevat lähisoitteet, niiden sijaintikiinteistön ja muita tietoja yhditämällä eri rekistereitä väestörekisterikeskukselta.

Minulla oli suuret suunnitelmat alkaa ajamaan suurista kaupungeista kaupunginosakohtaisesti toteutuneita asuntojen kauppahintoja, mutta asia jäi sikseen. Nääs toteutuneet asuntojen kauppahinnat - asuntokohtaisesti on saatavilla netistä ;)

Koska kaikki hommat jäi kesken kiinnostuksen loputtua, on tuo osoitetietokanta hieman tönkkö. Olen ajatellut tehdä siihen kyllä kommentoinnin, voisi kommentoida lähisoitetta :D "Toi talo on homeessa!!!112"

Myös yritykset (asunto-osakeyhtiöt) olisi mahdollista yhdistää siihen, mutta asiaan jotkut botit tonkii osoitetietokantaa ja TRAFIn rekisteriämme. Miljoonia hakuja tulee jo jostain Ranskasta tulevalta virtuaalipalvelimelta. Ei ole edes googlebotti.

----------------------------------------
olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan

PenaItse
Liittynyt:
11.5.2012 18:55
Vs: PenaSäätiöiden osoitetietokanta
Lähetetty: 25.1.2020 05:04
Rahalla vrk:Sta saa ostettua kattavan rakennustietokannan ja mml:tä kiinteistötiedot, mutta PenaSäätiöiden periaatteena on toimia keräämällä tiedot ilmaisista lähteistä.

Tiedon tulee olla vapaata - me PenaSäätiöillä jalostamme vapaan tiedon Teidän tarpeisiinne sopivaksi!

----------------------------------------
olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan

Osakas
Liittynyt:
3.2.2020 14:53
Vs: PenaSäätiöiden osoitetietokanta
Lähetetty: 3.2.2020 16:04
Juu, niin ootte kerännyt, oikein osoiterekisterin. Mihinä sitä käytätte? Tämän sivuston matsku ainakaan ei ihan aukea, mikä on rekisterinpidon todellinen tarkoitus. Tunnistin yhden perhepiirissä olevan osoitteen, ja muutamia muita...
Ei kiva. Ei yhtään kiva, yksityisyyden suojan kannalta ihmisille jotka asuvat syrjäkylillä- tai missä tahansa. Ihmisen puolella... Niin tuossa logossanne...
Pirjo
Liittynyt:
5.10.2019 18:51
Vs: PenaSäätiöiden osoitetietokanta
Lähetetty: 29.3.2020 19:59
Rekisteriä ei ole keräämällä kerätty, vaan tiedot on saatu internetin pimeimmistä syövereistä raakadatana ja ladattu PenaSäätiöiden tietokantaan helpommaksi selattavaksi.
Me emme tietoa itse käytä mihinkään, vaan tarjoamme tietoa asiakkaillemme.

On se varmasti kamala kokemus tunnistaa tuttuja osoitteita. Älä ikinä mene google mapsiin. Voit siellä vahingossa nähdä tuttuja rakennuksia satelliittikuvasta tai street viewistä.

Rekisteristä löytyy kaikki Suomessa olevat osoitteet, aivan kuten myös google mapsista tai vaikkapa maanmittauslaitoksen tarjoamasta Karttapaikka -palvelusta joka myös näyttää kiinteistön rajat (hui kauhistus!)

Jotta elämäsi olisi mukavampaa suosittelen löysäämään sitä foliohattua. Emme tarjoile osoitetietokannan ohessa kiinteistön omistajien nimiä, joskaan sekään ei ole salattua tietoa, maanmittauslaitokselle soittamalla saat tietää kuka omistaa kiinteistön.

Internetin pimein syöveri löytyy osoitteesta https://www.avoindata.fi/data/fi/dataset/postcodes

Jos asia vielä mieltä painaa suosittelen valittamaan asiasta suoraan Digi- ja väestötietovirastolle, joka näitä tietoja julkaisee koko maailmalle.

Ystävällisin terveisin,
Pirjo

----------------------------------------
*PenaNetworksin MonitoimiPirjo*

Pirjo tässä, hei
PenaItse
Liittynyt:
11.5.2012 18:55
Vs: PenaSäätiöiden osoitetietokanta
Lähetetty: 19.4.2020 23:16
Olemme PenaSäätiöillä lisänneet nyt kartoituksen osoitteisiin, työnalla on saada kartalle vielä kiinteistöllä sijaitsevat rakennukset koordinaatteineen.

Tulevaisuudessa tulemme lisäämään myös YTJ:n tiedot tänne.

