<Karol Nawrocki​> Toisen maailmansodan aikaista nationalistista UPA:ta pidetään Ukrainassa joissakin piireissä sankarina, joka asettui vastustamaan Neuvostoliittoa ja natsi-Saksaa. Puolassa se kuitenkin muistetaan Volynian vuosien 1943–1945 joukkomurhista, joissa kuoli arviolta 100 000 puolalaista.
<Dmitri Peskov> Venäjä kirjaa ylös perusteellisesti kaikki näihin vaaleihin liittyvät ilmoitukset, mukaan lukien ilmoitukset lukuisista rikkomuksista äänestyksen aikana. En aio esittää asiasta virallisia kommentteja, koska Armenian vaalilautakunta ei ole vielä julkaissut virallisia tuloksia. Odotamme lopullisten tulosten julkistamista.
<Kukka Hattu Täti> Onko Transu Öhman saanu koskaa persettä?
<Transu Öhman> Suurimmalle osalle on valtava askel tulla esiin transsukupuolisena työpaikalla. Vaikka et ajattelisi, että henkilö ei näytä tai kuulosta sukupuoleltaan, jolta hän sanoo olevansa, sinun on kunnioitettava sitä. Koska kyse ei ole sinusta ja tunteistasi, vaan heistä itsestään. Ja jos joskus sanot väärän pronominin tai väärän nimen, pyydä vain anteeksi ja jatka eteenpäin. Älä tee siitä isoa numeroa.
<Dmitri Peskov> Jos toinen osapuoli jatkaa prosessin pitkittämistä, kieltäytyy aidoista rauhanneuvotteluista ja vakavista päätöksistä, jotka avaavat tien rauhanomaiselle ratkaisulle, erityissotilasoperaatio jatkuu.
<Ääs-Ryhmä> Nyt vedetäänkin vähän omistuspohjaa uusiksi.

Nimesi:

Lausahdus:

518 Käyttäjää paikalla! 0.022103071212769

Muista katsoa myös paikallaolijat!

Herra_Snellman

<<<< Takaisin etusivulle

Kirjasto

Pena Networksin kirjasto on julkaistu! Kirjastoon pääsette: /kirjasto/! Näin alkuun kirjasto sisältää vasta kytkentäkaavioita, mutta olemme hyvää vauhtia valtaamassa alaa toisin kuin muut kirjastot - meidän kirjastomme materiaali on vapaata. Meillä kun ei ole tapana pimittää informaatiota ja suosimme aineiston vapautta.

Mielestämme mikään tekstimuotoinen materiaali ei ole turhaa, jos se täyttää kaikki seuraavat ehdot:

1. Se on tuotettu käsin, ei koneellisesti.
2. Se sisältää kieliopillisesti järkevää materiaalia

Jos teos täyttää nuo kaksi vaihtoehtoa, se on silloin kirjoitettu ihmisen toimesta, jolla on ollut sanoma minkä hän on tahtonut lukijoille ilmaista. Täten kukaan ei voi tuomita kyseistä tekstiä roskaksi mitä valitettavasti verkossa esiintyy varsinkin eräiden keskustelupalstojen moderaattoreiden toimesta erittäin paljon :O

EDIT: Näin aamun pikkutunteina on hyvä hetki pohtia unipolitiikkaa. Minua kovasti pelottaa Työ- ja Elinkeinotoimiston vaatima velvoite käydä siellä joka neljäs viikko. Ei siitä sen enempää nyt, vaan nyt mietitään miten toteutettaisiin nukkuma-aikakaava.

Nukkuma-aikakaavalla pystyisimme laskemaan unen tarpeen pätkittäin nukkuessa. Nukkuma-aikakaan tulisi huomioida aikaisemmin nukuttujen tuntien määrä, valvottujen tuntien määrä ja hankalin: niiden suhde. Nukkuma-aikakaavan tulisi pystyä ilmaisemaan miten paljon unta tarvitaan, jos herätään aamulla neljän tunnin unien jälkeen ja valvotaan viisi tuntia. Nukutaan tunnin mittaiset torkut ja valvotaan kolme tuntia, nukkuma-aikakaavan tulisi pystyä ilmoittamaan kuinka monta tuntia unta tarvitaan eli toisin sanoen huomioimaan viimeaikojen (vaikka 25-tunnin järjestelmää käyttäen, SIIS 25) kuinka monen tunnin unen jälkeen oltaisiin tasoissa, 8 tuntia unta täynnä suhteessa 25 tunnin mittaiseen biologiseen vuorokauteen.

Otetaan 25-tunnin pala ja pistetään nukutut tunnit toiseen päähän ja valvotut toiseen. Edellisen esimerkin mukaan saisimme 4+1 tuntia unta ja valvomista sillä ajanjaksollla ei ei ei nyt kun mietin hetken ei sitä näin lähdetä ratkaisemaan,vaan: montako tuntia täytyy valvoa yhtä nukuttua tuntia kohden? 25/8 = 3,125 tuntia. Eli 5 tuntia nukuttu ja se kertaa pyöristäkäämme se nyt kolmeen ettei tarvi noita vitun numeroita pyöritellä vaikka pyöristys onkin avain epätarkkaan laskentaan: 15 ja risat tuntia valvomista, jotta pääsisimme tasapainoon täytyisi nukkua vielä noin kaksi tuntia edellä mainitussa esimerkissä, joka näin olotilaa kuvitellessa saattaisi pitää hyvinkin paikkaansa.

Tässä ajattelumallissa puutteita. 1. on otettava huomioon ensimmäisten laskuihin otettujen tuntien väsymystila nukkumaanmennessä, oltiinko jo silloin velkaa untenmaalle? Ehkä pitäisi ottaa lasketuksi ajaksi koko se aika kun ollaan poikettu vaaterista kuitenkin logaritmisesti laskien, sillä untenmaa unohtaa nopeasti velat. Toinen puute on ääritapaukset: Jos valvotaan yksi yö ja mennään nukkumaan normaaliin aikaan tai vähän aikasemmin jopa, olisi nukkumisaika silloin kaavan mukaan 16 tuntia. Korkeintaan se on 10-12, ne loput jää untenmaan tappioksi ellei se sitten riistä syvemmällä unella saataviaan. Semmoisia seikkoja emme voi huomioida kaavoissa, mutta jos päätyy valvotun yön jälkeisenä päivänä pariksi tunniksi nukkumaan, aletaan taas olla kartoilla.

Otan mielelläni aiheesta vaihtoehtoisia teorioita vastaan.

Isä Aurinkoinen alkaa nousta Suuren ja Mahtavan suunnalta.

On hyvä aika mennä nukkumaan.

Terveisin
Pena Networks

Kirjoitettu 2011-04-09 22:08:25 muokattu viimeeksi 2011-04-10 03:21:29

Kommentit

2011-04-12 14:55:36 master Suuren kirjaston tiedot ovat vihdoin päässeet julkisuuteen.

Copyright © PenaNetworks säätiöt 2006 - 2026