<Jorma> Vitun transut
<Julia Mendel> Sota on järjetön. Jos sota on Naton laajentumista vastaan, Ukrainalla ei ole mitään mahdollisuutta olla Natossa. Jos Putin käy sotaa Zelenskyiä vastaan, Zelenskyi on sodan päähyötyjä. Jos sota on alueiden palauttamisesta, olemme menettäneet alueita kolme vuotta. Jos sota on demokratian puolesta, maassa ei ole enää demokratiaa. Eräs etulinjan henkilö kertoi minulle, ettei hän tiedä Ukrainan ja Venäjän eroa, joten hän ei näe sodan tarkoitusta.
<Mobikki Igor> Pelastakaa minut lihamyllytä, en tahdo kuolla turhaan. Tiedän että isä Vova ei välitä minusta vaikka menetän henkeni hänen sotansa takia
<Karol Nawrocki​> Toisen maailmansodan aikaista nationalistista UPA:ta pidetään Ukrainassa joissakin piireissä sankarina, joka asettui vastustamaan Neuvostoliittoa ja natsi-Saksaa. Puolassa se kuitenkin muistetaan Volynian vuosien 1943–1945 joukkomurhista, joissa kuoli arviolta 100 000 puolalaista.
<Dmitri Peskov> Venäjä kirjaa ylös perusteellisesti kaikki näihin vaaleihin liittyvät ilmoitukset, mukaan lukien ilmoitukset lukuisista rikkomuksista äänestyksen aikana. En aio esittää asiasta virallisia kommentteja, koska Armenian vaalilautakunta ei ole vielä julkaissut virallisia tuloksia. Odotamme lopullisten tulosten julkistamista.
<Kukka Hattu Täti> Onko Transu Öhman saanu koskaa persettä?

Nimesi:

Lausahdus:

63 Käyttäjää paikalla! 0.0038228034973145

Muista katsoa myös paikallaolijat!

Herra_Snellman

Salora Boston 2E2A musta-valkea televisio

Olimme 21.04.2011 Peanutin kanssa roskismatkalla Länsi-Suomessa ja pistäydyimme myös Loimaalla. Loimaan Gigantti löi meidät ällikällä, VARTIOIMATON KONTTI, ETUPIHALLA >:O. Nyt perun kaikki pahat puheeni Gigantista, ellei tämä sitten ole säännön vahvistava poikkeus.


Loimaan Gigantti

Onhan siellä toki kielto, ettei mitään pureta tai viedä, mutta rajoitukset tai varsinkaan kiellot eivät ole minua ennenkään estänyt tekemästä toimiani.


Salora Boston 2E2A

Kontin perältä löytyi SALORA!!! Luulin sitä aluksi Salora Finlandiaksi, harmikseni huomasin sen olevan musta-valkea Boston :O Innostus palasi heti huomatessani takakannen taskussa olevan käyttö-ohjeen ja kytkentäkaavion! Päätin ottaa Hänet mukaan ja on erittäin siistikuntoinen. En ole tiennyt Bostoneita tehtävän näinkin myöhään ja vielä tähän koppaan :O Koppa on samanlainen kuin katselutelevisiossani.

Kannattaa lähiseudun asukkaiden käydä noutamassa talteen siellä on kaksi muutakin Saloraa, ehkä 80-lukua, olikohan 2H-sarjaa. Oli myös tosi erikoinen Blanpunkti, katsokaa sen poikkeutuskelaa >:O.


Nappulat ja potikat

Värikkyyssäätimen tarpeettomuus on korvattu äänenvärinsäädöllä. Ompa myös luukku ehjä ja viritysmeisseli tallessa!


Ohjeet ja kaaviot

Käyttöohje, kytkentäkaavio ja vieläpä katselulupa! Kyllä olisi maailma parempi paikka, jos kaikki Sari Sikiön tapaan säästäisivät kaaviot vastaanottimen takataskussa!


Takakansi


Koneisto

Nyt kun on alkujaarittelut käyty läpi päästään siihen mielenkiintoisimpaan osuuteen, eli koneistoon. Tämän koneisto on kovasti saman lainen kun ensimmäisissä vanhoissa väri-finlandioissa.


Koneisto


Juovapääte

Eipä ole ennen tullut vastaan musta-valkeaa televisiota, jossa on kommutointimuuntaja ja kaksi tyristoria. Yleensä se on joko transistori tai yksi tyristori.


Kuvaputki

Vaikka kone muuten on hyvässä kunnossa ja siisti lukuunottamatta sitä isoa pölykerrostumaa, jonka jo imuroin, on kuvaputken maadoitus hapettunut.


Kuvaputki

Tein tilalle oman virityksen. Kyllä tuli tarpeeseen neljä kättä kuparin kuorimisessa johdosta onneksi mahdollinen Jumala on huomioinnut asian ja tehnyt ihmiselle neljä kättä, josta kahdella voi kävellä.


Kuvaputken kantalevy

Videopääte on sijoitettu kuvaputken kantalevylle >:O

Elkoista ei akuutisti vaihtoa vaativaa löytynyt. Kävin juotoksetkin läpi, vaikka nekin olivat hyvässä kunnossa ei edes alkavia katkoksia näkynyt, mutta onhan se hyvä varmistaa ei niiden läpikäymisellä menetä mitään. Virtanappula takkuaa niin paljon, ettei sitä voi luotettavasti käyttää, joten se ohitetaan. Takkuileva virtanappula on aika suuri paloturvallisuusriski. Alustavat testit antoivat lumisadetta ja nyt menen antamaan kuvaa!

Kuvaa!


Kuvaa

Niin kuin arvelinkin, vastaanotin toimii täydellisesti!


Avattu potikka

Paitsi potikat oli huonossa kunnossa, räpsyi äänet niitä säädellessä. Avasin äänenväripotikan ja puhdistin, äänensäätöä en avannut, vaan tyydyin ruiskuttamaan CRC:tä sisään.


Virtanappula


Jäähdytyssiilit

Joku on keksinyt käyttää pyöreille ja "normaaleille" ransistoreille saman moista siiliä! Säästöä sekin on.

Vastaanotin on kaikin puolin säädöissään, otan sen pian katselutelevision virkaan, jotta sen toimivuus voidaan 100 % todentaa. Tässä muuten on samanlainen elektroninen virtakytkentä kuin Finlandiassa, eli tyristori liipaistaan johtavaksi virtojen kytkeytyessä, juovapääte herää ja jää pitämään tyristoria johtavana. Järjestely toimii niin ikään elektronisena sulakkeena, jos juovapääte tai jokin muu menee paskaksi ja sammuttaa juovapäätteen, ei sinne työnnetä virtaa väkisin, vaan virrat katkeaa koko laitteesta.

Asiakirjat

Tekniset tiedot

2E2A tekniset tiedot

Ohjeet ja kaaviot

Paperit ja luvat

Lupa
Lupa

Copyright © PenaNetworks säätiöt 2006 - 2026