----------------------------------------
olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan

PenaItse
Liittynyt:
11.5.2012 18:55
Vs: PenaSäätiöiden osoitetietokanta
Lähetetty: 22.4.2020 18:35
Olisi hyvä saada yhdistettyä asunto-osakeyhtiöt tiettyyn lähiosoitteeseen.
Yleensä kyllä As.Oyillä on postiosoitteena isännöitsijätoimisto, joten tuo vaatii manuaalista työtä tai vaihtoehtoisesti scriptin, joka selaa etuovia/oikotietä.

----------------------------------------
olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan

PenaItse
Liittynyt:
11.5.2012 18:55
Vs: PenaSäätiöiden osoitetietokanta
Lähetetty: 22.4.2020 21:33 Muokattu viimeeksi: 22.4.2020 21:36
Kommenttitaulun luonnissa kävi virhe - annoin kuntien numerolle INT-tyyppisen datatypen, vaikka jotkut kunnat alkaa 0-numerolla ja INT-datatypessä 0 alussa ei meinaa mitään, joten se mitätöidään.
Kuntien numeroarvo on tallennettava siis tekstinä. No ei se mitään ... :( ... :@ ... :D

Noniin tajusin, itse asiassa osoitenumerokin on tallennettava tekstinä, joska se voi olla mitä tahansa! :O
Voi olla aata tai beetä tai tien nimeä tai muuta osoitenumerossa, joten sekin muutetaan tekstiksi.

Se vie toki resursseja tietokannasta verrattuna INT:iin, mutta niin marginaalisen vähän tehoihin nähden, ettei sillä ole käytännön vaikutusta mihinkään.



----------------------------------------
olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan

PenaItse
Liittynyt:
11.5.2012 18:55
Vs: PenaSäätiöiden osoitetietokanta
Lähetetty: 31.5.2020 03:48
Toivottavasti Osoiterekisterimme on auttamassa Antti Hanhivaaran murhaanjan löytymistä!
Mitä enemmän tietoa on tarjolla - Sitä kireämmäksi murhaajan silmukka kiristyy ;)

----------------------------------------
olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan

PenaItse
Liittynyt:
11.5.2012 18:55
Vs: PenaSäätiöiden osoitetietokanta
Lähetetty: 31.5.2020 04:22
Se murhaaja on joku niistä kavereista ja se on piilottanut sen ruumiiin ja lavastanut auton paskakaks ;)

----------------------------------------
olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan

PenaItse
Liittynyt:
11.5.2012 18:55
Vs: PenaSäätiöiden osoitetietokanta
Lähetetty: 13.6.2020 01:16
En voi erotella mitenkään haussa mikä on kadunnumeroa ja mikä osoitenumeroa, siksi olen päättänyt lisätä tietokantaan columnin, jossa on "kadunnimi talonumero" keskenään,
näin varmistuu hakujen kohdistuminen oikein myös YTJ:Stä.
Toki turhaa tilaa se vie, mutta sitähän meillä riittää ;)

----------------------------------------
olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan

PenaItse
Liittynyt:
11.5.2012 18:55
Vs: PenaSäätiöiden osoitetietokanta
Lähetetty: 13.6.2020 13:27
Nyt osoitetietokannassa on kadunnimi - osoite parit haettavissa suomeksi ja ruotsiksi.

Yritystietokanta ajaa tällä hetkellä kaikkien asunto-osakeyhtiöiden YTJ -ja kuulutushistoriaa.
Lie tulevan aika paljon dataa, jota voimme sitten käsitellä kaikkien Teidän iloksenne :)

----------------------------------------
olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan

PenaItse
Liittynyt:
11.5.2012 18:55
Vs: PenaSäätiöiden osoitetietokanta
Lähetetty: 5.2.2023 10:40
Sain viimein aikaiseksi ajaa spämmin pois osoitetietokannasta, nähkääs kiinnosti onko siitä tullut lisää ulinaa, mutten spämmin seasta voi löytää tosiviestejä!
Spämmiä oli n. 6400 viestiä ja "oikeita" viestejä oli n. 90 kpl ;)

Sain jo suurimman osan spämmista pois poistamalla kaikki kommentit joissa on maininta http tai br, sit erikseen vielä tiettyjä IPitä tuli siivottua.

Hätäpäissäni tein pienen spämmineston kirjoittamalla kommenttilomakkeeseen ylimääräisen tekstikentän, joka on piilotettu CSS avulla.

Spämmibotti ei renderöi sivustoa tyyleineen, kuten oikeat käyttäjät, joten spämmibotti täyttää kys. kohdan ja PHP:Ssa pistin ehtona kommentin läpimenoon, että kys. kenttä on tyhjä :D Eli aivan perus klassinen kikka, uskoisin auttavan ..

