<Jorma> Vitun transut
<Julia Mendel> Sota on järjetön. Jos sota on Naton laajentumista vastaan, Ukrainalla ei ole mitään mahdollisuutta olla Natossa. Jos Putin käy sotaa Zelenskyiä vastaan, Zelenskyi on sodan päähyötyjä. Jos sota on alueiden palauttamisesta, olemme menettäneet alueita kolme vuotta. Jos sota on demokratian puolesta, maassa ei ole enää demokratiaa. Eräs etulinjan henkilö kertoi minulle, ettei hän tiedä Ukrainan ja Venäjän eroa, joten hän ei näe sodan tarkoitusta.
<Mobikki Igor> Pelastakaa minut lihamyllytä, en tahdo kuolla turhaan. Tiedän että isä Vova ei välitä minusta vaikka menetän henkeni hänen sotansa takia
<Karol Nawrocki​> Toisen maailmansodan aikaista nationalistista UPA:ta pidetään Ukrainassa joissakin piireissä sankarina, joka asettui vastustamaan Neuvostoliittoa ja natsi-Saksaa. Puolassa se kuitenkin muistetaan Volynian vuosien 1943–1945 joukkomurhista, joissa kuoli arviolta 100 000 puolalaista.
<Dmitri Peskov> Venäjä kirjaa ylös perusteellisesti kaikki näihin vaaleihin liittyvät ilmoitukset, mukaan lukien ilmoitukset lukuisista rikkomuksista äänestyksen aikana. En aio esittää asiasta virallisia kommentteja, koska Armenian vaalilautakunta ei ole vielä julkaissut virallisia tuloksia. Odotamme lopullisten tulosten julkistamista.
<Kukka Hattu Täti> Onko Transu Öhman saanu koskaa persettä?

Nimesi:

Lausahdus:

259 Käyttäjää paikalla! 0.015450000762939

Muista katsoa myös paikallaolijat!

Herra_Snellman

Miten piilotan internet sivun, jotteika vanhenpani pääse lukemaan poissaolotietojani internetistä?

Eräs henkilö tuli kerran minulta kyselemään miten nettisivun saisi piilotettua ilman, ettei mitään ilmotuksia tulisi sen olevan estettynä yms, että selain vain näyttäisi sivun olevan saavuttamattomissa. En aluksi itsekään keksinyt ratkaisua ongelmaan, mutta sitten tuli mieleeni se vekkuli hosts - tiedosto, joka sijaitsee windowsin syövereissä. Kerroin sitten hänelle siitä ja lopuksi hän kertoi miksi oli halunnut piilottaa nettisivun.

Itselleni tuli jälkikäteen mieleen Suomen tulevaisuuden edistäminen ja työllisyyden turvaaminen, joten ajattelin kirjoittaa ohjeen siitä miten se piilotetaan, jotta te kakarat voisitte paremmin turvata selustanne ja anastaa vanhemmiltanne tieto koulunkäyntinne edistymisestä!

Kaikenlisäksi väitän, että olet sen verran tyhmä ettei auta muuta kuin antaa kädestä pitäen ohjeet, elikkä:

mene hakemistoon: C:\windows\system32\drivers\etc\

siellä on hosts - niminen tiedosto.

1

Avaa se notepadilla, tai millä tahansa tekstinkäsittelyohjelmalla (suosittelen lämpimästi kuitenkin notepadia siihen hommaan!). Tiedoston pitäisi näyttää kutakuinkin seuraavanlaiselta:

2

Voi helvetti kun on simppeliä, lisää sinne uusi rivi, ota alla olevasta kuvasta mallia:

3

Lienee sanomattakin selvää, että tiedosto pitää tallentaa! Muista myös, ettet vahingossakaa muuta sen nimeä tai lisää siihen tiedostopäätettä!

----- Nyt sinun on käynnistettävä KAIKKI selainikkunat uudelleen! -----

Elikkä siis ensimäinen tuosta on se MIHIN ohjataan ja seuraava on se MISTÄ ohjataan. Jos pistät tuohon sivun, vaikkapa sen poissaolojutun, niin aina kun vanhempasi koittavat perheenne porvaritietokoneella mennä sinne, näkyykin sivun olevan saavuttamattomissa kun se yrittää tuohon epämääräiseen IP osoitteeseen sitä ohjata. Voit siis huoletta vain todeta vanhemmillesi "minähän sanoin, että se palvelu on lopetettu" tai jotain siihen suuntaan. Itse en ole kuitenkaan näin koskaan tehnyt, kun vielä yläastetta kävin ei ollut ainakaan täällä paikkakunnalla tuollaista nettitarkkailusysteemiä. Kestin kuin mies poissaolot! Noh eihän niistä edes kukaan sanonnut mitään ;)))

Tämä toimii siis AINAKIN XP:ssä, olen myös 80% varma että toimii vistassakin, veikkaan myös aika paljon, että XP:tä vanhemmillakin toimii, mutta hosts - tiedosto taitaa olla eri paikassa. En ole etsinyt koskaan. Jos ette löydä, käyttäkää Herra Gatesin omaa hakua etsiäksenne sen :P. Linuxeissakin taitaa olla tämmöinen tiedosto, ei kyllä hajua missä, mutta jos käytät linuxia, oletan että myös osaat sen verran käyttää tietokonetta löytääksesi sen, oletan myös sen ettet linuxkäyttäjänä olisi edes alkanut googlettamaan millä saisit sivun piiloon ja oletetaan vielä se, että todenäköisimmin sinulla on oma kone omassa huoneessasi ja vanhempasi katsovat poissaolosi jostain muualta.

MIKÄLI ei kuitenkaan asia edellämainitulla tavalla ole, hosts - tiedosto löytyy linuxissa hakemistosta /etc, eli /etc/hosts on polku, eli vaikka: nano /etc/hosts kun kirjotatte komentoriville niin pääsette muokkaamaan mokomaa.

Toivottavasti vanhempasi antavat kunnolla raipalla perseeseen, kun olet näitä tämmöisiä nettihörhöjen ohjeita mennyt noudattamaan!

Keskustele aiheesta

Onko Teillä mielipiteitä, lausuntoja tai muuta tietoa aiheesta? Oliko artikkelissamme asiavirheitä?
Olkaa hyvä ja kirjoittakaa mietteenne kommenttilomakkeeseen. Aina on hyvä keskustelu mielenkiintoisista aiheista on aina tervetullutta!

Nimi:
Viesti:

Etunimi / First name (required):

Copyright © PenaNetworks säätiöt 2006 - 2026