<Jorma> Vitun transut
<Julia Mendel> Sota on järjetön. Jos sota on Naton laajentumista vastaan, Ukrainalla ei ole mitään mahdollisuutta olla Natossa. Jos Putin käy sotaa Zelenskyiä vastaan, Zelenskyi on sodan päähyötyjä. Jos sota on alueiden palauttamisesta, olemme menettäneet alueita kolme vuotta. Jos sota on demokratian puolesta, maassa ei ole enää demokratiaa. Eräs etulinjan henkilö kertoi minulle, ettei hän tiedä Ukrainan ja Venäjän eroa, joten hän ei näe sodan tarkoitusta.
<Mobikki Igor> Pelastakaa minut lihamyllytä, en tahdo kuolla turhaan. Tiedän että isä Vova ei välitä minusta vaikka menetän henkeni hänen sotansa takia
<Karol Nawrocki​> Toisen maailmansodan aikaista nationalistista UPA:ta pidetään Ukrainassa joissakin piireissä sankarina, joka asettui vastustamaan Neuvostoliittoa ja natsi-Saksaa. Puolassa se kuitenkin muistetaan Volynian vuosien 1943–1945 joukkomurhista, joissa kuoli arviolta 100 000 puolalaista.
<Dmitri Peskov> Venäjä kirjaa ylös perusteellisesti kaikki näihin vaaleihin liittyvät ilmoitukset, mukaan lukien ilmoitukset lukuisista rikkomuksista äänestyksen aikana. En aio esittää asiasta virallisia kommentteja, koska Armenian vaalilautakunta ei ole vielä julkaissut virallisia tuloksia. Odotamme lopullisten tulosten julkistamista.
<Kukka Hattu Täti> Onko Transu Öhman saanu koskaa persettä?

Nimesi:

Lausahdus:

141 Käyttäjää paikalla! 0.0090169906616211

Muista katsoa myös paikallaolijat!

Herra_Snellman

Appelsiinimehun puristus ohje

Otin vapauden tehdä appelssiinimehun puristus ohjeen, vaikka Peanut onkin sen joskus jo tehnyt. Mutta kun Peanutilla ei sitä enään ole, katson aiheen olevan nykyjään vapaata riistaa.


Tarvikkeet. Tarvitsemme appelssiinin puristamiseen: Puristajan (kuvassa kaksi kappaletta, iso ja pieni), vähintään yhden appelssiinin (suosittelen lämpimästi vähintään kahta yhdestä saa noin desilitran mehua ja se on aika vähän), veitsen.


Oletetaan, että puristaja on kunnossa ja hyvässä vireessä. Aloitamme appelssiinin puristuksen aloitustoimenpiteet leikkaamalla appelsiinin keskeltä halki. Tämä ei ole niin tarkaa, että tarvittaisiin mittalaitteita keskikohdan saamiseksi, silmämääräisyys riittää.


Nyt on molemmat appelssiinit leikattu kahtia. Joku saattaisi ihmetellä miten appelsiinien määrä on kasvanut >:O. Kuunnelkaapas nyt tarkasti, kun leikkasin appelssiinin keskeltä kahtia, yhdestä appelsiinista muodostui kaksi appelssiinia! Tarkemmin ilmaistuna kaksi appelssiinin puolikasta. Kokonaismäärä meillä ei valitettavasti kasvanut, muuten olisin erittäin rikas, jos niin tapahtunut olisi.


Puristaja! Päätin valita pienemmän puristajan, se riittää vallan mainiosti kahdelle appelssiinille.


Nyt tulee hankala kohta! Tuo appelssiinin keskellä oleva valkoinen kuiva kohta pitäisi saada osumaan puristajan keskelle. Hankalaa hankalaaa appelssiinia käännetäään kuperkeikkaa saatana ....


Ja osuihan se! Kun te tätä hieman harjoittelette, alkaa se sujumaan hyvin. Siksi me näitä ohjeita työstämme, jotta Teillä olisi elämä helpompaa ja pystyisitte tekemään asioita itse turvautumatta turhaan ammattiapuun.


Nyt on se hetki, jolloin puristetaan appelsiini! Painetaan hellästi sormilla appelsiinin kuoresta, ja pyöritetään sitä samalla puristajan terän ympäri edes takaisin.

Kun alkaa pyörittäesstä tuntumaan kuoren hankaus puristimen terää vasten on puristus valmis. Appelsiinin kuoren voi nostaa pois. Tämä toistetaan kaikille neljälle appelsiinin puolikkaalle. HUOM jos puristaja menee siivilään tarttuvasta hedelmälihasta tukkoon, siirry seuraavaan kuvaan ja palaa sitten takaisin tänne.


Puristimen siivilään jää suurimmat hedelmälihat. Se on terveellistä ja herkullista, joten se kannattaa syödä. Jos puristaa appelsiinia liian suurella voimalla saattaa siitä irrota kuorta, joka päätyy tuon joukkoon ja silloin se ei maistu hyvältä.
Jos vielä tässä vaiheessa on appelsiinin puolikkaita jäljellä, niiden purstusta voi taas jatkaa. Ks. ylempi kohta.


Nyt on puristettu ja syöty hedelmälihat. Tuo puristimen puristusosa kannattaa huuhdella käytön jälkeen mitä pikimmin vedessä. Kuivuessaan hedelmälihat jää sitkeästi kiinni ja niitä on hankala saada pois.


Valmis appelsiinimehu!


Nyt on aika kaataa appelsiinimehu lasimukiin.


Tuossa voi halutessaan käyttää ripausta sokeria. Itse en ripausta sokeria käytä.


Puristetu appelsiinit. Jäljellä enään kuoret. HUOM! Appelsiinin kuoret ovat biojätettä, mutta suosittelen lämpimästi heittämään appelsiinin kuoret ROSKIIN, ettei kukaan vain pääse hyötymään ilmaisesta energiasta jätteenpolttolaitoksilla!


Aamupala, raikasta ja ravitsevaa appelsiinimehua, hyllyvää mustikkaista jogurttia, pehmeää virkistävää kuumaa kahvia, energiapitoista terveellistä ruisleipää.

27.02.2011

Keskustele aiheesta

Onko Teillä mielipiteitä, lausuntoja tai muuta tietoa aiheesta? Oliko artikkelissamme asiavirheitä?
Olkaa hyvä ja kirjoittakaa mietteenne kommenttilomakkeeseen. Aina on hyvä keskustelu mielenkiintoisista aiheista on aina tervetullutta!

Nimi:
Viesti:

Etunimi / First name (required):

Copyright © PenaNetworks säätiöt 2006 - 2026