----------------------------------------
olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan

PenaItse
Liittynyt:
11.5.2012 18:55
Vs: PenaSäätiöiden osoitetietokanta
Lähetetty: 14.7.2023 21:40
Keksin sattumalta aivan loistavan mekanismin kuinka cachetusta kannattaa harrastaa:
Otetaan tietokantakyselystä md5() ja katsotaan löytyykö keskusmuistilta jo valmiiksi sen mukaan nimettyä tiedostoa. Jos ei löydy, generoidaan sivu aivan normaaliin tapaan, jonka lisäksi putkautetaan outputti fileeksi tmpfs:lle, tietokantakyselyn md5() nimellä!
Jos taas kyselyn mukainen tiedosto jo löytyy, ladataan se eikä edes suoriteta kyselyä!

Osoitetietokannan kehitys/jalostaminen on hieman liikahtanut eteenpäin, sovelsin tuota jo parissakin kohtaa.
Toki tämä onnistuu ainoastaan staattiseen dataan, mutta sitähän osoite, postinumero -ja yritystietokantamme pääosin ovatkin!

Ja tämä kaikkihan on luonnollisesti näkymättömissä Asiakkaillemme ;)

[h2]Entä, kun/jos sähköt menee poikki?[/h2]
Paskan hailee!paskakasa Cachetus on vain lisämausteena, muiden seikkojen rinnalla vastatessa Asiakkaidemme vaativaan palvelunopeuteen. Jos cachet menetetään, gneroituu ne uudestaan kyllä.

Monessa paikassa osoitetietokantaa+siihen liittyviä optioita ladataan samalla kyselyllä monella eri sivulla dataa ja juuri niihin tätä on pyritty soveltamaan.

----------------------------------------
olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan

PenaItse
Liittynyt:
11.5.2012 18:55
Vs: PenaSäätiöiden osoitetietokanta
Lähetetty: 15.7.2023 12:31
Putkautin osoitesivulle yrityksiä, joissa on rekisteröity nykyään tai joskus sama postinumero. Niitä on vaan niin vitusti, että laitoin toistaiseksi pelkät asunto-osakeyhtiöt näkyviin. Alkaa hiljalleen jo tympiä tämä. Tuo tyylien ja linkkien luominen on niin järkyttävän pikkutarkkaa hommaa, jotta jatkettaneen joskus myöhemmin.

Staattinen karttakin alkoi käyttäytyä tuossa hieman vammasesti, kun tulee iso <details> tagi, jonka sisällä on paljon lisää <details> tageja. Yrityksistä voisi suodattaa pois ne, joissa on kyseinen postinumero nykyään käytössä - ei siis vanhoja. Tai vaihtoehtoisesti erikseen linkkiä painamalla pyytää yritystiedot esille uudella pyynnöllä. Sit on vielä se HTML pikkuframe ikkuna, mikä vittu olikaan, sekin on potentiaalinen vaihtoehto :$

Minulle parhaiten soveltuva homma olisi tuoda tietokannalta puskevaa arrayta oikealla tavalla käyttöön SEKÄ luoda käyttöliittymän rakenteellinen käsikirjoitus. Ja joku muu tyylittää ;) Pitää houkutella Pirjoa, tosin Pirjoa pitäisi houkutella myös tyylittämään karttoja. Toisaalta voihan työmaa jäädä levälleen kuukaudeksi pariksi ;) :D

Itse yritykset päivitin myös eiliseen tai toissapäiväiseen ajankohtaan saakka.

----------------------------------------
olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan

PenaItse
Liittynyt:
11.5.2012 18:55
Vs: PenaSäätiöiden osoitetietokanta
Lähetetty: 22.7.2023 00:49 Muokattu viimeeksi: 22.7.2023 02:49
Viikossa cachen koko oli paisunut n. 1.4 GB suuruiseksi. Jalostin ideaa eteenpäin ja nyt pakkaan tiedon gzip-muotoon. HTML-koodi on mitä optimaalisinta pakattavaa ..
Algoritmi levelillä 6. on niin nopea, ettei kyllä ainakaan persdynossa huomaa eroa.

EDIT: No pitihän sitä alkaa mittaamaan. Lähdekoodiinhan generoidaan HTML-kommenttina tietoja tuosta cachetuksesta ja aloin vääntämään siihen oikein kunnolla numeroita:


<!-- Cache generoitu July 22, 2023, 2:10 am,
pakkaustaso = 3 ,
pituus:11544 / 167848 pakkausaste: 93.12 %,
pakkausaika: 0.00106 s
/dev/shm/100d4e213f4e472bbf677ca64e109d2e.pena -->


Kuten huomataan, pakkaus on hyvin nopeaa puuhaa. Käytännössä muutti pakkausastetta 1-9 välillä, ei suurta muutosta tule niin pakkausaikaan kuin pakkausasteeseenkaan :O

Eikä sillä ole sen enempää vaikutusta purkuaikaankaan:


<!-- Ladattu cachesta, purkuaika: 0.00052 s -->


Ihmekään, että tuota suositaan aika monessakin sovellutuksessa :D

Apache ei taida oletuksena tunkea dynaamista sisältöä pakattuna ulos, pitänee selvitellä voisiko se tehdä niin ja aiheutuisiko siitä mitään ongelmia.

