<Jorma> Vitun transut
<Julia Mendel> Sota on järjetön. Jos sota on Naton laajentumista vastaan, Ukrainalla ei ole mitään mahdollisuutta olla Natossa. Jos Putin käy sotaa Zelenskyiä vastaan, Zelenskyi on sodan päähyötyjä. Jos sota on alueiden palauttamisesta, olemme menettäneet alueita kolme vuotta. Jos sota on demokratian puolesta, maassa ei ole enää demokratiaa. Eräs etulinjan henkilö kertoi minulle, ettei hän tiedä Ukrainan ja Venäjän eroa, joten hän ei näe sodan tarkoitusta.
<Mobikki Igor> Pelastakaa minut lihamyllytä, en tahdo kuolla turhaan. Tiedän että isä Vova ei välitä minusta vaikka menetän henkeni hänen sotansa takia
<Karol Nawrocki​> Toisen maailmansodan aikaista nationalistista UPA:ta pidetään Ukrainassa joissakin piireissä sankarina, joka asettui vastustamaan Neuvostoliittoa ja natsi-Saksaa. Puolassa se kuitenkin muistetaan Volynian vuosien 1943–1945 joukkomurhista, joissa kuoli arviolta 100 000 puolalaista.
<Dmitri Peskov> Venäjä kirjaa ylös perusteellisesti kaikki näihin vaaleihin liittyvät ilmoitukset, mukaan lukien ilmoitukset lukuisista rikkomuksista äänestyksen aikana. En aio esittää asiasta virallisia kommentteja, koska Armenian vaalilautakunta ei ole vielä julkaissut virallisia tuloksia. Odotamme lopullisten tulosten julkistamista.
<Kukka Hattu Täti> Onko Transu Öhman saanu koskaa persettä?

Nimesi:

Lausahdus:

248 Käyttäjää paikalla! 0.016065120697021

Muista katsoa myös paikallaolijat!

Herra_Snellman

IP-osoitteen vaihtaminen (win XP)

Näin vaihdat IP osoitteesi windows XP:ssä

Elikkä eräs henkilö kyseli miten IP osoite vaihdetaan windowsissa, joten ajattelin tehdä tästä vielä tämmöisenkin pienen ohjeen. Joskus luin joltakin foorumilta, jossa happokakarat halusivat kovasti tietää miten IP vaihdetaan, jos ovat saanneet habbohotelliin IP bannit. Tämä on siis omistettu heille, jotta he pääsisivät jatkamaan häiriköintiään ja parantamaan maailmaa :). En väitä, että tämä olisi läheskään paras tapa tehdä se. Muistan joskus lukeneeni, että systeemit voivat mennä jokseenkin solmuun jos saman operaattorin verkossa on kaksi verkkosovitinta samalla MAC osoitteella. En sitte tiedä, jokainen kokeilkoon itse, en ota vastuuta ;). Otan mielelläni palautetta vastaan jos joku sattuu tietämään miksei suositella IP-osoitteen vaihtoa tällä tavalla :)

Vanha osoite

En jaksa selostaa mistä tuo löytyy, jos et löydä niin sinun ei tarvitse saada vaihdettua IP osoitettasi ;). Elikkä tuosta näkee onko sinulla ulko vaiko sisäverkon IP osoite. Tuossa on nyt selvällä suomenkiellä oma IP:ni joka on siis operaattorin DHCP:ltä saatu.

HUOM!! Jos IP:si on ylläolevan ikkunan mukaan muotoa 192.168.xxx.xxx taikka 10.0.0.1 tai jotain tuohon suuntaan, silloin sinulla on todenäköisesti motukassasi NAT, osoitteenmuunnos päällä, joka tarkoittaa että kaikki modeemin päässä olevat koneet saavat IP:n modeemin DHCP:ltä, eikä operaattorin. Tämä konsti EI auta siinä tapauksessa mitään!! Älkää edes yrittäkö turhaan, ettei systeemit sekoa.

Mikäli sinulla on IP:si alkaa numerolla 8, 9 tai 2 niin uskallan väittää sinulla olevan operaattorilta saatu IP, motukkasi on siltaavassa tilassa. Eli voit jatkaa tämän ohjeen lukemista.

Ohjauspaneeli

Mene siis ohjauspaneeliin ja avaa sieltä tuo mokoma omatietokoneen näköinen kuvake, jossa lukee Järjestelmä (eng. System)

Laitteisto

Tulee sellainen hassu ikkuna, jossa on välilehtiä. Valitse sieltä laitteisto (eng. en muista :() Kait sen kuitenkin löydät, kun hetken tutkiskelet. Kun olet löytänyt, avaa sieltä Laitehallinta (Device Manager taisi olla).


Tulee tuollainen hieno ikkuna, jossa on tietokoneesi eri laitteita ja komponentteja listattuna puuhun! Etsi sieltä verkkosovittimet (eng. Network adapters taisi olla). Kuvakkeesta myös tunnistat. Klikkaa siitä kaksi kertaa, jolloin.....

Kuva 5

.... avautuu uusi ikkuna. Ota siitä välilehti Lisäasetukset (mitähän se lontooksi oli). Tunnistat sen siitä, että se näyttää tuollaiselta.

Kuva 6

Siitä klikkaat Verkko-osoite kohtaa (eng. Network Address) ja jos se on Ei käytettävissä kohtaan, niin laitat vain pallukan tuohon ylempään. Siinä on valmiina jokin arvo, suttaa se! heitä vain hatusta omasta päästäsi jokun numerosarja siihen kirjaimia ja numeroita sekaisin (EI ÄÄKKÖSIÄ!). Ei ole väliä kuinka pitkän laitat, siihen ei mahdu liian pitkä :) Älä kuitenkaan liian lyhyttä pistä.

Mikäli sinulla ei ole tuossa vaihtoehtoa, jossa voisit syöttää MAC osoitteen, taitaa sinulla olla jokin vanha cacca integroitu verkkopiiri tai muuten vain huonolaatuinen. Itselläni ei pystynyt tuohon tässä omassa emolevyssäni syöttää MAC osoitetta, joten päätin sitte BIOSista disabloida emolevyn oman verkkopiirin ja alkaa käyttämään PCI verkkokorttia. Siinä voi MACit vaihtaa :))

Kun olet arponut merkit siihen, paina OK:ta jokaiseen ikkunaan ja huomaat varmaan hetkenpäästä verkon putoavan, jonka jälkeen se nousee takaisin ylös. Mikäli ei nouse, arvo uudet numerot sinne niin monta kertaa, että nousee! Itselläni tulee melkein aina ensimäisellä kertaa sellaiset että toimii :)

Toivottavasti pääsette tämän ohjeen avulla häiriköimään enemmän :) Terveisin PenaNetworksin hyväntekeväisyyssäätiö :)

Keskustele aiheesta

Onko Teillä mielipiteitä, lausuntoja tai muuta tietoa aiheesta? Oliko artikkelissamme asiavirheitä?
Olkaa hyvä ja kirjoittakaa mietteenne kommenttilomakkeeseen. Aina on hyvä keskustelu mielenkiintoisista aiheista on aina tervetullutta!

Nimi:
Viesti:

Etunimi / First name (required):

Copyright © PenaNetworks säätiöt 2006 - 2026