<Jorma> Vitun transut
<Julia Mendel> Sota on järjetön. Jos sota on Naton laajentumista vastaan, Ukrainalla ei ole mitään mahdollisuutta olla Natossa. Jos Putin käy sotaa Zelenskyiä vastaan, Zelenskyi on sodan päähyötyjä. Jos sota on alueiden palauttamisesta, olemme menettäneet alueita kolme vuotta. Jos sota on demokratian puolesta, maassa ei ole enää demokratiaa. Eräs etulinjan henkilö kertoi minulle, ettei hän tiedä Ukrainan ja Venäjän eroa, joten hän ei näe sodan tarkoitusta.
<Mobikki Igor> Pelastakaa minut lihamyllytä, en tahdo kuolla turhaan. Tiedän että isä Vova ei välitä minusta vaikka menetän henkeni hänen sotansa takia
<Karol Nawrocki​> Toisen maailmansodan aikaista nationalistista UPA:ta pidetään Ukrainassa joissakin piireissä sankarina, joka asettui vastustamaan Neuvostoliittoa ja natsi-Saksaa. Puolassa se kuitenkin muistetaan Volynian vuosien 1943–1945 joukkomurhista, joissa kuoli arviolta 100 000 puolalaista.
<Dmitri Peskov> Venäjä kirjaa ylös perusteellisesti kaikki näihin vaaleihin liittyvät ilmoitukset, mukaan lukien ilmoitukset lukuisista rikkomuksista äänestyksen aikana. En aio esittää asiasta virallisia kommentteja, koska Armenian vaalilautakunta ei ole vielä julkaissut virallisia tuloksia. Odotamme lopullisten tulosten julkistamista.
<Kukka Hattu Täti> Onko Transu Öhman saanu koskaa persettä?

Nimesi:

Lausahdus:

103 Käyttäjää paikalla! 0.016397953033447

Muista katsoa myös paikallaolijat!

Herra_Snellman

Jauhelihan valmistus kerman kera

Rakkaat Penan käyttäjät, tänään valmistan ihanan kermaista pippurisen maustemaista jauhelihakerma seosta.

Tarvitset:


Tämän ihanan ja maittavan ruuan valmistusprosessi alkaa jauhelihan jääkaapista ulosottamisella ja paketin avaamisella, niitä kuitenkaan en pystynyt kuvaamaan, sillä ohjeen kirjoittaminen tuli hetken mielijohteesta vasta kun jauhelihat olivat pannulla.


Siinä meillä on itse kerma! Eiks ookki tosi kerma?


Tuossa taas kermaan on lörötetty se tyypillinen ketsuppi, sinappi, valkopippuri, valkosipuli ja grillausmauste sotku. Olisin vielä laittanut myös cayenepippuria, mutta en jaksanut etsiä sitä kun ei saatana löytyny ekalla kerralla.


Jauheliha on jo aikas valmista. Kuten huomaatte, siinä on runsaasti rasvaa! Vaikka en mikään terveysintoilija olekaan, en silti tykkää jos jauhelihassa on rasvaa *hyii saatana*. Suosittelen myös paistamaan jauhelihan _TODELLA_ kypsäksi, jottei käy hassusti :D:D:D


Siksi pistän aina jauhelihat siivilän läpi ja painelen oikein kunnolla kaiken rasvan pois :) Jauhelihan pitää olla jauheLIHAA eikä rasvasotkua. Tuokin on tosin naudanjauhelihaa, eli ei niin rasvaista kun normaali sika-nauta jauheliha.


jauheliha on nyt paistettu kypsäksi ja rasvatkin poistettu, on aika kaataa kerma! Lopulta voi kuitenkin sanoa kermaa tulleen vähän liikaa :(( oisi voinnut 1/3 osaa vähemmä pistää ja nauttia loput kermant vaikkapa öisen kahvituokion aikana. Ottaa pattiin nyt ja pahasti! :(( mutta ei sille voi enään mitään, seuraavalla kerralla sitten.


Siinä on nyt kermat kaadettuna ärrr


Mielestäni ketsuppia se ansaitsee vielä enemmän, joten sitä :)))


Lautasellekin vielä pistin vähän lisää ketsuppia, sitä on vaikea saada liikaa pistettyä. Tuossa on esimerkilinen kuva valmiista ateriasta, tosin vieläkin potuttaa hieman se kermajuttu...

Ja loppusanat tästä koko hommasta ovat yksinkertaiset: Teidän mielestä varmaan tuo on liian yksinkertainen ruoka eikä se edes (muka) näytä hyvälle. Asia on kuitenkin päinvastoin, maku on kerrassaan taivaallinen. Jauheliha itsessään on jo niin hyvää ketsupin kera, vielä kun pistetään siihen kermat yms mausteet oi että :) Suosittelen lämpimästi myös muilekin. Älkää kuitenkaan pistäkö koko helvetin kermapurkkia siihen, säästäkää kahvitustauoille :)

Keskustele aiheesta

Onko Teillä mielipiteitä, lausuntoja tai muuta tietoa aiheesta? Oliko artikkelissamme asiavirheitä?
Olkaa hyvä ja kirjoittakaa mietteenne kommenttilomakkeeseen. Aina on hyvä keskustelu mielenkiintoisista aiheista on aina tervetullutta!

Nimi:
Viesti:

Etunimi / First name (required):

2025-05-28
19:03:19
< limbon pojat >arvostus on suuri, propsit runkkupaperista!
2024-07-01
14:13:00
< KArvaturpa >Hyvältä näyttää
2023-12-10
02:49:30
< jghjghj >ghj

Copyright © PenaNetworks säätiöt 2006 - 2026