EDIT2:

Pitikin vielä nyt varmistaa, kun pohdin jotta näyttääkö strlen() oikein pakattua stringipätkää vai onko siinä joku vitun yksikköhomma jota en tajuakkaan, tein vielä pienen testin:

du -h /dev/shm/86b701caaee6cc02b7b2bf76056db164.*
20K /dev/shm/86b701caaee6cc02b7b2bf76056db164.pena
264K /dev/shm/86b701caaee6cc02b7b2bf76056db164.penaTESTI


Kyllä se pakkaus on tosiaan noin tehokasta! :D

----------------------------------------
olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan

PenaItse
Liittynyt:
11.5.2012 18:55
Vs: PenaSäätiöiden osoitetietokanta
Lähetetty: 22.7.2023 03:11
Kyllä ainakin tämä Apache tunkee dynaamisenkin datan oletuksena pakattuna, headereissa pusketaan Gzip tagi. Mistähän olin saannut päähäni muuta.

----------------------------------------
olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan

PenaItse
Liittynyt:
11.5.2012 18:55
Vs: PenaSäätiöiden osoitetietokanta
Lähetetty: 8.9.2023 00:02
Korjattu bugi, jonka vuoksi muistilimiitti paukkuu ja jäätää asiakkaan selaimen.
Hyvin ikävää,

Me PenaSäätiöillä olemme pahoillamme, mikäli Teidän selaimenne on sattunut - huonolla tuurilla - kaatumaan kyseisen bugin vuoksi.
Selostanen sen ohjelmointiteknisen syyn joskus, jos jaksan.

----------------------------------------
olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan

PenaItse
Liittynyt:
11.5.2012 18:55
Vs: PenaSäätiöiden osoitetietokanta
Lähetetty: 28.1.2024 02:03
Karttapalvelin tulee sittenkin takaisin!

Ongelmahan on, että se on aivan reikänen ja buginen paska, jonka ajaminen hirvittää suorastaan.

Ajattelin alkaa ajaa sitä dockerilla, mutta silti tunnen oloni kovin alastomaksi reikäsen javapohjaisen paskan takana. En ole kuitenkaan saannut muita ehdokkaita toimimaan eikä kovin edes kiinnosta enään.

Sockettien käyttö on aina nautinnollista työtä ja niin se oli nyttenkin. Karttapalvelin bindaa vain 127.0.0.1:8080 osoitteen ja haen sieltä PHP:n socketeilla kuvatiedot, näin ollen pystyn itse hallita mitä karttapalvelimelle syötetään ja estää kaikki tietoturvaongelmat joita siinä mahdollisesti muhii.

Olisin varmaan ottanut file_get_contents()illa GET-pyynnön, ongelmaksi tuli aiemmin säätämäni allow_url_fopen=0 <---- TÄLLE ei ollut - en ainakaan mistään keksinyt tai löytänyt menetelmää sallia tuon käyttö yhdessä hakemistossa, emme halua tuota pitää päällä yhtään enempää kuin on välttämättömästi tarve. Onneksi ei ole mitään tarvetta ;)
Lisäksi:
Me PenaSäätiöillä emme käytä .htaccess-tiedostoja ja .htaccess olisi ollut ainoa ratkaisu, siinä on vain ongelmana, että vihaan niitä.



----------------------------------------
olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan

PenaItse
Liittynyt:
11.5.2012 18:55
Vs: PenaSäätiöiden osoitetietokanta
Lähetetty: 28.1.2024 02:08
Keksin just, että interaktiivisen kartankin pystyy ajaa tuon php-proxyn läpi.
Pyydetään vain karttatiiliä eri paikasta ;)
Ei kai OpenLayers välitä onko yhteyspiste WMS vai php-tiedosto.

Kannattaakohan silloin ottaa käyttöön HTTP/1.1 protokolla HTTP/1.0 sijaan :O

----------------------------------------
olen pena ja lisäksi vitun homo seniili mulkkuperse joka tuunaa 106 vetoakselia perslävellään soinia soimaten pusikon piinaavassa uutteruudessaan

Vastaa aiheeseen

Sinun pitää kirjautua sisään tai rekisteröityä osallistuaksesi keskusteluun!

Copyright © PenaNetworks säätiöt 2006 - 2024